به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور؛ رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: برابر دستورالعمل صادره از سوی قوه قضاییه، خودروهایی که بیش از یک سال در پارکینگ‌ها توسط پلیس یا مراجع قضائی توقیف شده‌اند، مالکین آنها موکلف و موظف هستند در اولین فرصت تکلیف خودروهای خود را مشخص کرده […]

- ۷۰۰۰ خودرو در پارکینگ‌های تهران رسوب کرده‌اند

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور؛ رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: برابر دستورالعمل صادره از سوی قوه قضاییه، خودروهایی که بیش از یک سال در پارکینگ‌ها توسط پلیس یا مراجع قضائی توقیف شده‌اند، مالکین آنها موکلف و موظف هستند در اولین فرصت تکلیف خودروهای خود را مشخص کرده و برای ترخیص آن اقدام کنند.

وی ادامه داد: در غیر این صورت ۳ ماه پس از اطلاع‌رسانی پلیس راهور که از اول مهرماه ۱۴۰۳ آغاز شده است خودرو در حکم رها شده تلقی خواهد شد و مراجع قضایی وضعیت این خودرو را تعیین تکلیف کرده و پس از آن به ستاد اجرایی خودرو واگذار خواهند شد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: از مالکین و شهروندان پایتخت‌نشین درخواست داریم که اگر وسایل نقلیه آنها به هر دلیلی در پارکینگ‌ها توقیف شده است به قید فوریت جهت ترخیص خودرو مذکور اقدام کنند.

سرهنگ موسوی‌پور افزود: حداقل یک سال از انتقال خودرو به پارکینگ باید گذشته باشد، مالک باید تکلیف خودرو خود را روشن کند یا ترخیص می‌کند یا به هر دلیلی اگر تا یک سال خودرو را از پارکینگ ترخیص نکردند به دستور قاضی جزو اموال ستاد اجرایی فرمان امام(ره) محسوب می‌شود.

سرهنگ موسوی‌پور گفت: اگر ماشین قابل استفاده باشد پلاک را از آن حذف کرده و داخل مزایده می‌رود و دارای پلاک جدید شده و قیمت‌گذاری می‌شود و اگر مالک اصلی ادعای مالکیت نداشت قبل از فروش به اشخاص، تعدادی از همکاران کارشناس بنده آن را قیمت‌گذاری می‌کنند و اگر طی فروش خودرو، مالک با مدارک موجود ادعای مالکیت داشت برحسب روز قیمت به مالک پرداخت می شود.

وی افزود: یکی دیگر از علت این حجم از خودروهای رسوبی این است که پرداخت کردن هزینه خلافی و پارکینگ از قیمت اصلی خودرو بیشتر است پس در نتیجه مالکین از ترخیص خودروی خود منصرف می شوند.

سرهنگ موسوی‌پور گفت: برابر بررسی‌های صورت گرفته، حدود ۷ هزار خودروی رسوبی در پارکینگ‌های سراسر تهران وجود دارند. خودروهایی که مالکین و راننده‌ها آنها را بلاتکلیف رها کرده‌اند.

وی اضافه کرد: شهروندان برای ترخیص خودرو با در دست داشتن مدارک مالکیت و شناسایی خودرو به همراه کارت ماشین، سند خودرو، کارت ملی مالک به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه کنند.

+