مراسم بزرگداشت شهید مجاهد دکتر اسماعیل هنیه رئیس فقید دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در وزارت امور خارجه برگزار شد. خالد قدومی نماینده جنبش حماس در تهران در ابتدای این مراسم با درود بر روح شهدای خدمت بیان کرد: اسماعیل هنیه این شهید و مجاهد بزرگ سمبل کرامت امت فلسطین بوده است، او […]


مراسم بزرگداشت شهید مجاهد دکتر اسماعیل هنیه رئیس فقید دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در وزارت امور خارجه برگزار شد.

خالد قدومی نماینده جنبش حماس در تهران در ابتدای این مراسم با درود بر روح شهدای خدمت بیان کرد: اسماعیل هنیه این شهید و مجاهد بزرگ سمبل کرامت امت فلسطین بوده است، او نخست وزیر فلسطین بود و خود را پایبند به امت اسلام میدانست، ایشان در تمام محافل بین المللی دفاع از فلسطین را دنبال می‌کرد.  

وی ادامه داد: این حادثه جنایت تروریستی و در نقض آشکار قوانین بین النللی بود، اگر این اتفاق در جای دیگر می‌افتاد شاهد بودیم چگونه بند هفت شورای امنیت فعال می‌شد. امروز کل بشریت با این جنایت رو به است.  

قدومی افزود: اسماعیل هنیه را ترور کردند، زیرا به دنبال امنیت برای کشور خود بود، ۷۵ سال است که کشور‌های چهارگانه اروپایی جنایت می‌کنند و اکثریت دنیا فقط تماشا می‌کنند. بیانیه‌هایی که از کاخ سفید برای آتش بس صادر می‌شود همه کذب است. اگر راست می‌گویید باید ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی را متوقف کنید.  

نماینده جنبش حماس تاکید کرد: نتانیاهو بسیار زشت در کنگره آمریکا سخنرانی کرد و به دنیا گفت که هیچ فلسطینی نباید در اسراییل زندگی کند و در سازمان ملل باشد، شاهد بودیم که چگونه مدارسه وابسته به سازمان ملل را بمباران کرد. آیا اینها اسلحه داشتند؟ شاهد کشتار وحشتناکی در این مدرسه بودیم.‌ ای دنیا خواهشا بدانید که همه ما هدف هستیم.  

وی ادامه داد: ما در نوار غزه هدق جدیدی را دنبال کردیم تا همه بدانند این رژیم جنایتکار است کما از امنیت انسانی دفاع می‌کنیم. شاهدیم که فواد شکر و اسماعیل هنیه که مهمان تهران بود ترور کرد این انتفام حقوق حقه ایران است. می‌خواهم از اظهارات نخست وزیر قطر اختباس کنم که چگونه فردی که می‌خواست مذاکره کند می‌کشید.  

قدومی بیان کرد: کاخ سفید اعلام کرد اولین بار بود که حماس پاسخ مثبت میدهد به مذاکره، اما پاسخ اسراییل این بود که کشتار جدیدی رخ داد. شما درباره چه مذاکره‌ای حرف میزنید، ما امنیت و امان برای ملت خود میخواهیم مبارزان ما قدرتمند هستند. امروز همگان باید جلوی خونریری در فلسطین را بگیرند. آنها نه به دنبال مذاکره و نه صلح بلکه فقط به فکر خون ریزی هستند.  

نماینده حماس گفت: نتانیاهو تا امروز به هیچ شرط ابتدایی مذاکره پایبند نبوده است، نگذاشته است تا آوارگان پناه ببرند به رفح،ای دنیا،‌ای مسلمانان تمام انسانیت در غزه در حال نابودی است. نتانیاهو هیچ اعتقادی به فلسطین ندارد. او می‌خواست عادی سازی را دنبال کند تا فلسطین به عنوان اقلیت شناخته شود، آنها فرعون‌های امروز هستند وباید به دادگاه بین المللی جنایات انسانی بروند. خونخواهی فقط برای اسماعیل هنیه نیست بلکه ۵۰ هزار فلسطینی شهید شدند که ما به خونخواهی آنها ایستاده‌ایم، باید ادامه دهنده راه مجاهدان باشیم، نخستین پاسخ به این جنایت این بود که قهرمان دیگری مانند سنوار انتخاب شد و گذرگاه رفح باز شد. ایشان دغدغه‌های ملت خود را به خوبی میشناسد، دنیا باید بداند که حضرت عیسی مسیح در فلسطین به دنیا آمده است و حضرت پیامبر ص از این مکان عبود کرده است، اما امروز به کشتارگاه مسلمانان تبدیل شده است، اگر حضرت موسی هم امروز بود اجازه نمی‌داد جنایتکاران صهیونیست در این کشور باشند. در نهایت ارزش‌های انسانی اسراییل را شکست خواهد داد.  

وی بیان کرد: مساله فقط انتقام شهید هنیه نیست بلکه ما در مرحله تاریخ هستیم که باید انتخاب کنید بین انسانیت و جنایت.  

+