امیرمسعود عابدین_ BYD و چری میتوانند سرمایهگذاریهای کارخانهای کلانی در ترکیه انجام دهند؛ چرا که خودروسازان چینی به پیشرفت در سراسر جهان و رشد فروش خود در اروپا ادامه میدهند. وزیر صنعت و فناوری ترکیه اخیراً تأیید کرد که دولت این کشور نهتنها با بی.وای.دی و چری، بلکه با سایک و گریتوال نیز در حال […]
امیرمسعود عابدین_ BYD و چری میتوانند سرمایهگذاریهای کارخانهای کلانی در ترکیه انجام دهند؛ چرا که خودروسازان چینی به پیشرفت در سراسر جهان و رشد فروش خود در اروپا ادامه میدهند.
وزیر صنعت و فناوری ترکیه اخیراً تأیید کرد که دولت این کشور نهتنها با بی.وای.دی و چری، بلکه با سایک و گریتوال نیز در حال مذاکره است. ساخت کارخانه در ترکیه میتواند برای خودروسازان چینی بسیار سودمند باشد؛ زیرا ترکیه با اتحادیه اروپا توافقنامه اتحادیه گمرکی دارد.
به گزارش زیرنویس، خودروهای برقی در بازار ترکیه نیز فروش خوبی دارند و ۷٫۵ درصد از کل فروش خودروهای جدید در سال ۲۰۲۳ را به خود اختصاص دادهاند، رقمی که انتظار میرود در سال ۲۰۳۲ به حدود ۳۰٫۴ درصد برسد.
به گفته مدیرعامل بی.وای.دی اروپا، این شرکت علاقهمند به ساخت کارخانه اروپایی دومی است که از سایت در حال ساخت در مجارستان، پشتیبانی میکند. بلومبرگ اشاره میکند که سرمایهگذاریهای بیشتر اروپایی میتواند به شرکتهای چینی کمک کند تا از تعرفههای احتمالی که ممکن است پس از تحقیقات اتحادیه اروپا اعمال شود، دوری کنند.
علاوه بر این، ترکیه قرار است ۴۰ درصد عوارض گمرکی اضافی بر خودروهای الکتریکی ساخت چین اعمال کند تا از تنها سازنده ملی خودروهای برقی خود، توگ، محافظت کند.
۵۴۳۲۲