امیرمسعود عابدین_ سال گذشته، یک شرکت کالیفرنیایی به نام Alef Aeronautics از الف مدل A رونمایی کرد، یک خودروی پرنده با قیمتی ۳۰۰ هزار دلاری (۱۸ میلیارد تومان) و وعده تولید در سال ۲۰۲۵. بسیاری این ایده را مسخره کردند و مدل A را ایده‌ای بازنده دانستند، اما این شرکت اکنون یک قرارداد تولید را امضا […]

امیرمسعود عابدین_ سال گذشته، یک شرکت کالیفرنیایی به نام Alef Aeronautics از الف مدل A رونمایی کرد، یک خودروی پرنده با قیمتی ۳۰۰ هزار دلاری (۱۸ میلیارد تومان) و وعده تولید در سال ۲۰۲۵. بسیاری این ایده را مسخره کردند و مدل A را ایده‌ای بازنده دانستند، اما این شرکت اکنون یک قرارداد تولید را امضا کرده و قصد دارد تا این پروژه را به واقعیت تبدیل کند.

با دو میلیارد تومان هواپیما بخرید!

الف ادعا می‌کند که ۳۲۰۰ پیش سفارش برای خودروی پرنده خود دارد و قبلاً گواهینامه قابلیت پرواز ویژه از اداره هوانوردی فدرال ایالات‌متحده را دریافت کرده است. این شرکت همچنین به توافقی برای فروش آن از طریق یک نمایندگی در کالیفرنیا دست یافته و اوایل این هفته اعلام کرد که قراردادی را با PUCARA Aero و MYC برای تولید قطعات قابل‌تأیید امضا کرده است.

با دو میلیارد تومان هواپیما بخرید!

مدل A از دیگر خودروهای پرنده‌ای که تاکنون دیده‌ایم، منحصربه‌فرد و متمایزتر است، چرا که بال‌های بزرگی ندارد و برای بلند شدن به باند فرودگاهی طولانی نیاز ندارد. در عوض، بدنه این خودرو چهار ملخ قدرتمند را پنهان می‌کند که نیروی بالابر مورد نیاز برای بلند شدن از زمین را فراهم می‌کنند. در شاسی منحصربه‌فرد این خودرو، ‌ بخش کوچک سرنشین معلق طراحی شده است.

با دو میلیارد تومان هواپیما بخرید!

الف امیدوار است که بتواند تولید مدل A را در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۵ آغاز و به‌زودی تحویل آن را شروع کند. این شرکت همچنین در حال برنامه‌ریزی برای دومین خودروی پرنده معروف به مدل Z است که ممکن است با قیمتی کمتر از ۳۵ هزار دلار (دو میلیارد و صد میلیون تومان) در دسترس باشد.

با دو میلیارد تومان هواپیما بخرید!

۵۸۳۲۲

منبع: خبـرآنلاین