نگاهم تعامل گسترده با جهان است
نگاهم تعامل گسترده با جهان است

سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم در برنامه صف اول شبکه خبر به تشریح برنامه‌های خود پرداخت. نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در ابتدای برنامه و در پاسخ به سوالی درباره سوابقش گفت: یکی از ویژگی‌هایم این بوده که از پایین‌ترین سطح وارد شده‌ام. روزنامه خبر ثبت‌نام در وزارت‌خارجه را اعلام کرد و من به عنوان کارشناس […]

سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم در برنامه صف اول شبکه خبر به تشریح برنامه‌های خود پرداخت.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در ابتدای برنامه و در پاسخ به سوالی درباره سوابقش گفت: یکی از ویژگی‌هایم این بوده که از پایین‌ترین سطح وارد شده‌ام. روزنامه خبر ثبت‌نام در وزارت‌خارجه را اعلام کرد و من به عنوان کارشناس وارد این وزارتخانه شدم،

جلیلی افزود: سرپرست، مدیرکل، معاون وزیر و دبیر شورای عالی امنیت ملی شدم. اگر امروز درباره رئیس‌جمهوری حرف می‌زنیم خوب است بدانیم که این روند درپایان کار قرار می‌گیرد. باید بدانیم که کارمندان در کجا هستند و اگر سلسله مراتب اصولی نباشد چه عواقبی دارد.

وی ادامه داد: از سال ۶۸ وارد وزارت خارجه شدم. در سال ۸۶ به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی انتخاب شدم و ۱۸ سال طول کشیده است تا به اینجا برسم. کسی که نامزد می‌شود باید بداند که این مسیر چیست و چه موانع و عواملی در آن دخیل است. من رشته علوم سیاسی را تا مقطع دکترا خواندم.

جلیلی در پاسخ به سوالی درباره شاخص‌های کاری خود گفت: یکی از موضوعات مهم در کار دولت و سیاست تخصیص بهینه به منابع قدرت است، یعنی منابع باید خوب مدیریت شود تا با کمترین هزینه بیشترین سود را ببریم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کرد: زمانی که مسئول بازرسی وزارت خارجه بودم می‌شد که به کشور‌های مختلف بروم و بازرسی کنم؛ این موضوع هم هزینه دارد و هم زمان‌بر است. اما مدل دیگر این است که از برنامه‌ریزی امکانات مختلف استفاده کرد. از سال ۷۱ تا ۷۷ به جزء یک مورد هیچ سفری نرفتم، اما در همین دوره بیشترین اشراف را بر نمایندگی‌ها داشتم.

جلیلی افزود: برخی مواقع باید هنر داشت که با کمترین هزینه بیشترین استفاده را برد و لازمه‌اش این است که منافع شخصی را زیر پا گذاشت. من زمانی معاون اروپا و آمریکا وزارت خارجه بودم، چون مسیری را طی کرده بودم با اشراف به مسائل نگاه می‌کردم. نگاه من تعامل گسترده با همه جهان بود و توانستیم با استفاده بهینه از همه هزینه‌ها از منابع استفاده کنیم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کرد: در برخی کشورها سفارتخانه نداشتیم، اما در برخی کشورها ده نمایندگی داشتیم که باید مدیریت می‌شد. برخی از کارمندان را در برخی کشورها کم و به برخی کشورها نیرو فرستادیم و باعث شد روابط بسیاری در حد چند میلیارد دلار توافقات جدی ایجاد شود. در ونزوئلا، ایران را به نام تراکتور می‌شناسند، زیرا همین تراکتورهای داخلی ما به این کشور وارد شد.

وی در پاسخ به سوالی در باره مدیریت منابع و هدفمند کردن هزینه ها در بخشهای مختلف گقت: یکی از کارهای مهم رئیس‌جمهور این است که بداند منابع چگونه در حال هزینه شدن است.

جلیلی در پاسخ به سوالی درباره شعار خود اظهار کرد: نگاهم این است که امروز کشور در فرصت تاریخی قرار دارد؛ فرصت‌های فراوان سیاسی، منطقه‌ای، تاریخی و حتی تمدنی در برابرش است. امروز هنر رئیس‌جمهور شناخت و اشراف و برنامه داشتن برای این فرصت‌هاست.

 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کرد: خوشبختانه در این ۱۰ تا ۱۱ سال قبل این فرصت‌ها شناخته شده و برایشان برنامه داریم. معتقدم که شعار را میتوان بر مبنای جذابیت قرار داد.  شعار باید تابلویی باشد که در ۴ سال آینده سرمشق شما شود و مردم مرتب ببینند که آیا این شعار محقق شده یا خیر؟

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کرد: عصاره و خلاصه برنامه ما این است که امروز در دنیا و کشورما فرصت‌های زیادی وجود دارد، با نگاه به تحولات جهانی می‌شود کارهای زیادی انجام داد، لذا شعار ما یک جهان فرصت و یک ایران جهش است.

جلیلی گفت: مهمترین فرصت ما توانمندی‌های همه آحاد جامعه ایران است. یکی از فرصت‌های تاریخی نسل جوان، تحصیلکرده، خلاق و باهوشی است که می‌تواند موثر باشد. ادامه بحث ما هر ایرانی یک نقش پرشکوه است.

+

23 خرداد 1403

فال و طالع بینی امروز ۲۳ خرداد

فال روزانه خود و عزیزان تان را در ادامه بخوانید.

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده! 23 خرداد 1403

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده!

تصویری از محمدرضا مهدوی در صداوسیما و کت عجیب او در فضای مجازی پربازتاب شد.

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟ 20 خرداد 1403

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟

اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با مو‌های صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم می‌کند که پیش از انجام وظیفه مو‌های صورتشان را بتراشند.