پس لرزه ترور اسماعیل هنیه در ایران
پس لرزه ترور اسماعیل هنیه در ایران
واکنش ها به ترور اسماعیل هنیه در تهران همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در پی ترور و شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس که برای شرکت در مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به ایران آمده بود، مقامات و شخصیت‌های لشکری و کشوری با انتشار پیام‌های تسلیت جداگانه به این موضوع واکنش نشان دادند.

در این میان، آنگونه که ایسنا روایت کرده، محمدرضا عارف معاون اول رئیس دولت چهاردهم در پیامی نوشت:

«بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت جناب آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس به عنوان یکی دیگر از جلوه های «تروریسم دولتی» و از پیامدهای سکوت مجامع بین المللی در قبال جنایات مستمر رژیم صهیونیستی و نقض آشکار و پی در پی مقررات بین المللی است.

این اقدام مذبوحانه مبتنی بر اهدافی شوم از جمله بحران آفرینی جدید در سطح منطقه و به چالش کشیدن مناسبات منطقه ای و بین المللی جمهوری اسلامی ایران در این مقطع زمانی به ویژه در آغاز به کار «دولت وفاق ملی» بوده است.

شهادت اسماعیل هنیه چالشی در مسیر مقاومت ایجاد نکرده و به انگیزه جدیدی برای پبوند بیشتر میان مجاهدان علیه دهه ها اشغال، سرکوبگری و جنایت بدل خواهد شد.

اینجانب شهادت این انسان آزاده، مومن و پرهیزکار را به آزادگان جهان، ملت مظلوم و مقاوم فلسطین و خانواده شهیدپرور ایشان تبریک و تسلیت عرض می کنم.

به یاری خداوند، پیروز نهایی برای فلسطین مقاوم خواهد بود.»

علاوه بر عارف چند تن دیگر هم واکنش نشان دادند که در ادامه می خوانید؛

* غلامرضا توکل نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه رفتارهای بزدلانه از سوی رژیم صهیونیستی نشانه حقارت و ناتوانی این رژیم منحوس است،‌ افزود: تجربه نشان داده نتیجه ترورهای کور همواره هوشیارتر شدن و بیدار شدن  امت حزب الله و خاصه جبهه مقاومت بوده که امروز در خط مقدم مقابله با رژیم کودک کش صهیونیستی قرار دارد.

* جمشید قائم مقام نماینده رامیان و آزاد شهر در مجلس با بیان اینکه شهادت سردار هنیه دوباره برای ما خاطرات تلخ را تداعی کرد، گفت: اما تاریخ نشان داده که ما همواره با شهادت عزیزان خود قوی تر شده ایم. امروز صدای آزادی خواهی در تمام دنیا به صدا درآمده و ترس آنان از همین موضوع است. می ترسند که گفتمان انقلاب که بیداری و آزادی خواهی همه ملت های دنیا است محقق شود.

* جامعه اسلامی مهندسین با انتشار بیانیه ای ضمن تاکید بر اینکه مقاومت با شهادت سرداران خود پایان نخواهد پذیرفت، افزود:  ان شاءالله مقاومت تا محو صهیونیسم از صفحه روزگار ادامه خواهد یافت. اذناب و حامیان این رژیم جعلی علی الخصوص آمریکای جنایتکار بدانند که پاسخ خون این شهید والامقام کوبنده و دردناک خواهد بود.

* احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در جلسه امروز این شورا شهادت اسماعیل هنیه را به امت اسلامی و به ویژه مجاهدان جبهه جهانی مقاومت تبریک و تسلیت گفت و اظهار داشت: جبهه جهانی مقاومت محکم‌تر و با صلابت‌تر از گذشته به مسیرش ادامه خواهد داد. مجاهدان متعلق به این جبهه به فطرت پاک خویش لبیک گفته‌اند و در مسیر آزادگی، جهاد می‌کنند و برای این مجاهدان خداباور، شهادت در راه آرمان‌های‌ مقدس‌شان، رستگاری ابدی است.

* سید کاظم انبارلویی فعال سیاسی با بیان این‌که شهادت اسماعیل هنیه گامی به جلو برای آزادی قدس خواهد بود، گفت: اسراییل این پیام را دریافت خواهد کرد که اگر باد بکارد، طوفان درو خواهد کرد.

منبع :خبر آنلاین