امیرمسعود عابدین_ وزارت دفاع ایالات متحده، راه‌هایی را برای تهیه ۶۶۴ فروند جنگنده F-۳۵ برای نیروی هوایی، تفنگداران دریایی و نیروی دریایی بین سال ۲۰۲۵ تا سال ۲۰۲۹ مشخص کرد. این طرح یک فرآیند سریع است تا اطمینان حاصل شود که سه سرویس عملیاتی ایالات متحده، به اندازه کافی از انواع F-۳۵ برای دو دهه آینده […]

امیرمسعود عابدین_ وزارت دفاع ایالات متحده، راه‌هایی را برای تهیه ۶۶۴ فروند جنگنده F-۳۵ برای نیروی هوایی، تفنگداران دریایی و نیروی دریایی بین سال ۲۰۲۵ تا سال ۲۰۲۹ مشخص کرد. این طرح یک فرآیند سریع است تا اطمینان حاصل شود که سه سرویس عملیاتی ایالات متحده، به اندازه کافی از انواع F-۳۵ برای دو دهه آینده در اختیار خواهند داشت.

F-۳۵ قرار است ستون فقرات ناوگان هوایی ارتش ایالات متحده باشد. نیروی هوایی، نیروی دریایی و تفنگداران دریایی همگی این پرنده پیشرفته و گران قیمت را تهیه کرده‌اند.

ستون فقرات ارتش آمریکا تنها طی ۵ سال بروزرسانی می‌شود!

با بازنشستگی نسل چهارم جنگنده‌ها و تلاش برای ادامه فعالیت برخی از آنها فراتر از طول عمر مورد نظر، شکاف‌های استراتژیک در قابلیت‌های آمریکا در حوزه نبرد هوایی در حال شکل گیری است. به همین دلیل، پنتاگون برای تولید سریع F-۳۵ از هم اکنون تا پایان دهه به شدت فشار می‌آورد.

آمریکا امیدوار است که رقبایش تا سال ۲۰۲۹ یا ۲۰۳۰ که ناوگان هواپیماهای جنگی ارتش ایالات متحده آماده نبرد است، اقدام خطرناک و حساسی را انجام ندهند.

۲۲۷۳۲۲

منبع: خبـرآنلاین