به گزارش “ورزش سه”، پرسپولیس و استقلال در شرایطی روز چهارشنبه در هفته ششم لیگ برتر برابر یکدیگر قرار خواهند گرفت که سرخپوشان در بازی گذشته خود آلومینیوم با شکست دادند و آبی‌ها مقابل نساجی به تساوی رسیدند. مرتضی فنونی‌زاده در گفت‌وگویی در خصوص عملکرد پرسپولیس در تقابل با آلومینیوم صحبت کرده و به تمجید […]

به گزارش “ورزش سه”، پرسپولیس و استقلال در شرایطی روز چهارشنبه در هفته ششم لیگ برتر برابر یکدیگر قرار خواهند گرفت که سرخپوشان در بازی گذشته خود آلومینیوم با شکست دادند و آبی‌ها مقابل نساجی به تساوی رسیدند.

مرتضی فنونی‌زاده در گفت‌وگویی در خصوص عملکرد پرسپولیس در تقابل با آلومینیوم صحبت کرده و به تمجید از خوان کارلوس گاریدو پرداخته است. او که سابقه تقابل با برادر خود در دربی را دارد، اظهارنظر جالبی هم درباره تقابل مهرداد و میلاد محمدی در ترکیب دو تیم داشته است.

این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

* بازی پرسپولیس مقابل آلومینیوم چطور بود؟
همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد در سه، چهار سالی که آلومینیوم به لیگ برتر آمده همیشه ما را اذیت کرده است و گاهی هم پرسپولیس را برده اما گاریدو نشان داده که فکرهای بزرگی در سرش است و یک‌ جایی شنیدم‌ که به او گفتند آلومینیوم گربه سیاه پرسپولیس است و‌ گاریدو هم گفته من گربه سیاه و اینها برایم مهم‌ نیست! نتیجه هم‌که دیدید چه شد و چقدر بچه‌ها راحت بازی کردند. فقط چون بازی‌ها پشت سر هم است و متاسفانه اورونوف مصدوم شد و شرایط نگران‌کننده شده است. یک کار حرفه‌ای دیگر از گاریدو اینکه نهایت پتانسیل را از تمام بازیکنانش می‌گیرد و همه آنها در شرایط بازی هستند. کمتر در بین مربیان ایرانی دیدیم که از ۱۷ یا ۱۸ بازیکن نهایت استفاده را ببرند. حالا مانده دربی که درباره آن هم صحبت می‌کنم. بازی با آلومینیوم دوتا زدیم و چهارتا هم نزدیم. از خط دفاع و هافبک و‌ حمله همه عالی بودند و آقای گندوز دروازه‌بان عزیزمان هم مثل همیشه سرپنجه و سرحال بود!

1714403

* به علیپور نقد داشتید و او‌ مقابل آلومینیوم یک گل زد و یک پنالتی گرفت. درباره عملکرد او چه نظری دارید؟
درست است که از او انتقاد‌ کردم ‌اما او برای پرسپولیس است. او ۴، ۵ سال به پرتغال رفت که ‌ای کاش به تیم بهتری در اروپا می‌رفت. لیگ پرتغال چند تا تیم ‌مطرح دارد اما لیگ‌ درجه یک است و لیگ‌ ممتازی به حساب نمی‌آید. علیپور در آنجا زیاد بازی نمی‌کرد و‌ گل هم زیاد نزد. در پرسپولیس یک‌ مهاجم تراز اول حداقل هر دو بازی یک‌ گل را می‌زند. طارمی را ببینید او به پرتغال رفت و آقای گل شد و حالا به اینتر رفته که نشان می‌دهد هم سالم زندگی کرده و هم به کارش چسبید. علیپور هم به خانه خودش برگشته و انتظار از او زیاد است، امیدوارم همیشه مثل بازی با آلومینیوم باشد.

* درباره داوری بازی و وی‌ای‌آر که‌ یک گل پرسپولیس و یک پنالتی این تیم را مردود دانستند هم صحبتی دارید؟
گل پرسپولیس که سالم‌ بود و ‌به هیچ‌وجه خطا نبود که وی‌ای‌آر خطا تشخیص داد. درست که در شش قدم‌بود ‌اما مهاجم پرسپولیس خطایی روی او انجام‌نداد و مطمئن باشید اگر وی‌ای‌آر نبود گل را قبول می‌کردند. داور می‌توانست با مهربانی بیشتر گل را قبول کند اما درباره‌ پنالتی‌ هم فکر کنم‌ پنجاه پنجاه بود. از وقتی وی‌ای‌آر آمد همیشه به ضرر پرسپولیس شده است.

* پرسپولیس می‌تواند در دربی هم برنده شود؟
استقلال مقابل نساجی که گربه سیاهش شده مساوی کرد. دو سال است که نساجی یقه استقلال را می‌گیرد تا این تیم قهرمان نشود اما دربی شرایطش فرق می‌کند. وقتی دو تیم در بالای جدول هستند و به مصاف هم می‌روند بازی فینال‌گونه‌ای رقم می‌خورد و خوب بازی می‌کنند. حالا چون اوایل فصل است‌ هردو تیم با احتیاط بازی می‌کنند. تقابل مربی که در لالیگا مربیگری کرده و دیگری که در لالیگا بازی کرده یکی از بهترین‌ها می‌شود. در پرسپولیس مصدوم و محر‌وم‌ نداریم و عالیشاه هم که تازه به ترکیب برگشته که خبر خوبی برای هواداران و کادرفنی است چون از جان مایه می‌گذارد. درست که مربیان سابق اهمیت زیادی به او نمی‌دادند اما او همیشه عالیشاه است؛ چه ۱۰‌ دقیقه بازی کند چه ۹۰ دقیقه. شرایط پرسپولیس نسبت به پارسال هم به لحاظ نفرات و هم نحوه بازی بهتر شده است و فکر می‌کنم با اختلاف یک گل ببریم.

1558770

* شما و برادرتان در دربی‌های زیادی مقابل یکدیگر بازی کردید. تقابل‌ برادران محمدی را چطور ارزیابی می‌کنید؟
خوشحالم که دو تا بچه جنوب شهری که بازیکنان ارزنده‌ای هستند در دربی به مصاف هم ‌می‌روند. امیدوارم‌ جفت‌شان فیکس باشند جالب اینجاست که یکی مهاجم است و دیگری مدافع. من و برادرم ‌به خاطر پست‌مان زیاد برخوردی نداشتیم به جز ضربات ایستگاهی اما تقابل این دو‌ جذاب می‌شود و امیدوارم‌ میلاد برنده باشد. همه دوست دارند بازی برنده داشته باشد به جز مادر میلاد و مهرداد.

منبع