یکی از خبرهای تلخی که این روزها شنیدیم مربوط به حادثه معدن در طبس است. حادثه‌ای که در آن تعداد زیادی از کارگران شریف در هنگام انجام وظایف شان در محیط سخت و دشوار ، جان خود را از دست دادند و تعدادی هم مجروح شدند. انجمن مددکاران اجتماعی ایران ضمن تسلیت به مردم شریف […]

یکی از خبرهای تلخی که این روزها شنیدیم مربوط به حادثه معدن در طبس است. حادثه‌ای که در آن تعداد زیادی از کارگران شریف در هنگام انجام وظایف شان در محیط سخت و دشوار ، جان خود را از دست دادند و تعدادی هم مجروح شدند. انجمن مددکاران اجتماعی ایران ضمن تسلیت به مردم شریف ایران و بویژه خانواده های محترم جان باختگان این حادثه انتظاراتی دارد:

۱- حادثه از نظر فنی بررسی دقیق شده و گزارش آن بطور شفاف و آنگونه که اتفاق افتاده است به اطلاع خانواده ها و مردم رسانده شود.

۲_ نحوه برخورد با مقصرین احتمالی هم بدون مسامحه بطور شفاف اطلاع رسانی شود.

۳_ کمیته‌ای مسوولیت ارتباط با خانواده‌های جان باختگان و مجروحین را به عهده گرفته و نیازهای فوری شأن در حوزه‌های مختلف و از جمله حمایت‌های روانی – اجتماعی را شناسایی کند و در کوتاه ترین زمان ممکن و با قید فوریت خدمات به آنان ارایه شود.

۴- مطالبات قانونی این کارگران توسط سازمان های بیمه ای و یا سازمان های مرتبط دیگر بررسی و در اختیار خانواده هایشان قرار داده شوند.

۵- تمهیدات فنی و ایمنی پیشگیرانه برای معادن دیگر اتخاذ شوند تا  حداقل شاهد این گونه حوادث با دلایل مشابه نشویم.

*رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران

۲۳۳۲۳۳

منبع: خبـرآنلاین