بنابر گفته مسئولان، تنها دو شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مپنا سود سهام عدالت را واریز نکردند. واریز سود سهام عدالت عملکرد مالی ۱۴۰۱ شرکت‌ها که دو مرحله از آن سال گذشته عملیاتی شد و قرار بود مرحله سوم و تسویه آن ماه‌های قبل محقق شود، سودی که واریز نشد و حالا سهامداران آن […]


بنابر گفته مسئولان، تنها دو شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مپنا سود سهام عدالت را واریز نکردند.

واریز سود سهام عدالت عملکرد مالی ۱۴۰۱ شرکت‌ها که دو مرحله از آن سال گذشته عملیاتی شد و قرار بود مرحله سوم و تسویه آن ماه‌های قبل محقق شود، سودی که واریز نشد و حالا سهامداران آن برای واریز و برخورد با متخلفان این تاخیر لحظه شماری می‌کنند.

سود سهام عدالتی که سعادت یکی از مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان به ما گفت: سازمان بورس به عنوان نماینده سهامداران موظف است پیگیر برخورد با شرکت‌های متخلف که سود سهام عدالت را واریز نمی‌کنند باشد.

همچنین دیگر مخاطب باشگاه خبرنگاران جوان حمزه‌زاده بیان کرد: اگر قرار بود سود سهام عدالت واریز نشود چرا به سهامداران وعده زمانی داده شد نیاز است نهاد‌های نظارتی به بحث عدم واریز سود سهام عدالت که مطالبه ۵۰ میلیون نفر است ورود کنند.

در ادامه هم خانم بختیاری بیان کرد: شرکت‌ها چگونه توان پرداخت حقوق پرسنل خود را دارند، اما نمی‌توانند سود سهام عدالت که حق الناس است را واریز کنند سازمان بورس برای دریافت سود سهام عدالت از شرکت‌ها تاکنون چه اقداماتی انجام داده است؟

+