به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، مهدی طارمی یکی از بازیکنان فوتبال تیم ملی میباشد. مهدی طارمی در تیم میلان بازی میکند. مهدی طارمی تا به امروز افتخارات زیادی را به دست آورده. لازم به ذکر است که اوج شهرت او در تیم پرسپولیس بوده است و البته که علی دایی این بازیکن با استعداد […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، مهدی طارمی یکی از بازیکنان فوتبال تیم ملی میباشد. مهدی طارمی در تیم میلان بازی میکند. مهدی طارمی تا به امروز افتخارات زیادی را به دست آورده. لازم به ذکر است که اوج شهرت او در تیم پرسپولیس بوده است و البته که علی دایی این بازیکن با استعداد را کشف کرد. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مهدی طارمی در موقعیتی جذاب

ماجرا این روز‌ها برای هواداران اینتر اینطور شده که هیچ‌کدام‌شان نیستند که برای انتخاب ترکیب اصلی در مسابقات مختلف ابهام و هیجان نداشته باشد و هیچ هوادار اینتری نیست که در پایان مسابقات برای بازیکنان تیم محبوبش کف نزند.اینتر در این فصل به تیم جذاب‌تر و خطرناک‌تری تبدیل شده؛ زیرا زیلینسکی دلیل اینکه از پول اعراب صرف نظر کرده را نشان داده. بیسک بار دیگر نشان داد که چرا وستهام در تابستان گذشته حاضر شد ۲۵ میلیون یورو برای او روی میز بگذارد، و درنهایت طارمی در مصاف با سیتی پس از درخشش در پورتو موفق به انجام بیست و ششمین حضور خود در لیگ قهرمانان اروپا شد.

طارمی

طارمی

اینتر حالا سه بازیکن خطرناک و زهردار دیگر دارد. اینزاگی با وجود علاقه‌ای که به میخیتاریان دارد او را روی نیمکت نشاند تا زیلینسکی بازی کند. با تغییرات ایجاد شده جهش کیفی نسبت به فصل گذشته مشهود است. یک سال پیش مربی نراتزوری چنین امکانی را نداشت. ستاره لهستانی تیم فوتبال اینتر که نمایش قابل توجهی در مصاف سیتی در انگلیس داشت درباره این بازی گفت: «تساوی خوبی بود، ما می‌توانستیم پیروزی را داشته باشیم. می‌دانستیم که باید برای رسیدن به این هدف زجر بکشیم، اما توانستیم بهترین کار را انجام دهیم.»

او ادامه می‌دهد: «هافبک ما بسیار قوی است. ما شش نفر هستیم و همه می‌توانیم به راحتی به عنوان شروع کننده در ترکیب اصلی بازی کنیم، مربی در هر مسابقه می‌تواند سه نفر را انتخاب می‌کند.»

دیگر خرید قابل توجه اینتر در تابستان مهدی طارمی بوده است و حالا بلافاصله خودش را در موقعیتی قرار داده که ممکن است به زودی جایگزین تورام به عنوان زوج مارتینز شود. اینزاگی چندین بار او را تشویق کرده و بازیکن ایرانی در اتحاد نشان داد که استاندارد عملکردش بالاست. او هنوز گل نزده، ولی به نظر می‌رسد به زودی این اتفاق رخ خواهد داد. مهدی نشان داده کاملا با پتانسیل است، چون فصل گذشته سیمونه اینزاگی با سانچز و آرناوتوویچ نمی‌توانست در شب‌هایی که تورام و مارتینز نبودند تیمش نمایش خوبی داشته باشد و توازن را به دست بیاورد.
درنهایت باید به بیسک اشاره کرد سپس Bisseck وجود دارد. این آلمانی که پیشنهاد وسوسه کننده وستهام برای جذب او رد شد، در حال پرواز است. هر بازی که می‌گذرد او شانس خود برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی جلوتر از پاوارد را بیشتر می‌کند. اینزاگی پس از نمایش شاگردانش در ورزشگاه اتحاد بسیار امیدوارنه نسبت به آینده صحبت کرد و گفت: «ما استراتژی خوبی داشتیم، آماده بودیم، می‌دانستیم که همیشه توپ را در اختیار نخواهیم داشت.»/فرارو

