به گزارش “ورزش سه”، در قابی از تمرین شب گذشته مس در رفسنجان که برای دیدار با گل‌گهر آماده می‌شود چند هافبک شاخص و خوش فکر که اصطلاحا با عنوان پلی میکر یا بازی‌ساز شناخته می‌شوند در کنار هم قرار گرفته‌اند. این البته در تیم محرم به هیچ وجه عجیب نیست، بازیکنی که در دوره […]

به گزارش “ورزش سه”، در قابی از تمرین شب گذشته مس در رفسنجان که برای دیدار با گل‌گهر آماده می‌شود چند هافبک شاخص و خوش فکر که اصطلاحا با عنوان پلی میکر یا بازی‌ساز شناخته می‌شوند در کنار هم قرار گرفته‌اند.

این البته در تیم محرم به هیچ وجه عجیب نیست، بازیکنی که در دوره بازی خودش بدون شک یکی از بهترین پلی میکرهای تاریخ فوتبال ایران در مرکز زمین بود.

فرشید باقری یکی از بهترین هافبک‌های سال‌های اخیر فوتبال ایران در این پست بوده که به پاس‌های آخر و موقعیت‌سازی برای مهاجمان تیمش شهرت دارد. شماره ۲۱ با تجربه مس که در بازی هفته سوم مقابل آلومینیوم با یک پاس استادانه عیسی مرادی را مقابل دروازه حریف در موقعیت گل‌زنی تک به تک قرار داد.

فرشید اسماعیلی هم در استقلال توانایی خودش در این پست و موقعیت‌سازی برای مهاجمان را به خوبی ثابت کرده بود که در رفسنجان هم پاس دومین گل مرادی مقابل آلومینیوم را داد و البته سباستین اسپاهیوی تازه از راه رسیده که در تیم ملی آلبانی بازی می‌کند و سازنده سومین گل مس در بازی قبلی با ضربه علی شجاعی بود.

جلال علی‌محمدی دیگر هافبک میانی مس هم که در همین قاب حضور دارد فصل قبل با ۶ گل و ۲ پاس گل موثرترین بازیکن مس بود آن هم در شرایطی که نسبت به سایر هافبک‌های میانی تیم نویدکیا نقش تدافعی تری دارد.

جالب اینکه حتی بهنام برزای که این فصل در پست وینگر بازی می‌کند هم توانایی بازی در این پست با کیفیت قابل توجهی را دارد.

به این جمع و‌ خارج از این تصویر می‌توانید سعید واسعی را اضافه کنید، شماره ۱۰ این فصل مس که به دلیل مصدومیت هنوز نتوانسته به ترکیب نارنجی‌ها اضافه شود اما بدون تردید یک بازیکن خلاق و بازی‌ساز قهار در این پست محسوب می‌شود.

2083408

به جرات می‌توان گفت برخی از تیم‌های لیگ برتر یک بازیکن با چنین کیفیتی در این پست مهم به عنوان هافبک طراح و بازی‌ساز در اختیار ندارند و بدون شک این قابلیت می‌تواند دست نویدکیا را برای ارائه بازی‌های هجومی و خلق موقعیت برای مهاجمانش باز بگذارد البته به این شرط که خط حمله مس هم قدر پاس‌های طلایی مهندسان نارنجی را بداند!

منبع