به گزارش زیرنویس ازقزوین، از سلسله جلسات حضور مسئولین در دانشگاه جلسه نوزدهم آذرماه با حضور شهردار و رئیس شورای شهر قزوین به همت انجمن اسلامی دانشجویان عضو دفتر تحکیم وحدت در سالن جلسات۷۵۰ دانشکده علوم انسانی برگزار شد. مهدی ملکی، دبیر تشکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در این جلسه اظهار […]

به گزارش زیرنویس ازقزوین، از سلسله جلسات حضور مسئولین در دانشگاه جلسه نوزدهم آذرماه با حضور شهردار و رئیس شورای شهر قزوین به همت انجمن اسلامی دانشجویان عضو دفتر تحکیم وحدت در سالن جلسات۷۵۰ دانشکده علوم انسانی برگزار شد.

مهدی ملکی، دبیر تشکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در این جلسه اظهار کرد: حضور شهردار و رئیس شورای شهر در این جلسه مبتنی بر این است که دانشجویان بتوانند به راحتی مطالبات و مسائل موجود در حوزه شهری را بیان کنند که البته این جلسات با حضور مسئولین استانی در اداوار گذشته برگزار شده و ادامه دار خواهد بود.

در ادامه دانشجویان به مسائل موجود در حوزه‌های شهرداری پرداختند و مطالبی از قبیل شفافیت اقدامات شهرداری و شورای شهر، شفافیت هزینه و اعتبار پل آیت الله باریک بین، مسئله حفظ هویت شهری استان ذیل ابنیه شاخص و از بین رفتن ابینه تاریخی، وضعیت نابسامان میدان تره بار و خشکبار، وضعیت ارتباط و تعامل شهردار با شورای شهر و اختلافات احتمالی، شفافیت وضعیت شغلی خانواده شهردار و میزان دخالت پسر وی در پروژه‌های شهری، اقدامات شهری شهرداری در مناطق کم برخوردار از جمله هادی آباد، میزان استفاده از ظرفیت های استانی و ملی در مشکلات و مسائل موجود، علت تعیین سقف بودجه برای لوایح، درصد اجرایی موضوعات حول شهر هوشمند، فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری و برنامه ریزی برای حرکت به سمت برقی شدن خودروهای خدمت رسان، نحوه درآمدزایی و میزان آن، علت تملک و زیرسازی شهرک عظیمیه و ورود اداره راه و شهرسازی و عواید درآمد آن و واریز به خزانه، وضعیت ساخت و ساز ساختمان‌های شهری با الگو پذیری از نمای رومی، وضعیت فرودگاه قزوین، کمبود هتل در شهر، پروژه ستاره پونک و نحوه قیمت‌گذاری آن، مسئله اداره برج تجارت و سامانه اطلاعات املاک، وجود ترافیک سنگین در برخی نقاط شهری، عدم توجه به ظرفیت خوشنویسی به ویژه در زیباسازی شهری، نحوه انتخاب مشاوران شورای شهر، علت کم کاری رسانه‌ای در انعکاس اقدامات کلان شهرداری، عدم وجود امنیت در بوستان مادر و کودک، شفافیت درخصوص تشکیل پرونده قضایی برای اعضا شورا شهر و عدم برخورد صحیح شهردار با شورای شهر، شفافیت مسئله کمک مالی قابل توجه به برخی نهادها، شفافیت درخصوص عملکرد معاون مالی و اقتصادی شهردار، استفاده از افراد غیرکارشناس در انجام امور و مشاوره و وجود تعداد بسیاری از سگ‌های ولگرد در سطح شهر در این جلسه مطرح شد.

مهدی صباغی، شهردار قزوین در این جلسه اظهار کرد: پیش از من ۶۳ شهردار مدیریت شهر را به عهده داشتن و به یقین در این ایام اتفاقات نیکویی نیز رقم خورده است و استان قزوین به لحاظ فرهنگی و تمدنی در جایگاه قابل توجهی قرار دارد و و تاکنون توسعه پایداری را تجربه کرده است.

وی با تاکید براینکه رویکرد ما در شهرداری، شهروند مداری است افزود: تاکنون ۶۳ پروژه‌ افتتاح شده و بسیاری از پروژه‌های نیمه‌کاره نیز تکمیل شده است و درخصوص پژوه‌های نیمه کاره نیز ما منتظر انجام اقدامات قضایی و نظارتی هستیم.

