دیدار نخبگان با رهبر انقلاب و رییس جمهور  |
دیدار نخبگان با رهبر انقلاب و رییس جمهور  |

به گزارش خبرنگار مهر، رسول محمدقلی در نشست خبری چهاردهمین همایش ملی نخبگان که امروز دوم مهرماه در محل بنیاد ملی نخبگان برگزار شد، اظهار کرد: چهاردهمین همایش ملی نخبگان ۱۰ مهرماه با حضور رئیس جمهور در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود و ۱۱ مهرماه دیدار نخبگان با مقام معظم رهبری خواهد بود. روز دهم […]

به گزارش خبرنگار مهر، رسول محمدقلی در نشست خبری چهاردهمین همایش ملی نخبگان که امروز دوم مهرماه در محل بنیاد ملی نخبگان برگزار شد، اظهار کرد: چهاردهمین همایش ملی نخبگان ۱۰ مهرماه با حضور رئیس جمهور در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود و ۱۱ مهرماه دیدار نخبگان با مقام معظم رهبری خواهد بود. روز دهم مهرماه زادروز شهید چمران است و در تقویم به اسم روز نخبگان نامگذاری شده است.

محمدقلی با بیان اینکه این همایش از ۱۷ سال قبل برگزار می‌شود، افزود: چهاردهمین همایش نخبگان با حضور وزرای علوم و بهداشت و مسئولان کشوری برگزار می‌شود و دلیل اهمیت این همایش این است که اشخاص اول به لحاظ مسئولیتی، میزبان نخبگان هستند و در این دیدار شنونده هستند تا اینکه گوینده باشند.

وی ضمن اشاره به اینکه نخبگان دانش آموزی و دانشجویی و اساتید مختلف در این همایش حضور دارند، گفت: در این همایش بعد از سخنان رئیس بنیاد ملی نخبگان فرصت خوبی به ۵ تا ۷ نفر از جوانان نخبه داده می‌شود تا مطالب و تقاضاهای خود را مطرح کنند.

محمدقلی ادامه داد: در این همایش گزارش مفصلی از شرایط نخبگان و دغدغه‌های آنها منعکس می‌شود و بعد از صحبت‌های نخبگان، بیانات مقام معظم رهبری و یا رئیس جمهور طرح می‌شود که چراغ راهی برای ما و دستگاه‌های مرتبط با جامعه نخبگانی خواهد بود.

دبیر چهاردهمین همایش نخبگان با اعلام اینکه امسال برای حضور در این همایش بالای ۴ هزار نفر تقاضای حضور داشتند، گفت: نکته قابل توجه این است که همه نمی‌توانند در این همایش حضور یابند چرا شاخص‌هایی برای این امر لحاظ کرده ایم.

وی با بیان این مطلب که از بین ۴ هزار درخواست برای حضور در همایش نخبگان، رزومه‌ها و شاخص‌های نخبگی بررسی شد و در نهایت، حضور ۶۰۰ نفر از نخبگان در همایش نهایی شد، گفت: از ۶۰۰ نفر، ۲۰۰ نفر از بانوان نخبه و ۴۰۰ نفر آقایان هستند. همچنین نخبگانی که قرار است در حضور مقام معظم رهبری صحبت کنند، متن و صحبت‌های خود را ارسال کرده اند.

محمدقلی تصریح کرد: محورهای سخنرانی را در ۹ محور سلامت و بهداشت، فناوری‌های نوظهور، فناوری‌های نرم، خدمات پولی و بانکی و … لحاظ کردیم و به ازای هر محور یک کارگروه متشکل از یک دبیر که از اساتید بارز آن موضوع است، تشکیل شد و مطالب ارسالی به کارگروه‌ها ارسال و مورد بررسی قرار گرفته است. از مطالب ارسالی، ۱۰ مورد تأیید قرار گرفته و ۷ نفر از نخبگان برای سخنرانی در حضور رهبر و رئیس‌جمهور انتخاب شده‌اند.

دبیر همایش شعار امسال را حکمرانی دانش‌بنیان اعلام کرد و گفت: یکی از ماموریت‌هایی که معاون اول رئیس جمهور و رئیس جمهور به بنیاد محول کرده اند این است که بنیاد باید در چند سال آینده زمینه تربیت حداقل ۵۰۰ مدیر جوان، آگاه، دانا و توانمند و کسی که بتواند نقش جدی در حکمرانی کشور داشته باشد را فراهم کند.

منبع: مـهر