به گزارش زیرنویس؛ هواداران فوتبال در شرایطی از ساعت ۲۲:۱۵ یکشنبه، یک مهر به تماشای دربی دلامادونینا خواهند نشست که اینتر این فصل هم در قامت مدعی اصلی قهرمانی در ایتالیا ظاهر شده و شاگردان سیمونه اینزاگی که علاوه بر سری‌آ، در لیگ قهرمانان هم عملکرد خوبی داشته و توانستند منچسترسیتی را متوقف کنند، آماده […]

به گزارش زیرنویس؛ هواداران فوتبال در شرایطی از ساعت ۲۲:۱۵ یکشنبه، یک مهر به تماشای دربی دلامادونینا خواهند نشست که اینتر این فصل هم در قامت مدعی اصلی قهرمانی در ایتالیا ظاهر شده و شاگردان سیمونه اینزاگی که علاوه بر سری‌آ، در لیگ قهرمانان هم عملکرد خوبی داشته و توانستند منچسترسیتی را متوقف کنند، آماده می‌شوند تا با برد در این بازی، به رکورد هفت پیروزی پیاپی برابر حریف همشهری خود برسند.

در طرف مقابل، اما اوضاع روسونری اصلا خوب نیست و پائولو فونسکا، سرمربی جدید آنها در همین هفته‌های ابتدایی فصل خطر اخراج را روی سر خود می‌بیند. روسونری تا به اینجای سری‌آ با یک برد، ۲ مساوی و یک شکست در رتبه دهم حضور دارد و علاوه بر این، چند روز پیش در لیگ قهرمانان هم برابر لیورپول باختی ۳ گله را تجربه کرده است. نتایجی که شایعه اخراج او را داغ کرده است و گفته می‌شود در صورت نتیجه نگرفتن فونسکا در جدال برابر اینتر، ممکن است بلافاصله بعد از پایان مسابقه شاهد کنار گذاشته شدن او از نیمکت میلان باشیم.

خیز اینزاگی برای رسیدن به رکور تاریخی

اینتر در صورت شکست دادن میلان به رکورد هفت برد متوالی در دربی بزرگ شهر میلان می‌رسد که پیش از این هیچکدام از این دو تیم موفق به ثبت آن نشده‌اند. سریال برد‌های اینتر از سوپرجام ایتالیا در ژانویه ۲۰۲۳ شروع شد که همشهری‌اش را سه بر صفر شکست داد. آنها در بازی برگشت سری آ هم به برتری یک بر صفر رسیدند. دو تیم در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان همان فصل هم به هم رسیدند که اینتر موفق شد در هر دو بازی رفت و برگشت به برتری برسد. اینتر در هفته چهارم فصل گذشته موفق شد میلان را ۵ بر یک در هم بکوبد و در بازی برگشت هم با برد دو بر یک مقابل رقیب همشهری، قهرمانی‌اش در سری‌آ را قطعی کرد. شاگردان اینزاگی حالا آماده می‌شوند تا بردی دیگر را برابر میلان تجربه کنند و برای نخستین بار در تاریخ دربی دلامادونینا، نوار برد‌های پیاپی خود برابر روسونری را به عدد هفت برسانند.

هرچند درست مانند دربی فوتبال کشور خودمان، در این مسابقات نتایج بازی‌های قبلی دو تیم خیلی ملاک نیست، ولی نمی‌توان از آمادگی بالای اینتر و بحران میلان پیش از این بازی به سادگی گذشت.

از نکات جذاب این مسابقه، می‌توان به احتمال حضور مهدی طارمی در خط حمله اینتر اشاره کرد. مهاجم ملی‌پوش کشورمان که در بازی گذشته نراتزوری برابر منچسترسیتی ۹۰ دقیقه در میدان حاضر بود و عملکرد خوبی هم داشت، اگر در این دیدار هم با نظر اینزاگی به میدان برود، تبدیل به نخستین ایرانی حاضر در دربی دلامادونینا خواهد شد.

بازی مرگ و زندگی برای مربی پرتغالی

فونسکا روز‌های جهنمی را در میلان سپری می‌کند و به خوبی می‌داند که در صورت شکست در دوئل برابر رقیب همشهری، به احتمال فراوان یکی از سریع‌ترین اخراج‌های تاریخ نیمکت روسونری را تجربه خواهد کرد. هواداران میلان که پس از کنار رفتن استفانو پیولی از هدایت تیمشان در پایان فصل پیش، انتظار حضور سرمربی بزرگی را روی نیمکت تیمشان داشتند، از همان روز نخست حضور فونسکا، به انتخاب این سرمربی پرتغالی انتقاد داشتند و در ادامه کار هم نتایج ضعیف میلانی‌ها آتش اعتراض‌ها به عملکرد او را شعله‌ورتر کرد.

این مربی پرتغالی حالا خیلی زود بازی مرگ و زندگی خود روی نیمکت روسونری را در پیش دارد؛ دیداری که برد در آن می‌تواند به نقطه عطفی در دوران حضورش در میلان تبدیل شده و هواداران را به ادامه فصل با او امیدوار کند. در طرف مقابل باخت در این مسابقه بدون شک مهر اخراج را روی پرونده فونسکا خواهد زد و مدیران میلان که از همین حالا مذاکره با مربیانی مانند مائوریتزیو ساری را آغاز کرده‌اند، خیلی زود فونسکا را به سمت در‌های خروج از باشگاه روانه خواهند کرد.

خبر خوب برای میلانی‌ها قبل از این مسابقه، بازگشت مایک مانیان، سنگربان اصلی آنها به تمرینات است. مانیان در جریان شکست چندروز پیش برابر لیورپول مصدوم شد و شایعه غیبتش در دربی دلامادونینا به گوش می‌رسید، اما این گلر فرانسوی خیلی زود به تمرینات تیمش برگشت تا بتواند در مسابقه این دشوار از دروازه روسونری محافظت کند.

شهر آرا