به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، جنبش مقاومت اسلامی ( حماس) با حمله راکتی و موشکی به اراضی اشغالی،‌موجب غافلگیری رژیم صهیونیستی شد به گونه‌ای تا مدت‌ها رژیم هنوز در شوک شکست اطلاعاتی و امنیتی بود که نمی‌توانست تصور کند چطور این حمله از سوی مقاومت حماس اتفاق افتاده است.  عملیات طوفان‌الاقصی بسیاری از […]

فروپاشی تدریجی اسرائیل در پی عملیات طوفان الاقصی

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، جنبش مقاومت اسلامی ( حماس) با حمله راکتی و موشکی به اراضی اشغالی،‌موجب غافلگیری رژیم صهیونیستی شد به گونه‌ای تا مدت‌ها رژیم هنوز در شوک شکست اطلاعاتی و امنیتی بود که نمی‌توانست تصور کند چطور این حمله از سوی مقاومت حماس اتفاق افتاده است. 

عملیات طوفان‌الاقصی بسیاری از معادلات منطقه‌ای را تغییر داد و بسیاری از طرح‌هایی که رژیم صهیونیستی برای برقراری روابط دوستی با برخی از کشورهای عربی دنبال می‌کرد را شکست داد. طی یکسال گذشته تحولات مربوط به غزه و منطقه غرب آسیا فراز و نشیب بسیاری را سپری کرده و اکنون این رژیم در تلاش است تا با تدوام جنگ در منطقه و دامنه‌دار کردن آن در کشورهای منطقه از جمله لبنان و یا کرانه باختری و غیره، سرپوشی برای شکست‌های خود ایجاد کند. 

به‌رغم این‌که هنوز نتوانسته به اهدافی که در  نظر داشت برسد حاضر نشده شروط مقاومت برای برقراری آتش بس را بپذیرد. از این روز هر روز با بمباران و یا ترور رهبران مقاومت شکل جدیدی از تحولات را ایجاد می کند برای این‌که بتواند پای غرب را به منطقه باز کند.

شهری کوچک که به نماد عزت و مقاومت اسلامی تبدیل شده است

حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود از گذشت یکسال از عملیات طوفان الاقصی و شکست برنامه‌ها و طرح‌های رژیم صهیونیستی اظهار داشت: عملیات طوفان‌الاقصی که از هفت اکتبر سال گذشته آغاز شد و همچنان ادامه دارد، در تغییر شرایط منطقه و ژئوپلیتیک غرب آسیا نقش تاثیرگذاری خواهد داشت. درباره تجزیه وتحلیل یک‌سال جنگ غزه باید گفت این شهر کوچک به نماد عزت و مقاومت اسلامی تبدیل شده است. غزه با مساحت ۳۶۵ کیلومتر مربع و بیش از دو میلیون جمعیت پرتراکم‌ترین شهر جهان به لحاظ جمعیتی است. 

وی افزود: در طول یکسال گذشته رژیم صهیونیستی انواع سلاح کشتار جمعی و نسل‌کشی را در شهر غزه اعال کرد، ۴۲ هزار نفر را به شهادت رساند و قریب ۹۶ هزار نفر مجروح شدند، زیرساخت‌های شهر غزه را نابود کرد اما روح مقاومت و تفکر جهادی همچنان در میان مردم غزه وجود دارد. 

این کارشناس مسائل منطقه همچنین بیان کرد: رژیم صهیونیستی در یک‌سال گذشته نتوانست معادله میدانی را تغییر داده و به اهدافش برسد، در این مدت متحمل خسارت‌های سنگینی شده و بیش از ۲۰۰۰ صهیونیست کشته شدند و ۱۵ هزار نفر از خدمت فرار کردند. همچنین هزینه جنگ از ۱۰۰ میلیارد دلار تجاوز کرده به نحوی که «یائیر لاپید» به ‌عنوان یک مقام صهیونیست هشدار داد رژیم اسرائیل در آستانه سقوط اقتصادی است. 

فروپاشی تدریجی اسرائیل در پی عملیات طوفان الاقصی

شرایط در اراضی اشغالی ناپایدار است

هانی‌زاده خاطرنشان کرد: به همین دلیل شرایط در اراضی اشغالی ناپایدار است و چندین جبهه جنگ گشوده شده، افراد بسیاری در پناهگاه‌ها هستند، یک میلیون نفر از یهودیانی که دارای تابعیت دوگانه هستند مهاجرت معکوس کرده‌اند. همچنین بسیاری از زیر ساخت‌ها و تاسیسات صنعتی رژیم صهیونیستی طی همین یکسال تعطیل شده و نیز برای نخستین بار موارد غذایی در اراضی اشغالی جیره‌بندی می‌شود این نشان می‌دهد رژیم اسرائیل توانایی جنگ را ندارد. 

وی ادامه داد: اخیرا معاون ستاد ارتش رژیم صهیونیستی طی‌نامه‌ای به نتانیاهو هشدار داد که ارتش دیگر توان جنگ در چندین جبهه را ندارد و باید آتش‌بس را بپذیرد و اگر نتانیاهو آتش بس را نپذیرد بسیاری از ژنرال‌های ارتش استعفا خواهند داد. 

این کارشناس مسائل منطقه تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود وضعیت اسرائیل ناپایدار است و به‌رغم استفاده از هواپیماهای فوق مدرن برای کشتار مردم، رژیم در آستانه فروپاشی تدریجی است به همین دلیل نسبت به ترور رهبران مقاومت و بمباران در جنوب لبنان اقدام کرده است. 

هانی‌زاده همچنین با اشاره به تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: نتانیاهو مدعی است که به زودی به ایران حمله می‌کند؛ اگر این اتفاق رخ دهد، نابودی رژیم صهیونیستی به زودی رخ می‌دهد زیرا ایران پاسخی دردناک‌تر از  عملیات وعده صادق ۲ خواهد داد و رژیم صهیونیستی قادر به تحمل موشک‌های ایران و محور مقاومت نخواهد بود. 

+