این مسئول با اشاره به بازآفرینی ۵ پروژه بافت شهری عنوان کرد: الگوی ما نوسازی، بهسازی و بروزرسانی پروژه‌های مختلف شهری در سه مجموعه بافت مذهبی، شهری و مساجد است.

وی ادامه داد: درخصوص شفافیت قراردادهای اقتصادی و تجاری سازی واحدهای مسکونی سامانه‌ای تعریف شده که کلیه اطلاعات در آن ثبت می‌شود و مسائل مرتبط با اطلاعات املاک نیز در آن قید شده است و مسئله مبهمی در این راستا وجود ندارد که البته اقدام ما در خصوص اطلاعات املاک افزایش تعداد کارشناسان برای بررسی دقیق موارد بوده است.

این مسئول تاکید کرد: مسئله فرودگاه نیز همواره دغدغه جدی و مهم ما بوده و هست اما در خصوص هتل پنج ستاره باید گفت اغلب مراجعین برای اقامتگاه‌ها از استان‌های همجوار از جمله تهران و کرج و یا خود استان هستند که به مراتب از هتل‌های دو یا سه ستاره یا مهمانخانه‌ها استفاده می‌کنند و ما نیز تلاش می‌کنیم سفرهای کم هزینه و ارزان قیمتی را برای مهمانان رقم بزنیم.

وی افزود: دراجرای پروژه‌ها وجود اختلاف نظر و مسائل متعدد طبیعی است اما پروژه کمربندی توقفی نداشته و تعامل بین شهردار و شورای شهر معقول و طبیعی است.

صباغی با اشاره به اینکه درخصوص مناطقی از جمله هادی آباد به دنبال سودجویی نبوده و درنظر داریم کار و امتیاز را به مردم واگذار کنیم عنوان کرد: بدهی شهرداری نزدیک به هزار میلیارد تومان بود که در این راستا اقداماتی نیز انجام شد اما هنوز دریافت وام امکان پذیر نیست و ما تاکنون افزایش سرمایه غیر نقدی را نیز داشته‌ایم.

IMG_20231210_161649_212

وی ادامه داد: کلیه پروژه‌های عمرانی فرزندم در تهران بوده و تاکنون هیچ پروژه‌ عمرانی در شهرداری قزوین نداشته و اکنون درحال مهاجرت به تهران است و درخصوص پرونده‌های قضایی عضو شورا هم اعلام می‌کنم که هیچ گونه اطلاعی دراین خصوص ندارم.

شهردار قزوین گفت: متولی خوشنویسی در استان نیستیم اما مثل گذشته آماده حمایت از طرح‌های خوشنویسی و انجمن خوشنویسان هستیم.

این مسئول با تاکید براینکه ساخت نمای رومی ممنوع شده است ادامه داد: حقوق من از سپاه تامین می‌شود و من از شهرداری حقوقی دریافت نمی‌کنم و در خصوص عملکرد معاون مالی و اقتصادی شهرداری نیز باید بگویم وی فردی کارشناس و با تجربه است و تاکنون حتی کوچیکترین مشکلی در حوزه مالی و حقوق پرسنل ایجاد نشده است و کلیه امور مالی به بهترین شکل اداره می‌شود و از ایشان رضایت دارم.

صباغی از تهیه دفترچه شهری خبرداد و ابرازکرد: مسائلی از قبیل میدان تره بار بسیار است و زیرساخت‌های آن فراهم شده است و بنا داریم میدان تره باری در قزوین راه اندازی شود که گستره آن ۱۰۹ هکتار باشد که تمام میدان‌های تره بار، خشکبار و … در یک محل باشد و بر این باوریم که مردم نباید در خدمت بازار باشند بلکه بازار باید در خدمت مردم قرار بگیرد.

وی افزود: یکی از دغدغه جدی ما بافت تاریخی بلاغی است که در این بین با کج سلیقگی برخی افراد درخصوص بافت تاریخی همراه است، البته نظر ما بهرمندی کلیه شهروندان از خدمات رفاهی است و درست نیست افرادی که در کنار بافت تاریخی سکونت دارند از خدمات شهری برخوردار نشوند چراکه انسان‌ها در اولویت قرار داشته و سایر مسائل در اولویت دوم قرار می‌گیرند.

