به گزارش خبرگزاری زیرنویس، در اواخر شهریور ۱۳۴۳ شهرداری تهران به ریاست سید ضیاءالدین شادمان  پیشنها کرد «قلعه» به جاده ساوه، جاده کرج و یا تپه‌های تهران‌پارس انتقال یابد. شهرداری تهران برای انتقال قلعه به نقطه‌ای در خارج تهران بیست میلیون تومان از سازمان برنامه اعتبار خواست و رئیس اداره‌ی امور اجتماعی سازمان برنامه همراه […]

به گزارش خبرگزاری زیرنویس، در اواخر شهریور ۱۳۴۳ شهرداری تهران به ریاست سید ضیاءالدین شادمان  پیشنها کرد «قلعه» به جاده ساوه، جاده کرج و یا تپه‌های تهران‌پارس انتقال یابد. شهرداری تهران برای انتقال قلعه به نقطه‌ای در خارج تهران بیست میلیون تومان از سازمان برنامه اعتبار خواست و رئیس اداره‌ی امور اجتماعی سازمان برنامه همراه چند تن از مهندسان و دو تن از ماموران شهرداری از قلعه دیدن کردند. گزارش اطلاعات را که روز سه‌شنبه ۳۱ شهریور ۴۳ در این باره منتشر شد در پی می‌خوانید:

شهرداری تهران تصمیم گرفت «شهرنو» را از پایتخت دور کند/  برای انتقال قلعه 20 میلیون تومان اعتبار خواستند

شهرداری پیشنهاد داده است که «قلعه» به یکی از نقاط زیر انتقال یابد:

۱- انتهای وصفنارد، کنار جاده ساوه

۲- بالای تپه‌های تهران‌پارس

۳- بیست کیلومتری جاده‌ کرج

در پیشنهاد شهرداری نوشته شده که انتقال قلعه به خارج شهر از نظر حفظ سلامت و اخلاق جامعه ضروری است. و در ضمن راه شهر جدید نیز نباید زیاد از تهران دور باشد، باید در بیست کیلومتری تهران شهر جدید مجهز به تمام وسایل و تاسیسات بهداشتی و انتظامی ساخته شود و در یک روز و ساعت معین ماموران ساکنان قلعه را به شهر جدید کوچ دهند.

محلات اطراف قلعه

خبرنگار ما می‌نویسد: در محلات اطراف قلعه پانصد هزار نفر زندگی می‌کنند و در حال حاضر که این مرکز فساد در قلب شهر واقع شده، ساکنان اطراف آن دچار مزاحمت‌های زیادی هستند و وجود قلعه در داخل شهر باعث مفاسد گوناگونی می‌شود. درخواست مردم محلات این است که شهرداری هرچه زودتر این مرکز و ساکنان آن را به بیرون شهر انتقال دهد.

۲۳۲۵۹

منبع: خبـرآنلاین