به گزارش تابناک ورزشی، تیم ملی فوتسال ایران تحت هدایت وحید شمسایی نتوانست در جام جهانی انتظارات را برآورده کند و با شکست مقابل مراکش در مرحله یک‌هشتم نهایی، وداع تلخی با مهم‌ترین تورنمنت فوتسال داشت. صادق درودگر معتقد است در این ناکامی سهم احسان اصولی، رئیس کمیته فوتسال و عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال […]

افشاگری درودگر علیه رئیس کمیته فوتسال؛ خودش گفت چیزی از فوتبال نمی‌داند و برای کار فرهنگی آمده!

به گزارش تابناک ورزشی، تیم ملی فوتسال ایران تحت هدایت وحید شمسایی نتوانست در جام جهانی انتظارات را برآورده کند و با شکست مقابل مراکش در مرحله یک‌هشتم نهایی، وداع تلخی با مهم‌ترین تورنمنت فوتسال داشت.

صادق درودگر معتقد است در این ناکامی سهم احسان اصولی، رئیس کمیته فوتسال و عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال زیاد است و از سویی مسئولان فدراسیون باید پاسخگوی انتخاب چنین فردی برای ریاست کمیته فوستال باشند. رئیس اسبق کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال با اشاره به ناکامی تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۴ به خبرنگار ورزشی تابناک گفت: برای ارزیابی دقیق و درست باید مجموعه عوامل موثر را در نظر بگیریم. اینکه در آن مجموعه چه کارهایی انجام شده و خروجی‌اش چطور بوده است.

او صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: متأسفانه مدیر فوتسال کشور، فاقد دانش و توانایی است و در این مدت تلاش لازم را هم برای توسعه و پیشرفت فوتسال نداشته است. در واقع نتایج یکی از عوامل بررسی عملکرد یک مجموعه است، اما همه چیز نیست. احسان اصولی هیچ اطلاعات و سابقه‌ای در فوتسال ندارد و برای همین در توسعه تیم‌های ملی یا فراهم کردن بازی‌های تدارکاتی، ناموفق بوده است.

رئیس سابق کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال یادآور شد: چند سال پیش در جلسه‌ای به دعوت کارشناسان قوه قضاییه که اصولی هم بود، حضور داشتم. در آن جلسه یکی از دوستان از ایشان سؤال کرد که شما در فوتبال چه می‌کنید؟ آقای اصولی گفت که در شورای شهر مشهد بوده و اصلاً از فوتبال سر در نمی‌آورد و چون نابسامانی‌هایی را در فوتبال دیده، بر خود تکلیف دانسته که وارد این حوزه شود. خودش تأکید کرد که می‌خواهد مسائل فرهنگی فوتبال را درست کند و هیچگونه اطلاعات و ادعایی درباره فوتبال ندارد، من همانجا بعد از ایشان سخنرانی داشتم، عرض کردم شما که برای کار فرهنگی آمدید، چطور سر از کمیته بازاریابی و فوتسال درآوردید!

او تأکید کرد: پذیرش مسئولیت و دادن مسئولیت به افراد باید معقولانه و مسئولانه باشد و در این زمینه آقای مهدی تاج و هیئت رئیسه باید برای انتخاب چنین فردی به عنوان رئیس کمیته فوتسال توضیح دهند که با چه شناخت و ویژگی‌هایی توانمندی‌های ایشان را ارزیابی کرده‌اند. به هر حال پذیرش نقش تخصصی و البته اعطای مسئولیت به فرد مناسب، خودش یک هنر است.

افشاگری درودگر علیه رئیس کمیته فوتسال؛ خودش گفت چیزی از فوتبال نمی‌داند و برای کار فرهنگی آمده!

نایب رئیس سابق کمیته فوتسال آسیا و رئیس اسبق کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال اظهار داشت: فوتسال ایران در جام جهانی از سوی مدیریت ضربه خورد. همین مراکش که ما را برد و صعود کرد در سال ۲۰۲۳ بهترین تیم جهان شد و پیش از جام جهانی بازی‌های تدارکاتی بسیار زیاد و با کیفیتی انجام داد. اینها نشان دهنده این است که مدیر فوتسال مراکش عشق سفر نیست، بلکه عشق پیشرفت و توسعه فوتسال این کشور است. وحید شمسایی خواهان استخدام یک دستیار خارجی خوب شده بود، اما کمیته فوتسال حتی نتوانست این درخواست را برآورده کند. هیچ توان و ارتباطی نیز ندارند برای انجام دیدارهای تدارکاتی مناسب علی رغم قول حمایتی که آقای تاج به فوتسال داد.

درودگر در خصوص سؤالی مبنی بر اینکه چرا ایشان بعد از ناکامی و انتقاداتی که از سوی پیشکسوتان و کارشناسان فوتسال وجود دارد از سمتش کناره‌گیری نمی‌کند؟ پاسخ داد: اگر آقای اصولی قرار بود استعفا کند، باید بعد از حوادث دیدار تیم ملی فوتبال با لبنان در مشهد، این کار را انجام می‌داد. به نظرم هیئت رئیسه فدراسیون باید کاری در این خصوص انجام دهد و تصمیم مناسبی بگیرد. فوتسال ایران نیازمند تغییرات زیربنایی است تا به مسیر درست خود بازگردد. باید به نیروهای جوان، توانمند و عاشق فوتسال اعتماد کرد، اکنون که روند کشور اعتماد به شایستگان است به جای توصیه پذیری از پسر فلان کس و فلانی باید به دنبال جذب باکیفیت‌ترین‌ها برای بازگشت اقتدار بود.

+