شهردار قزوین با بیان اینکه به ما پیشنهاد ارتقا در بخش‌هایی شد و ما نیز به آن عمل کردیم که از این اقدام وزیر هم بسیار استقبال کرد یادآور شد: درخصوص پروژه دولتخانه بارها اعلام کردیم که آماده اجرا پروژه هستیم و اگر دولتخانه به ما سپرده شود جایی همچون سعدالسلطنه در آن فضا ایجاد خواهد شد البته پروژه‎های دیگری از جمله ادامه سعدالسطنه و خیابان عبید زاکانی نیز در دستور کار ما قرار دارد اما به مراتب موافقتی برای احیا حمام‌های تاریخی در تعداد بالا نداریم زیرا این کار را لازم و ضروری برای استان نمی‌بیینم البته بازدید از تعداد حمام‌های تاریخ متعدد نیز برای گردشگر جذابیتی ندارد.

وی با بیان اینکه پروژه کمربندی جنوب شهر به بالای شهر متصل شد و این پروژه رضایت ۱۰۰درصدی را به همراه داشت خاطر نشان کرد: بیشتر از هزار سگ ولگرد جمع‌آوری شده و این سگ‌ها در محوطه‌ای نگهداری می‌شود و این جمع‌آوری‌ها همچنان ادامه دارد.

شهردار قزوین با تاکید براینکه در شهرداری برای مدیریت محدودیت دارم و با نیروهای موجود کار می‌کنم تصریح کرد: دولت الکترونیک چند سالی است که درحال پیگیری است که هنوز نیمه کاره مانده اما در قزوین برای هوشمندسازی اقدامات مختلفی انجام شده است.

صباغی در پایان صحبت‌هایش با تاکید براینکه برای تصرف و تملک و سند ملکی سامانه تعریف شده و دولت نظاره گر است  مطرح کرد: ۶۶ وانت کنار خیابان توقیف شده و۲۰۰ مورد چرخ و ابزاری که سد معبر بود جمع‌آوری شده است.

IMG_20231210_161642_714

علی فرمانی، رئیس شورای شهر قزوین در ادامه این جلسه ابراز کرد: اولین رویکرد ما در شورا مردم محوری بود و تلاش کردیم همواره خود را در کنار مردم ببینیم و دراین راستا رویکردهایی را نیز در دستور کار خود قرار دادیم چنانچه بنا شد تا پاسخگوی مطالبات حداقلی مردم باشیم و محله به محله همراه مردم باشیم.

وی افزود: درگام دوم مردم محوری، اصلاح ساختار منفعل و متصل شهری و مسئله تفکیک منطقه مطرح شد که بسیار در انجام امور کمک کننده بود و دراین بین از ظرفیت نخبگان نیز استفاده شد و با مدیران دانشگاه‌های استان جهت معرفی نخبگان جلساتی برگزار شد.

این مسئول عنوان کرد: در بحث تسویه بدهی بانک شهر، ما شهردار را مامور کردیم تا این اتفاق رقم بخورد و سیاست ما در بحث فساد ستیزی در یک بخش مناقصه‌ها بود که خبر از یک رقم ۵۰۰ میلیون تومانی داشت.

وی مطرح کرد: در سال گذشته ۷ جلسه درخصوص شفافیت جلسات شورا به صورت پخش زنده و ۸۷ جلسه علنی برگزار شد و در حوزه فعالیت‌ها نیز مستندات موجود است.

این مسئول تشریح کرد: درخصوص کمربندی آیت الله بارین بین مسائلی بین دستگاه‌ها وجود داشت اما ما براین باور بودیم که خدمت به مردم نباید به علت اختلاف سلیقه زمین بماند و ما باید منافع شهری را در نظر بگیریم.

فرمانی با اشاره به برنامه‌ریزی ملاقات‌های مردمی و پاسخ‌گویی به مطالبات مردم در مناطق چهارگانه و مساجد گفت:  مدیران نواحی از تخصص لازم برخوردار نبودند که این موضوع مد نظر قرار گرفت.

IMG_20231210_161633_197

وی تسویه بدهی شهرداری را از دستور کار شورای شهر دانست و ادامه داد: استقرار مدیریت پروژه در شهرداری و مطالبه‌گری، عدالت محوری و فسادستیزی از دیگر رویکردهای شورای ششم است.

