کارشناس وزنه برداری در گفت و گو با آنا: مربی وزنه برداری گفت: ایران و فدراسیون وزنه برداری کیانوش رستمی را نخواست پس باید حق بدهیم که بخواهد جای دیگری وزنه بزند. علیرضا حبیب پور در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا در خصوص تصمیم کیانوش رستمی مبنی ادامه فعالیت وزشی وی زیر پرچم […]

کارشناس وزنه برداری در گفت و گو با آنا:

فدراسیون کیانوش رستمی را نخواست پس باید حق انتخاب به او بدهیم  نمی توان مدام منتقدان را سرکوب کرد

مربی وزنه برداری گفت: ایران و فدراسیون وزنه برداری کیانوش رستمی را نخواست پس باید حق بدهیم که بخواهد جای دیگری وزنه بزند.

علیرضا حبیب پور در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا در خصوص تصمیم کیانوش رستمی مبنی ادامه فعالیت وزشی وی زیر پرچم کشور کوزوو اظهار کرد: متأسفانه وزنه برداری ایران دو سه سالی است که افت کرده است. باید سرمایه های ملی را حفظ کنیم. کیانوش در تلاش بود سومین مدال المپیک خود را کسب کند و به یکی از پرافتخارترین ورزشکاران ما تبدیل شود. فدراسیون کمی نامهربانی کرد. در این چندسال رستمی در شرایط خاص تمرین می کرد و می خواست نتیجه این تمرینات را ببیند و مدال آور باشد. او با رنکینگ بسیار بالا سهمیه المپیک را کسب کرد.

کیانوش رستمی پناهنده نشده است

وی افزود: کیانوش رستمی تفکرات بالایی دارد. هنوز انگیزه های زیادی دارد و می خواهد خود را نشان دهد. ایران او را نخواست و فدراسیون با او همکاری نکرد پس باید این حق را برای او قائل باشیم که خودش انتخاب کند کجا وزنه بزند. او به هیچ عنوان پناهنده نشده است و قراردادی را با کشور مربوطه امضا کرده و همچنان به ایران وابسته است. رستمی برای پرچم کشورش بسیار زحمت کشیده است و آن را دوست دارد و همیشه تلاشش بر این بوده که با موفقیت هایش مردم را شاد کند.

باید فدراسیون تکواندو را الگو قرار داد

این مربی در خصوص عملکرد فدراسیون تصریح کرد: باید تأکید کنم که نگاه وزارت ورزش باید خیلی نظارت قوی تری باشد بر روی فدراسیون ها به خصوص فدراسیون وزنه برداری. این فدراسیون باید از فدراسیون های موفق از جمله فدراسیون تکواندو الگوبرداری کند. اعضا فدراسیون تکواندو مانند یک خانواده هستند و با ورزشکاران مانند فرزندان خود برخورد می کند. در چند سال گذشته فدراسیون افراد درستی را جذب نکرده است و فقط وعده و وعید داده است که درسال های آینده موفق می شویم و مدال کسب می کنیم. ساختار غلط است. وزنه برداری از رشته هایی بود که خیلی به مدال آن خوش بین بودیم. در المپیک ۲۰۲۰ داوودی تک مدال وزنه برداری را گرفت اما امسال همان نیز کسب نشد.

نمی توان مادام منتقدان را سرکوب کرد

حبیب پور خاطرنشان کرد: نمی دانم دیدگاه فدراسیون چگونه است و هدف آنها چیست. نمی توان مدام منتقدان را سرکوب کرد و بگویید تنها حرف من درست است. با اینکه مرادی رئیس دوره قبل فدراسیون وزنه برداری بسیار منتقد داشت اما زیربنایی کار کرد. همین افرادی که الان در وزنه برداری هستند از عملکرد مرادی است که توانست احیا کند و آنها را به وزنه برداری برگرداند تا مدال های رنگین زیادی کسب شود. متأسفانه زحمات گذشته کاملا نادیده گرفته شده است. در دوسال نمی توان وزرنه بردار شد و این وزنه برداران در رده های مختلف سنی از گذشته هستند.

+