مدیر فروش نوشت‌افزار آریا گفت: اولویت ما تامین بازار داخلی است و تا آخر سال ۱۴۰۳ تولید خودکار و لاک غلط‌گیر در دستور کارمان قرار خواهد گرفت. علیرضا گلمکانی، مدیر فروش نوشت‌افزار آریا با اعلام این خبر که به زودی تولید خودکار، لاک غلط‌گیر و … جزو برنامه‌ریزی‌های بعدی ما تا آخر سال ۱۴۰۳ خواهد […]


مدیر فروش نوشت‌افزار آریا گفت: اولویت ما تامین بازار داخلی است و تا آخر سال ۱۴۰۳ تولید خودکار و لاک غلط‌گیر در دستور کارمان قرار خواهد گرفت.

علیرضا گلمکانی، مدیر فروش نوشت‌افزار آریا با اعلام این خبر که به زودی تولید خودکار، لاک غلط‌گیر و … جزو برنامه‌ریزی‌های بعدی ما تا آخر سال ۱۴۰۳ خواهد بود، گفت: ما با تنوع محصولات در دهمین نمایشگاه نوشت‌افزار «ایران‌نوشت» حاضر شدیم. آن دسته از محصولاتی که خریداران در نمایشگاه دسترسی داشتند، بیرون از نمایشگاه وجود ندارد و نمی‌توانیم آن محصولات را توزیع کنیم. ما به عنوان یکی از تولیدکنندگان داخلی انواع محصولات نوشت‌افزار را از قبیل انواع بسته‌بندی خمیر بازی، آبرنگ، پاستل، گواش، رنگ انگشتی، مداد و مداد رنگ با انواع بسته‌بندی، ظرف غذا، قمقمه، لیوان و … تولید و توزیع می‌کنیم. 

گلمکانی در پاسخ به این سوال که کدام محصولات نوشت‌افزار تولید داخلی نیست؟ افزود: عموم اجناسمان تولید داخلی است. همین خمیر بازی که تولید می‌شود، صفر تا صدش از مواد اولیه داخلی تامین می‌شود. ولی مثلاً پایه رنگِ رنگ انگشتی متعلق به کشور قطر است. مواد اولیه گواش، آبرنگ و رنگ انگشتی داخلی است. اما چوب مداد وارداتی است و در مقابل بهترین مغز مداد در شیراز تولید می‌شود.

مدیر فروش نوشت‌افزار آریا با بیان اینکه نمایشگاه «ایران‌نوشت» شکل گرفت، تا ترس تولیدکننده بابت استفاده از نقش و نگار ایرانی – اسلامی بریزد، گفت: من شاهدم که زمانی بیشتر تولیدکننده‌ها می‌گفتند اگر طرح‌های ایرانی – اسلامی فروش نرفت، چه کنیم؟ این نمایشگاه شکل گرفت که به تولیدکنندگان داخلی اطمینان‌‌خاطر بدهد که نگران فروش محصولاتتان نباشید. الان همه تولیدکنندگان بدون واهمه از نقش و طرح ایرانی استفاده می‌کنند و کسی از طرح‌های خارجی استفاده نمی‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که گاهی شنیده می‌شد برخی تولیدکنندگان برای تضمین فروششان از طرح جلد شخصیت‌های کارتونی غربی بر روی کاغذهای داخلی استفاده می‌کنند، تصریح کرد: امثال ما تولیدکننده‌ها که برند هستیم و ادواری کار می‌کنیم، این ریسک را نکرده و خودمان را خراب نمی‌کنیم. خودمان شخصیت برای محصولاتمان خلق کردیم.

گلمکانی ادامه داد: از طرفی، چند سال است که محصولاتمان را حرفه‌ای کردیم. الان آبرنگ، پاستل و مداد رنگی را با آرم آرتیست روانه بازار می‌کنیم. حتی یکسری از نگرانی‌هایی که دانشجویان رشته طراحی داشتند و مداد حرفه‌ای را گران خریداری می‌کردند، برطرف شده است. ما این محصولات را با قیمت کمتر می‌فروشیم، که خیلی از آن استقبال شده است. 

مدیر فروش نوشت‌افزار آریا با بیان اینکه صادرات محصولات نوشت‌افزار بخاطر تحریم‌های وضع شده سخت است، ولی جنسمان در حاشیه خلیج فارس و حتی فرانسه و ایتالیا به فروش می‌رسد، افزود: با این حال، اولویتمان تامین بازار داخلی است.

خبرنگار: نفیسه خلیلی

+