به گزارش زیرنویس، روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد با ارسال یک جوابیه توضیح داد: «در رابطه با انتشار خبر نادرست تعطیلی گروه پژوهشی علوم زلزله دانشگاه فردوسی مشهد لازم است نکاتی به شرح زیر به استحضار دانشگاهیان گرامی و عموم علاقه‌مندان ارجمند رسانده شوند: – در دوره مدیریت گذشته دانشگاه با این رویکرد که مرکز […]

به گزارش زیرنویس، روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد با ارسال یک جوابیه توضیح داد: «در رابطه با انتشار خبر نادرست تعطیلی گروه پژوهشی علوم زلزله دانشگاه فردوسی مشهد لازم است نکاتی به شرح زیر به استحضار دانشگاهیان گرامی و عموم علاقه‌مندان ارجمند رسانده شوند:

– در دوره مدیریت گذشته دانشگاه با این رویکرد که مرکز تحقیقات لرزه‌نگاری می‌بایست بصورت یک گروه پژوهشی و بصورت تقاضامحور ادامه فعالیت دهد، حمایت‌های سابق از این گروه و شبکه‌لرزه‌نگاری کم‌رنگ شد و فعالیت‌ شبکه لرزه‌نگاری دانشگاه متوقف گردید و در بخش عمده‌ای از ساختمان این مرکز برخی واحدهای ستادی دانشگاه مستقر شدند. 

– در دوره مدیریت حاضر دانشگاه و با حمایت ویژه هیات رئیسه دانشگاه راه‌اندازی مجدد شبکه لرزه‌نگاری در دستور کار قرار گرفت و طی ۶ ماه گذشته فعالیت‌های ارزنده‌ای در همکاری با مراکز ملی برای احیا ایستگاه‌های لرزه‌نگاری شرق کشور که طی چند سال گذشته از کار افتاده بودند انجام شده است. 
 
– مطابق مصوبه مورخ ۱۵ مرداد هیات رئیسه دانشگاه، برای تمهید فعالیت پژوهشگران ارزشمند دانشگاه، بخش‌های ستادی دانشگاه از ساختمان مذکور خارج شدند تا ضمن فعالیت مطلوب شبکه لرزه‌نگاری، امکان فعالیت واحدهای پژوهشی دیگری هم فراهم گردد. یکی از این واحدهای پژوهشی، پژوهشکده تقاضامحور علم و قرآن است که مطابق مصوبه هیات امنای دانشگاه تأسیس شده است.

 – قبل از تاریخ مصوبه مذکور، روند برآورد ملزومات ضروری برای فعال شدن مجدد شبکه لرزه‌نگاری دانشگاه به طور جدی آغاز شد که به زودی و در گام نخست تحولات جدید، شاهد از سرگیری روند دریافت داده از ایستگاه‌های لرزه‌نگاری شرق کشور خواهیم بود.

– همچنین رایزنی‌هایی برای تولید بومی تجهیزات مورد نیاز شبکه‌های لرزه‌نگاری در قالب طرح‌های حمایتی از گروه پژوهشی لرزه‌نگاری و مرکز صوتیات در حال انجام است تا ضمن به روز نگاه داشتن شبکه لرزه‌نگاری دانشگاه، سایر نیازهای داخلی مرتبط نیز مرتفع گردند.

– در خصوص نصب تابلو، مطابق پروتکل‌های دانشگاه، برای دانشکده‌ها، پژوهشکده‌ها و مراکز، امکان نصب تابلوی عنوان بر روی ساختمان وجود دارد و برای هسته‌ها و گروه‌های پژوهشی تابلوها در داخل ساختمان‌ها نصب می گردد. با این توضیح، در دوره‌های گذشته دانشگاه و بعد از تقلیل مرکز لرزه‌نگاری به گروه‌ پژوهشی لرزه‌نگاری، تابلو مرکز هم حذف شده بود. بر این اساس و با توجه به حمایت ویژه هیات رئیسه و رونق‌یافتن دوباره فعالیت‌های مرتبط با شبکه لرزه‌نگاری طی ماه‌های گذشته، بزودی با ارتقای این مجموعه به مرکز صوتیات و لرزه‌نگاری، فعالیت‌های شبکه در قالبی مناسب و در همان ساختمان ادامه خواهد یافت و تابلو مربوطه هم مطابق پروتکل‌های دانشگاه نصب می گردد.

در خاتمه از تمامی عزیزانی که بدون اطلاع از حقیقت، در انتشار این خبر خلاف واقع سهمی ایفا کرده‌اند، خواهشمندیم جهت جبران خطای صورت گرفته، اقدامی موثر انجام داده و از ساحت آموزش عالی کشور در مقابل بداخلاقی‌ها محافظت فرمایند.»

۴۷۴۷

منبع: خبـرآنلاین