اظهار نظر نامحبوب در مورد طارمی

مونتاناری در پاسخ به این سوال که آیا طارمی بازیکنی است که می‌تواند سطح تیم را به‌واسطه هوش خود بالاتر ببرد، پاسخ داد «طارمی توانایی‌های خوبی نشان داده است و قطعاً می‌تواند برای تیم مفید باشد اما فکر می‌کنم اینتر برای پیشرفت در آینده نیاز به یک مهاجم با ویژگی‌های متفاوت دارد؛ بازیکنی که بتواند مدافعان را دریبل کند و سریع باشد».

در روزهایی که رسانه‌های ایتالیایی بیشتر لب به تمجید طارمی باز می کنند، انتقاد از مهاجم تیم ملی ایران توسط مونتاناری در نوع خود عجیب بود./عصر ایران

طارمی و اولین تجربه دلامادونیا

در یکی از مهم‌ترین دیدارهای شامگاه یکشنبه اول مهر فوتبال در اروپا تیم‌های اینتر و آث میلان در دربی «دلامادونیا» و در هفته پنج رقابت‌های سری آ از ساعت ۲۲:۱۵ در ورزشگاه «جوزپه مئاتزا» (سن سیرو) شهر میلان رو در روی هم قرار می‌گیرند.

روزنامه «گل» در این رابطه و با در نظر گرفتن علاقه باشگاه میلان به جذب مهدی طارمی و مارکوس تورام دو مهاجم حال حاضر اینتر نوشت: در دربی معروف ایتالیا، دو مهاجم اینتر، مهدی تارمی و مارکوس تورام، به مصاف رقبای خود از میلان خواهند رفت. هر دو بازیکن در این فصل از شروع خوبی برخوردار بوده و در ترکیب اصلی تیمشان جا گرفته‌اند.

مهدی تارمی، مهاجم ایرانی، در تابستان ۲۰۲۳ به میلان نزدیک بود. او به طور تقریبی قراردادی با میلان بسته و قرار بود با مبلغ ۱۸ میلیون یورو به این تیم بپیوندد، اما به دلیل مشکلاتی در قرارداد با نماینده‌اش، این انتقال منتفی شد. در نهایت میلان در روزهای پایانی نقل و انتقالات به سراغ لوکا یوویچ از فیورنتینا رفت.

«پینتو دا کاستا» رئیس پیشین پورتو، در مورد تلاش‌های میلان برای جذب طارمی گفت: میلان با پیشنهادهای مضحکی به سراغ ما آمد که ارزش صحبت کردن نداشت.

مارکوس تورام نیز قبل از طارمی، مورد توجه میلان قرار گرفت. او که از تیم مونشن گلادباخ جدا شده بود، قرار بود به عنوان یک مهاجم اصلی در تیم میلان به میدان برود. اما اینتر با پیشنهاد بهتر او را جذب کرد.

طارمی هرگز با پیراهن اینتر مقابل میلان بازی نکرده، اما با پیراهن پورتو موفق به حذف میلان از لیگ قهرمانان در فصل ۲۲- ۲۰۲۱ شده است. در مقابل، تورام دو دربی را تجربه کرده و هر دو را با پیروزی به پایان رسانده است، از جمله در فصل گذشته که در هر دو دیدار مقابل میلان گلزنی کرده و به تیمش کمک کرده تا قهرمان سری آ شود.

این دو بازیکن، در این دربی با انگیزه‌های زیادی وارد میدان خواهند شد و تماشاگران منتظر یک رقابت داغ و هیجان‌انگیز هستند./مهر

اندیشه معاصر

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

+