سرهنگ جمشید محبت خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور  به خبرنگار محیط زیست کشور گفت: امسال حدود ۲۵۰ نفر محیط بان در کشور جذب خواهیم داشت.و در سال گذشته هم سهمیه شاهد و ایثارگران داشتیم که با هم حدود ۵۰۰ نفر جذب محیطبان داریم  که در سال جاری به جمعیت محیطبانان کشور افزوده خواهد شد. […]

سرهنگ جمشید محبت خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور  به خبرنگار محیط زیست کشور گفت: امسال حدود ۲۵۰ نفر محیط بان در کشور جذب خواهیم داشت.و در سال گذشته هم سهمیه شاهد و ایثارگران داشتیم که با هم حدود ۵۰۰ نفر جذب محیطبان داریم  که در سال جاری به جمعیت محیطبانان کشور افزوده خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به حل ناترازی محیط بان در استان ها افزود:قطعا به استان هایی که موجودی محیطبان شان نسبت به مساحت شان کمتر است سهمیه بیشتری تعلق می گیردتا به تعادل برسند.

محبت خانی افزود: در دو ماه گذشته سفری به استان هرمزگان داشتم ،کمبود نیرویی محیطبان در بندرعباس بسیار چالشی  بود بعد از بازگشت تا به امروز ۱۵ نفر سرباز به این استان اعزام کردیم و سهمیه‌ای که برای جذب محیط بان در این استان درنظر گرفته شده است دو برابر سایر استان هاست.

او با اشاره به دلایل بروز مشکل کمبود محیط بان در استان هرمزگان افزود: کمبود محیط بان در استان ناشی از انتقالی گرفتن نیروی محیط بانی است، اکثرا محیطبان ان جذب شده در استان هرمزگان غیر بومی هستند و بعد از گذشت چند سال از خدمت شان برای انتقال به استان محل تولدشان اقدام می کنند و استان همیشه با کمبود محیط بان مواجه است. 

سرهنگ محبت خانی با ذکر این مطلب می گوید: بومی های استان بندر عباس علاقه ای به محیط بانی ندارند و استقبالی نمی کنند. ما امسال برای ایجاد جذابیت در این شغل اطلاع رسانی گسترده ای انجام دادیم و جاذبه خدمتی محیط بان را بالا بردیم تا افراد بیشتری به این شغل رغبت داشته باشند.

او در ادامه با اشاره به مولف های ایجاد شده گفت:جاذبه خدمتی مانند تسهیلات خوب و حقوق خوب،کاستن از مشقات و تجهیزات بهتر از مواردی است که باعث ایجاد جاذبه شغلی محیطبانی می شود.در حال حاضر خدمت محیط بانان ۵ روز خدمت ۵ روز استراحت است قبلا ۱۰ روز خدمت و ۵ روز استراحت بود.

محبت خانی با اشار به افزایش حقوق محیط بانان ادامه داد:ضمن اینکه حقوق محیط بانان برابر کارمندان دولت  بالا رفت، فوق العاده تخصصی را سه سال است که  در حقوقشان اجرا می کنیم ، که قبلا نداشتند،اضافه کار  و رفاهی نسبت به پارسال  افزایش چشم گیری داشته است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور افزود: محیط بانی شغل مسلحانه و شبانه روزی است و با توجه به این سختی ها باید اتفاقات بهتری در افزایش حقوق محیطبانان بیفتد. در حال حاضر یک محیطبان که امروزاستخدام شود با توجه به اینکه متاهل باشد و اضافه کار رفاهی و حقوق تقریبا ۱۵ میلیون دریافتی دارد وهم راستا با کارمندان در نظر گرفته شده است.

محبت خانی در مواجهه با سوال خبرنگار زیرنویس  که چرا با توجه به اینکه قانون محدودیتی برای محیط بانی زنان ندارد؛ تا کنون محیط بان زن نداشتیم پاسخ داد: تاکنون احساس نیاز به محیط بان زن ایجاد نشده است،به دلیل اینکه شکارچی غیر مجاز زن نداریم محیط بان زن هم نداریم.

او در ادامه افزود:شرایط ماندن در مناطق صعب العبور به گونه ای است که زنان به محیط بانی جذب نمی شود . زنان را بیشتر در جایگاه های آموزشی و انتقال فرهنگ زیست محیطی در محیط زیست به کار می گیرند.اغلب همیار محیط بان هستند و در آموزش ها و فعایت های فرهنگی کمک می کنند.

سرهنگ محبت خانی اضافه کرد:شاید اگر یک زمانی پای زنان به شکار غیر مجاز در طبیعت باز شود به محیط بان زن نیاز پیدا کنیم و اقدام به جذب زنان محیط بان کنیم.

 

منبع خبر: رکنـا

23 خرداد 1403

فال و طالع بینی امروز ۲۳ خرداد

فال روزانه خود و عزیزان تان را در ادامه بخوانید.

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده! 23 خرداد 1403

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده!

تصویری از محمدرضا مهدوی در صداوسیما و کت عجیب او در فضای مجازی پربازتاب شد.

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟ 20 خرداد 1403

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟

اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با مو‌های صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم می‌کند که پیش از انجام وظیفه مو‌های صورتشان را بتراشند.