تاثیر رضایتمندی مردم از «تأمین‌اجتماعی» در رضایتمندی از حاکمیت
تاثیر رضایتمندی مردم از «تأمین‌اجتماعی» در رضایتمندی از حاکمیت

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: رضایتمندی جامعه از خدمات نظام تأمین‌اجتماعی، می‌تواند بیشترین تأثیر را در رضایتمندی کلی مردم از نظام و حاکمیت داشته باشد.

 میرهاشم موسوی در جلسه بازدید نظارتی از حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی این سازمان که با حضور جمعی از معاونان و مدیران ارشد سازمان تأمین‌اجتماعی برگزار شد، اظهارکرد: مسائل مربوط به منابع انسانی از پیچیده‌ترین موضوعات در سازمان‌ها است و پیشبرد برنامه‌ها در این حوزه، تنها با نگاه راهبردی و همه‌جانبه قابل انجام است. سرمایه انسانی کارآمد و دارای انگیزه کافی می‌تواند فرصت‌های زیادی را برای هر سازمان فراهم کند.

وی با بیان اینکه سازمان تأمین‌اجتماعی از سازمان‌های موفق و غنی در حوزه منابع انسانی است، گفت: ما با پشتوانه سرمایه انسانی سازمان به‌دنبال افزایش رضایتمندی مردم هستیم و همکاران ما برای تحقق این هدف، باید احساس رضایت، کرامت، توسعه، ارتقا و عزت داشته باشند تا بتوانیم به اهداف سازمانی برسیم. برای رسیدن به نقطه مطلوب از نظر رضایت منابع انسانی، باید بتوانیم میزان رضایتمندی همکاران را نیز به‌درستی بررسی و ارزیابی کنیم و برای ارتقای آن برنامه مشخص داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر اینکه در حوزه منابع انسانی باید این سازمان دارای مدل مشخص باشد، اظهار داشت: باید در حوزه‌های مختلف مدل مشخصی برای عبور از مشکلات داشته باشیم. در جهت‌دهی‌های مأموریتی سازمان، ستاد سازمان و واحدهای اجرایی باید نگاه مشترک داشته باشند و همه سازمان باید هم‌جهت فعالیت کنند و نیروی انسانی نیز باید جهت‌گیری‌های اساسی سازمان را دنبال کند. راهبری نیروی انسانی نیز باید در راستای مأموریت سازمان باشد و ضروری است که روح خدمت و تلاش برای تحقق اهداف سازمانی را در بین همکاران تقویت کنیم.

موسوی ادامه داد: مدیران و همکاران سازمان در این دوره زحمات زیادی کشیده‌اند و شاهد دستاوردهای ارزشمندی هستیم اما انتظارات بیشتر از این است. هیئت‌مدیره و هیئت امنای سازمان نیز در موضوع منابع انسانی نهایت همکاری را داشته است که از این عزیزان تشکر می‌کنیم که همیشه به ما کمک می‌کنند.

ضرورت توجه ویژه به همکاران زن در تأمین‌اجتماعی

به گزارش زیرنویس، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: بانوان حدود ۵۰ درصد از همکاران سازمان هستند و باید حقوق‌ آنها مطابق ضوابط و مقررات لحاظ شود و ضروری است از ظرفیت‌هایی نظیر دورکاری و مواردی که سایر دستگاه‌ها استفاده می‌کنند، در سازمان تأمین‌اجتماعی در چارچوب قانون استفاده و به تفاوت‌های بین همکاران زن و مرد توجه داشته باشیم. هویت اجتماعی و اصالت فرهنگی جامعه ما اقتضا می‌کند که به همکاران زن توجه ویژه داشته باشیم. امنیت و آسایش همکاران به‌ویژه بانوان همکار باید بیش از پیش مورد توجه باشید و ارزش ویژه برای همکاران زن قایل شویم.

وی از زحمات و تلاش‌های معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و مدیران و همکاران این معاونت تشکر کرد و گفت: تلاش فراوانی در حال انجام است و انتظار داریم در این حوزه شاهد اقدامات تحولی بیشتر و اقدامات مبنایی و ماندگار باشیم. با توجه به ظرفیت موجود در این مجموعه انتظار ما تحول و نگاه راهبردی در حوزه منابع انسانی است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: رضایتمندی جامعه از خدمات نظام تأمین‌اجتماعی، بیشترین تأثیر را در رضایتمندی کلی مردم از نظام و حاکمیت می‌تواند داشته باشد. در سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بخشی مهم و اساسی از نظام تأمین‌اجتماعی کشور که بیش از نیمی از جامعه را تحت پوشش دارد، توفیق در جلب رضایتمندی مخاطبان، مستلزم توفیق در ایجاد احساس رضایت، کرامت، و عزت در میان کارکنان این سازمان است تا مسیر تحول و تحقق مأموریت‌ها با دقت و سرعت طی شود.

بنا بر اعلام روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، در این جلسه مدیران حوزه‌های مختلف معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی به ارائه گزارش اقدامات و تشریح برنامه‌های این معاونت پرداختند و معاونان و مدیران حاضر در جلسه نیز نقطه‌نظرات، مطالبات و دیدگاه‌های خود را در زمینه حوزه منابع انسانی مطرح کردند.

منبع:ایسنا