فولکس‌پارک شهر هامبورگ در سومین روز از رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ میزبان اولین دیدار از گروه D خواهد بود. از ساعت ۱۶:۳۰ دیدار لهستان – هلند آغاز خواهد شد. لهستان؛ شروع بدون RL۹ با سرمربی کم‌تجربه در خارج از مرزها و بدون روبرت لواندوفسکی، لهستان شروع سختی در یورو ۲۰۲۴ خواهد داشت. تیمی که البته با […]

- هلند؛ جنگ عقاب و شیر/ لهستان بدون لواندوفسکی شروع می‌کند

فولکس‌پارک شهر هامبورگ در سومین روز از رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ میزبان اولین دیدار از گروه D خواهد بود. از ساعت ۱۶:۳۰ دیدار لهستان – هلند آغاز خواهد شد.

لهستان؛ شروع بدون RL۹

با سرمربی کم‌تجربه در خارج از مرزها و بدون روبرت لواندوفسکی، لهستان شروع سختی در یورو ۲۰۲۴ خواهد داشت. تیمی که البته با میخال پروبیرس هنوز شکست نخورده، اما محک بزرگی هم نخورده است. با این حال انگیزه این مربی و لهستانی‌ها برای جبران ناکامی‌های قبلی‌شان در جام ملت‌های اروپا را نمی‌توان دستکم گرفت. با این حال صعود از این گروه که علاوه بر هلند، فرانسه هم رقیب بزرگ دیگری برای لهستان خواهد بود، دشوار است. شاید امتیاز گرفتن از بازی نخست بتواند آن‌ها را به صعود امیدوار کند.

هلند؛ خاطرات خوش آلمان

هلند برای همیشه یک خاطره بسیار خوش از یورو دارد و آن‌هم در آلمان رخ داده. سال ۱۹۸۸ رونالد کومان در مرکز خط دفاعی هلند قرار داشت و در مونیخ جشن قهرمانی گرفت. حالا پس از ۳۶ هلند می‌توان آن خاطره خوش را تکرار کند؟ کومان برای دومین مقطع روی نیمکت هلند نشسته، تیمی که ۲ دهه است تا نیمه‌نهایی یورو هم نرسیده و بین مدعیان قهرمانی هم قرار نمی‌گیرد. با این حال نارنجی‌هم کم‌ستاره نیستند و شاید وقتی کسی انتظاری از آن‌ها ندارد، بتوانند نتایج بهتری نسبت به گذشته بگیرند.

آخرین جدال
۲۲ سپتامبر ۲۰۲۲ در لیگ ملت‌های اروپا، هلند با نتیجه ۲-۰ از سد لهستان گذشت. خاکپو و برخواین گل‌های هلند را در آن دیدار به ثمر رساندند.

آمار بازی
۱۹) در ۱۹ دیدار بین لهستان و هلند، عقاب‌ها ۳ برد و نارنجی‌ها ۹ برد کسب کرده‌اند و ۷ بازی هم مساوی شده است.
۱۲) هلند در ۱۲ بازی آخرش مقابل لهستان شکست نخورده است. لهستانی‌ها آخرین مرتبه سال ۱۹۷۹ در رقابت‌های انتخابی یورو ۸۰ از سد هلند گذشتند.
۱) تنها قهرمانی تاریخ تیم ملی هلند در جام ملت‌های اروپا به‌دست آمده است. نکته مهم این که نارنجی‌ها سال ۱۹۸۸ این جام را در آلمان بالای سر بردند.
۸) هلند در ۱۰ دوره یورو حاضر بوده و ۸ دوره از مرحله گروهی فراتر رفته است. با این وجود ۲۰ سال است که هلند تا نیمه‌نهایی نرسیده.
۱) برخلاف جام‌جهانی که لهستان در آن ۲ مرتبه سوم شده، در یورو کارنامه خوبی نداشته‌اند. عقاب‌ها از ۴ حضور فقط یک مرتبه از مرحله گروهی فراتر رفته‌اند. نکته جالب این که اولین حضورشان در سال ۲۰۰۸ رخ داد.
۱۵) هلند که این سال‌ها به سرمربیان قدیمی دوباره روی خوش نشان داده، از اول ژانویه برای مقطع دوم توسط رونالد کومان هدایت می‌شود. تن‌تن هلندی‌ها در ۱۵ بازی در دور دوم حضورش روی نیمکت این تیم ۱۰ برد و ۵ شکست داشته.
۰) لهستان را یک سرمربی ناشناخته برای فوتبال‌دوستانه هدایت می‌کند. میخال پروبیرس در ۸ بازی نخستش روی نیمکت عقاب‌ها شکست نخورده؛ ۵ برد و ۳ تساوی حاصل کار اوست.

مصدومان و محرومان
بدترین اتفاق قبل از شروع یورو ۲۰۲۴ برای لهستان رخ داد و این تیم روبرت لواندوفسکی بزرگ‌ترین ستاره و کاپیتانش را به‌دلیل مصدومیت دستکم برای بازی نخست از دست داد. ممکن است پاول داویدوویچ و کارول سویدرسکی هم به این بازی نرسند. هلند همه بازیکنانش را برای دیدار اول در اختیار خواهد داشت.

ترکیب احتمالی دو تیم
لهستان:
شچنسنی، بدنارک، فرانکوفسکی، زالفسکی، زیلینسکی، مودر، سلیش، سویدرسکی و پیانتک
هلند: فلکن، خرترویدا، فان‌دایک، آکه، دامفریس، رایندرس، فرمان، شوتن، فان‌دی‌فن، دپای و خاکپو
 

منبع: خبـر ورزشی

23 خرداد 1403

فال و طالع بینی امروز ۲۳ خرداد

فال روزانه خود و عزیزان تان را در ادامه بخوانید.

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده! 23 خرداد 1403

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده!

تصویری از محمدرضا مهدوی در صداوسیما و کت عجیب او در فضای مجازی پربازتاب شد.

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟ 20 خرداد 1403

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟

اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با مو‌های صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم می‌کند که پیش از انجام وظیفه مو‌های صورتشان را بتراشند.