طبق اعلام متولیان وزارت صمت، هنوز تصمیم نهایی در خصوص تعرفه خودروهای وارداتی کارکرده اخذ نشده و بنای کار فعلا بر تعرفه های فعلی است.
به گزارش خبرنگار مهر، آئین نامه واردات خودروهای کارکرده در هیأت دولت تصویب شد که بر اساس تبصره یک ماده ۶ این آئین نامه، «پیشنهاد نرخ سود بازرگانی خودروهای وارداتی کارکرده توسط کمیته -متشکل از وزارت صمت، وزارت امور اقتصادی، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه- دارایی آئین نامه اجرایی قانون مقررات واردات و صادرات مصوب ۱۳۷۳ و اصلاحات بعدی به هیأت وزیران، به نحوی خواهد بود که ضمن کاهش قیمت خودروهای یاد شده، از شکلگیری هر گونه امتیاز ویژه اقتصادی برای واردکنندگان جلوگیری کند.»
در همین حال نیز مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام کرده که «ترجیح ما این است که همین تعرفههای فعلی، مصوب شوند؛ البته باید در این خصوص به یک جمعبندی برسیم اما بعید میدانم تعرفهها افزایش یابد. تصورم این است که شرکتهای واردکننده خودرو، به این موضوع معترض باشند و تقاضای افزایش میزان تعرفه واردات خودروهای کارکرده را داشته باشند تا در حقیقت به واردات خودروهای نو، آسیبی وارد نشود. اما پیشنهاد من این است که همین تعرفهها مصوب شود.»
بر این اساس، با توجه به اینکه هنوز در مورد تعرفه واردات خودروهای کارکرده تصمیم نهایی اخذ نشده و فعلاً بنا بر تعرفههای فعلی است در جدول زیر طبق آخرین مصوبههای هیأت وزیران و قانون بودجه سال ۱۴۰۳، تعرفه خودروها به تفکیک نوع خودرو و حجم موتور و قوای محرکه آمده است.
فال و طالع بینی امروز ۲۳ خرداد
3 ماه قبلچرا خلبانان ریش نمیگذارند؟
3 ماه قبلفال و طالع بینی امروز ۲۳ خرداد
فال روزانه خود و عزیزان تان را در ادامه بخوانید.
تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده!
تصویری از محمدرضا مهدوی در صداوسیما و کت عجیب او در فضای مجازی پربازتاب شد.
چرا خلبانان ریش نمیگذارند؟
اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانهای در رابطه با موهای صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم میکند که پیش از انجام وظیفه موهای صورتشان را بتراشند.