کارلوس کیروش یکی از سرشناس‌ترین مربیانی بوده که هدایت تیم ملی فوتبال ایران را بر عهده داشته است. کیروش اول مهر سال ۱۳۹۱ طی مصاحبه اختصاصی با زیرنویس حرف‌های جالبی بر زبان آورد که مرور آن‌ها حتی پس از گذشت ۱۲ سال بازهم جذاب است: این‌که بازیکنان تیم ملی بخواهند رسانه‌های کشورشان را تحریم کنند […]

کارلوس کیروش یکی از سرشناس‌ترین مربیانی بوده که هدایت تیم ملی فوتبال ایران را بر عهده داشته است. کیروش اول مهر سال ۱۳۹۱ طی مصاحبه اختصاصی با زیرنویس حرف‌های جالبی بر زبان آورد که مرور آن‌ها حتی پس از گذشت ۱۲ سال بازهم جذاب است:

  • این‌که بازیکنان تیم ملی بخواهند رسانه‌های کشورشان را تحریم کنند یک اتفاق اشتباه است که فوتبال شما را نابود می‌کند. من نمی‌توانم از چنین تصمیمی دفاع کنم (پس از المپیک ۲۰۱۲ لندن و شکست تیم ملی مقابل لبنان فضای بسیار سردی میان ملی‌پوشان آن‌زمان و رسانه‌ها ایجاد شده بود)
  • رسانه‌های لبنانی بعد از ناکامی ایران در کنفرانس مطبوعاتی فضای بدی را درست کردند اما خوشحالم که روزنامه‌نگاران ایرانی پشت من ایستادند. لطف آن‌ها را هرگز فراموش نمی‌کنم.
  • شما می‌توانید به من بگویید اشتباه کردی و حق اعتراض ندارم ولی وقتی یک نفر می‌گوید تو خائن هستی که اطلاعات محرمانه تیم را به حریف فروختی، این دیگر اسمش انتقاد نیست بلکه با چنین حرکتی به من اتهام زده شده است. این‌که بگویی بی‌غیرت هستی دیگر اسمش نقل خبر یا نقد نیست بلکه داری درباره من قضاوت می‌کنی. شما می‌توانید نقد کنید ولی به بازیکنان تیم ملی ایران نگویید بی‌تعصب و کم‌فروش.
  • مطمئن باشید آن‌قدر شهامت دارم که اگر اشتباه بکنم، مقابل مردم بایستم و بگویم ببخشید اشتباه کردم.
  • کسانی که در المپیک مدال می‌گیرند قهرمانان بزرگ هر کشور هستند اما اگر حق این قهرمانان به لحاظ مالی ادا نمی‌شود، نباید ماجرا را گردن فوتبالیست‌ها انداخت.
  • این گناه من نیست که در کارنامه‌ام سرمربی‌گری رئال مادرید و تیم ملی پرتغال نوشته شده؛ این گناه من نیست که در منچستر یونایتد با آلکس فرگوسن کار کرده‌ام.

زیرنویس‌گردی| کیروش: گناه نکردم سرمربی رئال مادرید و پرتغال بودم/ خائن و بی‌غیرت گفتن اسمش انتقاد نیست!

منبع: خبـر ورزشی