تغییرات بزرگ در تولید خودرو پس از افزایش قیمت‌ها!
تغییرات بزرگ در تولید خودرو پس از افزایش قیمت‌ها!

فرشاد مقیمی درباره وضعیت تولید خودروسازی‌ها گفت: مجموعه اقدامات قانونی انجام شده، باعث ایجاد انگیزه در مجموعه خودروسازان و زنجیره تامین شده است، بطوریکه طی روزهای اخیر پس از اجرای مصوبات، تولید روزانه خودرو توسط شرکت‌های ایران خودرو و سایپا از ۲۳۸۷ دستگاه در روز به ۴۰۷۱ دستگاه افزایش یافت.  به گزارش تابناک به نقل […]

فرشاد مقیمی درباره وضعیت تولید خودروسازی‌ها گفت: مجموعه اقدامات قانونی انجام شده، باعث ایجاد انگیزه در مجموعه خودروسازان و زنجیره تامین شده است، بطوریکه طی روزهای اخیر پس از اجرای مصوبات، تولید روزانه خودرو توسط شرکت‌های ایران خودرو و سایپا از ۲۳۸۷ دستگاه در روز به ۴۰۷۱ دستگاه افزایش یافت. 

به گزارش تابناک به نقل از فارس؛ رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران یکی از چالش‌های صنعت خودرو در حال حاضر  را موضوع فرآیند قیمت‌گذاری محصولات این صنعت دانست و افزود: این موضوع در کنار برخی مسائل درون بنگاهی شرکت‌های خودرو ساز باعث شده است فعالیت چند سال اخیر این شرکت‌ها، با وجود ظرفیت بسیار گسترده بازار برای سوده‌دهی، با زیاندهی همراه باشد.

وی با اشاره به اثرات مخرب زیاندهی این شرکت‌ها در پیشبرد پروژه‌های توسعه محصول و انطباق با استاندارهای ایمنی و آلایندگی این شرکت ها گفت: مطمئنا بنگاه زیانده امکان پیگیری برنامه های توسعه ای در فعالیت ها ی خود را نخواهد داشت و بر این اساس و در صورتی که توسعه صنعت خودرو و  همگام‌سازی این صنعت با روندهای جهانی مورد نظر ماست، نیازمند تعامل نهادها و دستگاه‌های مرتبط برای حل مشکلات صنعت خودرو هستیم.

رئیس هیات عامل ایدرو با اشاره به نقش پررنگ زنجیره تامین در روند رو به رشد تولید خودروسازان خاطر نشان کرد: محدودیت های مالی خودروسازان در پرداخت مطالبات به زنجیره تامین به دلیل زیان‌های متحمل شده باعث تضعیف زنجیره تامین به ویژه قطعه سازان کوچک مقیاس شده است. معاون وزیر صمت اظهار داشت : شرکت های تامین کننده توان خود را برای حمایت از تولید و افزایش تیراژ به کار گرفته اند و امیدواریم با رفع موانع و محدودیت ها در بخش قیمت گذاری محصولات برای خودرو سازان ، محدودیت های تامین نقدینگی زنجیره تامین نیز رفع شود.

+