حسن روح‌الامین هنرمند نقاش عرصه هنر‌های تجسمی همواره سعی کرده با خلق آثاری در منقبت اهل‌بیت عرض ارادتی به این خاندان داشته باشد. حسن روح‌الامین هنرمند نقاش در میان متعدد آثاری که در منقبت اهل‌بیت خلق کرده است، آثاری را در مدح رسول رحمت و مهربانی حضرت محمد (ص) به تصویر کشیده که آثارش را […]

حسن روح‌الامین هنرمند نقاش عرصه هنر‌های تجسمی همواره سعی کرده با خلق آثاری در منقبت اهل‌بیت عرض ارادتی به این خاندان داشته باشد.

حسن روح‌الامین هنرمند نقاش در میان متعدد آثاری که در منقبت اهل‌بیت خلق کرده است، آثاری را در مدح رسول رحمت و مهربانی حضرت محمد (ص) به تصویر کشیده که آثارش را از دیگر نقاشان معاصر متمایز کرده است.

پایان‌نامه‌ی دوره‌ی کارشناسی او حول موضوع عاشورا بود و بعد‌ها نیز این بن‌مایه‌ی مذهبی را در آثار خود تکرار کرد و وقایع مشهور اسلامی-شیعی را موضوع کار‌های خود قرار داد.

معراج

«معراج»

یکی از آثار این نقاش «معراج» نام دارد که با تکنیک رنگ روغن روی بوم، در ابعاد ۲۲ در ۶۰ سانتیمتر خلق کرده است.

نجات دختران اثر دیگر روح‌الامین است که با تکنیک رنگ روغن روی بوم، در ابعاد ۸۰ در ۱۲۰ خلق کرده است.

او درباره این اثرش نوشته است: «به نام خالق آنکه ناجی دختران شد پیش از اینکه مبعوث شود به نجات انسان، به نام خالق آنکه پدرِ ام ابی‌ها بود و خداوند دختری به او عطا کرد که او را ام ابی‌ها نامید.»

روح‌الامین کار خود را با تصویرسازی آغاز کرده و همین دلیل باعث شده تصاویر روایی را در نقاشی‌هایش بر دید مخاطب قرار دهد.

تاج عرش

«تاج عرش»

مجید بزرگی درباره آثار روح‌الامین نوشته است: «آثار روح‌الامین وام‌دار هنر باروک است. او معتقد است ترکیب‌بندی‌ها، حرکات پیکره‌های انسانی و حیوانی، نورپردازی صحنه‌ها و نحوه‌ی پرداخت عناصر در نقاشی‌های او متأثر از هنر باروک هستند.»

تاج عرش اثری از روح‌الامین است که آن را شاهکار نقاشی مینیاتور می‌دانند. در این نقاشی که با رنگ‌های روشن خلق شده است پیامبر عمامه‌ای بر سر امام علی (ع) می‌گذارد که گویی با آن امیرالمومنین را به عرش می‌رساند.

حسن روح‌الامین و سریال محمد رسول‌الله

کانسپت‌های اولیه سریال انیمیشن «محمد رسول‌الله» را حسن روح‌الامین طراحی کرده است.

در این آثار فضا‌هایی همچون شب مکه، لیله المبیت، برده داری، غزوات پیامبر، قافله، ولادت نور و چوپان به چشم می‌خورد.

این آثار هنری به عنوان کانسپت‌های اولیه در طراحی لوکیشین‌ها و کاراکتر‌های سریال انیمیشن «محمد رسول الله (ص)» به کار گرفته شده است.

منبع: فارس

+