فوربس ادوایزر با جامعه آماری ۵۰۰ معلم از سراسر آمریکا، تجربه آنها در به کارگیری هوش مصنوعی در فضای کلاس را مورد بررسی قرار داد.
به گزارش زیرنویس، جماران نوشت: نیمی از معلمانی که در این پیمایش شرکت کردند اعتقاد داشتند که هوش مصنوعی برای تدریس و یادگیری دستاورد مثبت دارد و از هر پنج نفر تنها یک نفر نگاه منفی به هوش مصنوعی داشتند.
وزارت آموزش آمریکا و همچنین سازمان یونسکو معتقدند که گسترش هوش مصنوعی در حوزه آموزش باید با رعایت اصل شفافیت و حفظ رویکرد تعاملهای انسانی صورت پذیرد. معلمها نیز در همین راستا بر آموزش برای توسعه اخلاق محور هوش مصنوعی، تاکید دارند.
۹۸ درصد از پاسخ دهندگان، آموزش دانش آموزان برای ترویج اصول اخلاقی در به کارگیری هوش مصنوعی را مهم دانستهاند؛ به شکلی که ۶۱ درصد این نیاز را کاملاً ضروری، ۳۳ درصد تا حدودی ضروری و ۴ درصد آموزش حداقلی را مکفی دانسته اند.