بسیاری از کشورهای اسلامی فقط نظاره‌گر وضعیت اسفبار غزه هستند  |
بسیاری از کشورهای اسلامی فقط نظاره‌گر وضعیت اسفبار غزه هستند  |

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالقدوس الازهری رئیس مجمع مفتیان استرالیا در مراسم افتتاحیه سی و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی با استقبال از موضوع انتخاب شده برای این کنفرانس و تاکید آن بر مسئله فلسطین، به فضیلت‌های مسجد الاقصی و قدس در اسلام اشاره کرد و گفت: وظیفه همه مسلمانان است که مسجدالاقصی را به عنوان […]

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالقدوس الازهری رئیس مجمع مفتیان استرالیا در مراسم افتتاحیه سی و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی با استقبال از موضوع انتخاب شده برای این کنفرانس و تاکید آن بر مسئله فلسطین، به فضیلت‌های مسجد الاقصی و قدس در اسلام اشاره کرد و گفت: وظیفه همه مسلمانان است که مسجدالاقصی را به عنوان یک اولویت برای خود در نظر داشته باشند.

وی اظهار داشت: امت اسلامی امروز با چالش‌های بسیار جدی روبروست؛ بیش از یازده ماه از محاصره غزه می‌گذرد، زیر ساخت‌های این باریکه نابود شده و هزاران زن و کودک و پیر و جوان در آنجا به شهادت رسیده‌اند.

رئیس مجمع مفتیان استرالیا تصریح کرد: در نوار غزه جنایت‌هایی از سوی رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد که در طول تاریخ بی‌سابقه بوده است، اما متأسفانه بسیاری از کشورهای اسلامی فقط نظاره‌گر این وضعیت اسفبار هستند و نتوانسته‌اند این نسل‌کشی را متوقف کنند.

الازهری خاطرنشان کرد: تاریخ افراط‌گری یهودیان دیرینه است و این دسیسه‌ها در کل تاریخ، از زمان پیامبر (ص) تا کنون ضبط شده است. دشمنان افکار مسموم را منتشر و بذر تفرقه بین مسلمانان می‌پاشیده‌اند.پس داستان فتنه‌انگیزی یهودیان چیز جدیدی نیست و ائمه ما نیز قربانی این فتنه‌انگیزی‌ها بوده‌اند.

وی اظهار داشت: آنان استادان فتنه‌انگیزی و تفرقه هستند و در دنیای امروز نیز سعی دارند مسلمانان را به جان هم بیندازند و از پشت به دنیای اسلام خنجر بزنند.

رئیس مجمع مفتیان استرالیا تاکید کرد: در این شرایط که ما گویی مسیر خود را گم کرده‌ایم باید به ریسمان الهی چنگ زنیم و به مسیر وحدت و اتحاد بازگردیم.

منبع: مـهر