وحیدی گفت: جهانی شدن اربعین و وصل آن به قدس با شعار کربلا طریق الاقصی تحقق می‌یابد. احمد وحیدی وزیر کشور و رئیس ستاد اربعین در آیین آغاز مراسم اربعین حسینی ۱۴۰۳ و اختتامیه هشتمین سوگواره عبرت که در وزارت کشور برگزار شد، گفت: اربعین فراهم‌کننده زمینه ظهور است. اربعین جریانی است که در طول […]


وحیدی گفت: جهانی شدن اربعین و وصل آن به قدس با شعار کربلا طریق الاقصی تحقق می‌یابد.

احمد وحیدی وزیر کشور و رئیس ستاد اربعین در آیین آغاز مراسم اربعین حسینی ۱۴۰۳ و اختتامیه هشتمین سوگواره عبرت که در وزارت کشور برگزار شد، گفت: اربعین فراهم‌کننده زمینه ظهور است. اربعین جریانی است که در طول تاریخ حیات خود را بازیابی کرد و به‌عنوان موهبتی خدا به ما عنایت کرد تا به کمک آن، این حرکت را در سراسر گیتی دنبال کنیم.

وی اظهار کرد: اربعین معدن فضیلت، انرژی و قدرت است. چرا اربعین مقدمه ظهور است؟ کافی است نگاه کنیم امام زمان (عج) ظهور می‌کنند. اما در زمان ظهور چند ندا می‌دهند اول می‌فرمایند‌ ای اهل عالم من امام قیام کننده هستم و در دومین ندا می‌فرمایند‌ ای اهل عالم من شمشیر انتقام گیرنده هستم و در ندای سوم می‌فرمایند‌ ای اهل عالم جد من حسین را تشنه کام کشتند و در ندای چهارم می‌فرمایند‌ ای اهل عالم بدانید جد من حسین را برهنه روی خاک افکندند و در پنجمین ندا می‌فرمایند‌ ای اهل عالم بدانید جد من حسین را از روی کینه توزی پایمال کردند. 

وی ادامه داد: البته ردپای اینها را در ارتباط عاشورا و مهدویت در جا‌های دیگر هم می‌بینیم و در دعای ندبه و در زیارت عاشورا در دو جا این را می‌بینید.

وزیر کشور تصریح کرد: در همه اینها ارتباط بین کربلا و ظهور وجود دارد و دنیا باید برای ظهور آماده باشد. این آمادگی از طریق اربعین اتفاق می‌افتد.

وحیدی گفت: چرا رهبر انقلاب گفتند اربعین جهانی شد، چون فقط اهل تشیع نیستند چراکه برادران اهل سنت، ارامنه و آشوریان هم هستند و از جا‌های مختلف جهان به اربعین می‌آیند.

رئیس ستاد اربعین بیان کرد: زمان ظهور وقتی حضرت در ندای اول می‌فرمایند من قیام‌کننده هستم و جدشان را معرفی می‌کنند دنیا باید امام حسین (ع) را بشناسند، چون خود را با امام حسین معرفی می‌کنند.

+