مصاحبه داوود حقدوست مشاور مدیرعامل باشگاه استقلال و انتقادات او از جواد نکونام سر و صدای بسیار زیادی را راه انداخت و واکنش گروهی از پیشکسوتان استقلال را هم در پی داشته است. در همین خصوص رضا حسن‌زاده مدافع ملی پوش اسبق استقلال که سابقه مربیگری در این تیم را هم دارد، طی گفتگویی با […]

مصاحبه داوود حقدوست مشاور مدیرعامل باشگاه استقلال و انتقادات او از جواد نکونام سر و صدای بسیار زیادی را راه انداخت و واکنش گروهی از پیشکسوتان استقلال را هم در پی داشته است. در همین خصوص رضا حسن‌زاده مدافع ملی پوش اسبق استقلال که سابقه مربیگری در این تیم را هم دارد، طی گفتگویی با زیرنویس به شدت از حقدوست انتقاد کرد.

ابتدا از صحبت‌های مشاور مدیرعامل باشگاه استقلال شروع کنیم که خیلی سر و صدا به راه انداخت.

واقعا چقدر بد است که استقلال در آستانه جدال با پرسپولیس و برگزاری دربی پایتخت چنین حاشیه‌هایی را داشته باشد. حواشی که سرمنشا آن داخلی است و ارتباطی به حریفان هم ندارد. آقای داوود حقدوست! من اصلاً به این مساله کاری ندارم که شما در باشگاه استقلال چه سمتی داری ولی حواست جمع باشه که چه حرف‌هایی را در چه مقطعی و پیرامون چه فردی بر زبان می‌آوری. اصلاً شخصیت حقیقی جواد نکونام به کنار، این آدم الان سرمربی استقلال است. سرمربی تیمی که سال‌ها برایش بازی کردم و با آن قهرمان ایران و آسیا شدم. این آدم کاپیتان تیم ملی بوده است. همان تیمی که با آن قهرمان بازی‌های آسیایی شدم و در جام ملت‌های آسیا برایش بازی کردم. این آدم چند روز دیگر باید استقلال را به مصاف پرسپولیس بفرستد. یک جدال بسیار حساس که بارها در آن حضور داشته‌ام و می‌دانم که نتیجه آن برای هواداران هر دو تیم چقدر اهمیت دارد بنابراین تحت هیچ شرایطی قبول نمی‌کنم قبل از بازی با پرسپولیس، شخصی که در باشگاه استقلال سمت دارد تیم را بر هم بریزد. آقای داوود حقدوست! مراقب حرف زدنت باش چون اگر قرار باشد  در مورد استقلال صحبت یا انتقادی هم مطرح شود، خیلی افراد بزرگتری هستند که می‌توانند وضعیت استقلال را به نقد بکشند. شما بهتر است در این مورد وارد نشوی چون اگر یک بار دیگر چنین مصاحبه‌هایی را ببینم، واکنش تندتری نشان می‌دهم. آقای حقدوست! اگر یک بار دیگر در مقاطع حساس فضای استقلال را با این صحبت‌ها بر هم بریزی، حرف‌هایی می‌زنم که… من اصلاً نمی‌گویم هر کاری که کادر فنی استقلال انجام می‌دهد درست است ولی به عنوان کسی که بارها در دربی حضور داشته‌ام، تاکید می کنم به هیچ عنوان نباید در آستانه بازی با پرسپولیس چنین فضایی را درست کرد.

با توجه به فضای ایجاد شده، بعضی از هواداران استقلال می‌گویند چقدر خوب است که ناصر حجازی و منصور پورحیدری این روزها را ندیدند اما برخی دیگر تاکید دارند اگر این افراد زنده بودند، قطعاً فضا را مدیریت می‌کردند

من عقیده هر دو طیف را قبول دارم ولی یک راه سوم را هم مطرح می‌کنم که البته تلخ است. متاسفانه باید بگویم اگر ناصرخان و منصورخان  زنده بودند، بعضی از همین مدیران باشگاه استقلال حتی حرف این دو اسطوره بزرگ را نیز گوش نمی‌کردند و کار خود را انجام می‌دادند. یکسری اتفاقات در استقلال می‌افتد که واقعاً من به عنوان پیشکسوت و هوادار این تیم اذیت می‌شوم.

مثلاً چه اتفاقاتی؟

مثلاً همین بنده خدا کوین یامگا. این آدم در استقلال مصدوم شد و پس از پایان فصل گفتند دیگر نمی‌تواند فوتبال بازی کند و او را کنار گذاشتند. آیا واقعاً نمی‌شد از کوین به عنوان یک بازیکن استفاده کرد؟ آیا واقعاً نمی‌شد یک اسم در لیست را به او اختصاص داد؟ مگر رد کردن یک اسم در فهرست استقلال می‌توانست در قهرمان شدن یا قهرمان نشدن ما تاثیر بگذارد؟ این بنده خدا توانست فوتبال هم بازی کند و دیدیم که با نساجی جلوی ما ایستاد بنابراین می‌توانستیم بعد انسانی قضیه را در نظر گرفته و یامگا را حفظ کنیم. شک نداشته باشید اگر اراده‌ای برای حفظ این بازیکن وجود داشت، قطعاً راهکار قانونی هم برایش پیدا می‌شد.

 چهارشنبه دربی تهران برگزار می‌شود. معمولاً تیم‌های بزرگ دنیا قبل از چنین مسابقات حساسی پیشکسوتان خود را برای روحیه دادن به بازیکنان و مربیان دعوت می‌کنند اما سالهاست چنین اتفاقی را در استقلال نمی‌بینیم. چرا؟

به دلیل اینکه اصلاً باشگاه در بحث پیشکسوتان هیچ یکپارچگی و همبستگی ندارد. الان فکر می‌کنم سه تیم تحت عنوان پیشکسوتان استقلال در مسابقات مختلف شرکت می‌کنند! این فاجعه است. مگر تدوین اساسنامه‌ای برای اینکه چه کسی را پیشکسوت استقلال خطاب بکنیم کار دشواری است؟ چرا چنین چیزی تدوین نمی‌شود؟ ما به استقلال می‌گوییم “باشگاه فرهنگی- ورزشی” ولی تعارف که نداریم، واقعاً باشگاه استقلال تا امروز چه کار فرهنگی انجام داده است؟ همین قضیه یامگا که برایتان گفتم آیا نمی‌توانست در قالب یک کار فرهنگی و انسانی انجام شود؟ کار فرهنگی یعنی رفتاری که علی دایی عزیز انجام داد و به ملاقات مان بیمار محترمی رفت که سال‌ها آرزوی دیدنش را داشت. من خودم از دیدن آن صحنه واقعاً کیف کردم.

و حرف آخر؟

آرامش مربیان، بازیکنان و هواداران استقلال قبل از بازی با پرسپولیس فوق العاده مهم است. اگر کسی بخواهد جو را به هم بریزد، من به عنوان پیشکسوت استقلال خودم جوابش را می‌دهم.

منبع: خبـر ورزشی