وی بیان کرد: در تعامل با مدیریت شهری و شهرداری باید دو بعد را مد نظر داشت، نخست اینکه شورای شهر اجرایی نیست، سیاست‌گذار و ناظر است و دوم اینکه شهردار هم مسئول اجرای این سیاست‌ها است.

رئیس شورای شهر قزوین ادامه داد: لوایحی که به شورا داده می‌شود یکی از جنبه‌های تعامل ما است چنانچه حدود ۶۰۰ لایحه به شهرداری رسیده که صرفا حدود ۱۳ مورد تصویب نشده که میزان حداقلی بوده است.

فرمانی با تاکید براینکه در مبارزه با فساد، مجاری فساد شناسایی شد، همچنین هوشمندسازی هم در همین راستا اجرایی شد طرح کرد: تملکات میدان میوه و تره بار در جاده بوئین‌زهرا تقریبا انجام شده، البته هنوز مراحل اجرایی آن آغاز نشده است.

وی عنوان کرد: بانک اطلاعات املاک از سیاست‌های شورا بوده که هنوز رقم نخورده که اجرای این طرح جلوی برخی رانت‌ها را می‌گیرد و در خصوص اطلاعات املاک نیز  کارشناسان حوزه املاک حتما باید از کانون کارشناسان معرفی شوند.

وی تشریح کرد: افزایش سهام در بانک شهر هنوز اتفاق نیفتاده، این سوال باید پاسخ داده شود که آیا برای ۲۰۶ میلیاردی که به بانک شهر واگذار شده افزایش سرمایه صورت گرفته است یا خیر؟ همچنین اخذ وام و شکایت از این بانک در راستای احقاق حقوق عامه هنوز انجام نشده است.

وی اظهار کرد: مدیریت شهری باید نسبت به عملکرد خود برای افزایش سرمایه پاسخگو باشد و این مطلب در صحن شورا و در یک مصاحبه هم بیان شده است البته در این میان بعد از مصاحبه و توضیحاتی درباره افزایش سرمایه شهرداری در بانک شهر، دادگستری برای بررسی موضوع، جلسه برگزار کرد که من، نماینده شهرداری، بازرسی، استانداری و مدیرعامل بانک شهر در آن حضور داشتیم؛ در آنجا پرسیده شد که آیا افزایش سرمایه اتفاق افتاده یا خیر، که همه به اتفاق گفتند، خیر. البته در این بین بانک شهر مطرح کرد که این امر، غیر ارادی بوده؛ ارادی یا غیرارادی ۲۰۶ میلیارد را برای افزایش سرمایه به بانک شهر دادیم و باید افزایش سرمایه صورت گیرد.

وی با تاکید براینکه برای مهدویت ۲۰ میلیارد بودجه تصویب کرده که هنوز اتفاق خاصی برای آن نیفتاده و امیدواریم شهری بسازیم که شهر امام زمان باشد عنوان کرد: در ستاره پونک یک مورد رفع معارض وجود داشت که ما در صحن شورا در حال پیگیری بودیم و شهردار هم در تهران پیگیر این موضوع بود.

این مسئول به تعامل گسترده شورای شهر با دستگاه های مختلف اشاره کرد و گفت: شورای شهر برای گردشگری دو پروژه بزرگ را پیگیری می‌کند تا در این راستا قدم مثبتی برداریم.

فرمانی با تاکید بر اینکه برای حل مشکلات از متخصصان کمک می‌گیریم عنوان کرد:

 از جلسات هم‌اندیشی استقبال می‌کنیم و امیدواریم به این جلسه ختم نشود و بتوانیم از نظرات مختلف دانشجویان استفاده کنیم.

وی در پایان صحبت‌هایش تاکید کرد: به هیچ جناح و حزبی وام دار نیستم و در خصوص افزایش سهام بانک شهر نیز افزایش سود سرمایه ۲۵ درصدی بوده و برای افزایش سهام ما ملک داده‎ایم.

لیلا بیگدلی/قزوین

منبع خبر: رکنـا

23 خرداد 1403

فال و طالع بینی امروز ۲۳ خرداد

فال روزانه خود و عزیزان تان را در ادامه بخوانید.

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده! 23 خرداد 1403

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده!

تصویری از محمدرضا مهدوی در صداوسیما و کت عجیب او در فضای مجازی پربازتاب شد.

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟ 20 خرداد 1403

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟

اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با مو‌های صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم می‌کند که پیش از انجام وظیفه مو‌های صورتشان را بتراشند.