لیگ در ایران از سال ۱۳۴۹ آغاز شد. از این تاریخ تا ۱۳۸۲ همیشه عنوان قهرمانی در پایتخت ماند و همیشه تهران دارای بیشترین سهمیه در بالاترین سطح فوتبال بود، از لیگ ایران و تخت جمشید تا قدس آزادگان و لیگ برتر حرفه‌ای… از سال ۱۳۸۰ با تولد لیگ برتر حرفه‌ای این قانون و قاعده […]

- برای اولین بار در تاریخ اتفاق افتاد؛ زخم کاری به فوتبال تهران!

لیگ در ایران از سال ۱۳۴۹ آغاز شد. از این تاریخ تا ۱۳۸۲ همیشه عنوان قهرمانی در پایتخت ماند و همیشه تهران دارای بیشترین سهمیه در بالاترین سطح فوتبال بود، از لیگ ایران و تخت جمشید تا قدس آزادگان و لیگ برتر حرفه‌ای…

از سال ۱۳۸۰ با تولد لیگ برتر حرفه‌ای این قانون و قاعده پابرجا باقی ماند. تنها در یک مقطع تبریز می‌توانست به چهار سهمیه در لیگ برتر برسد که صعود شهرداری لغو شد. اصفهان نیز در دهه ۷۰ سه تیم در سطح اول فوتبال داشت و شهرهای دیگر مثل مشهد شیراز اهواز داشتن دو تیم را تجربه کرده‌اند. حتی اگر استانی به قضیه نگاه کنیم نیز هیچ وقت هیچ استانی بیشتر از سه سهمیه در لیگ برتر نداشت و این در حالی بود که تهران در کمترین حالت همواره ۴ سهمیه یا بیشتر در اختیار داشت.

استقلال، پرسپولیس، پاس، سایپا، پیکان، صبا باتری و هوادار، نمایندگان تهران در این دو دهه بودند و طی سال‌های اخیر تهران به صورت ثابت ۴ سهمیه داشت اما از فصل بیست و چهارم برای اولین بار این تعداد به عدد ۳ خواهد رسید. با سقوط پیکان، حالا برای فصل بعد تهران تنها استقلال، پرسپولیس و هوادار را خواهد داشت. از لیگ آزادگان ۳ تیم خیبر خرم آباد، فجر سپاسی شیراز و چادرملو اردکان شانس صعود به لیگ برتر دارند و قرار نیست به سهمیه پایتخت اضافه شود!

در سال‌های اخیر تیم‌های تهرانی زمین کافی برای تمرین و مسابقه نداشتند و خیلی از تیم‌های شهرستانی تمام طول سال در تهران ساکن بودند. حالا با کسر یک سهمیه، ضربه ای دیگر به فوتبال پایتخت وارد شد. فوتبالی که لااقل در نیمه اول عمر خود در ایران مرهون و مدیون تهران بود.

بیشتر بخوانید: تلفات در دربی کوچک تهران!

منبع: خبـر ورزشی

23 خرداد 1403

فال و طالع بینی امروز ۲۳ خرداد

فال روزانه خود و عزیزان تان را در ادامه بخوانید.

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده! 23 خرداد 1403

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده!

تصویری از محمدرضا مهدوی در صداوسیما و کت عجیب او در فضای مجازی پربازتاب شد.

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟ 20 خرداد 1403

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟

اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با مو‌های صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم می‌کند که پیش از انجام وظیفه مو‌های صورتشان را بتراشند.