در بیست و سومین روز از جنگ علیه غزه رژیم اشغالگر چندین منطقه را از زمین و هوا و دریا مورد حمله قرار داد و ده ها فلسطینی را شهید کرد و شمار زیادی نیز در این حملات زخمی شدند. بدین ترتیب شمار شهدای نوار غزه از هفتم اکتبر تا کنون از مرز۸هزار نفر فراتر […]

در بیست و سومین روز از جنگ علیه غزه رژیم اشغالگر چندین منطقه را از زمین و هوا و دریا مورد حمله قرار داد و ده ها فلسطینی را شهید کرد و شمار زیادی نیز در این حملات زخمی شدند.

بدین ترتیب شمار شهدای نوار غزه از هفتم اکتبر تا کنون از مرز۸هزار نفر فراتر رفت. بیش از ۳۲۰۰ کودک نیز از ابتدای حمله رژیم اشغالگر به نوار غزه تا کنون به شهادت رسیدند. شمار زخمی ها نیز به مرز ۲۰ هزار نفر رسید.

در تحولی دیگر، گردان های قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی(حماس) اعلام کرد که با تلاش نیروهای اشغالگر برای نفوذ زمینی به غزه مقابله کرده است و تأکید کرد که بهای آزادی زندانیان اسرائیلی آزادی همه اسیران فلسطینی است.

از سوی دیگر، در حالی که بحران انسانی در غزه وخیم تر می شود در ساعت های گذشته شبکه ارتباطات و اینترنت به شکل جزئی به این منطقه بازگشته است.

 از سرگیری درگیری ها در شمال فلسطین اشغالی و جنوب لبنان

روزنامه یدیعوت آحارنوت اسرائیلی نوشت که صدای انفجارهای شدیدی در منطقه «نهاریا» در نزدیک مرزهای لبنان شنیده شده است.

این روزنامه نوشت  که انفجارها در نتیجه گلوله باران اراضی لبنان توسط ارتش اسرائیل است.

این در حالی است که درگیری های در مرزهای جنوب لبنان و شمال فلسطین اشغالی میان حزب الله لبنان و اشغالگر اسرائیلی از سر گرفته شده است.

 شمار اسرای اسرائیلی در غزه ۲۳۰ نفر است

سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد که شمار اسرای اسرائیلی که در اختیار گروه های مقاومت فلسطین در نوار غزه هستند ۲۳۰ نفر است.

 اسرائیل دو خانه مسکونی را در شمال نوار غزه بمباران کرد

خبرنگار الجزیره گفت که هواپیماهای رژیم اشغالگر دو خانه مسکونی را در منطقه الزیتون در شهر غزه و بیت لاهیا در شمال غزه را بمباران کرد.

 شهادت ۸هزار فلسطینی

برخی منابع در وزارت بهداشت در غزه گفتند که شمار شهدای جنگ اسرائیل علیه غزه از هفتم اکتبر تا کنون از مرز ۸هزار شهید فراتر رفت.

آمار پیشین شمار شهدا بیش از ۷هزار و ۷۰۰ شهید بود که بیشتر آنها زن و کودک هستند.

در همین حال، شمار زخمی های تجاوز اسرائیل به نوار غزه نیز نزدیک به ۲۰ هزار نفر شد.

هزار و ۶۵۰ فلسطینی نیز همچنان زیر آوار ساختمان های بمباران شده مفقود هستند.

 برنامه جهانی غذا: روزانه ۴۰ تریلی حامل کمک‌ها باید وارد غزه شوند

برنامه جهانی غذای سازمان ملل اعلام کرد که روزانه باید ۴۰ تریلی حامل کمک‌های بشردوستانه وارد غزه شوند.

برنامه جهانی غذای سازمان ملل طی بیانیه‌ای تاکید کرد که روزانه باید ۴۰ تریلی حامل کمک‌های بشردوستانه وارد غزه شوند تا دامنه عملیات بشردوستانه خود را گسترش دهد.

در این بیانیه آمده است: برای اینکه طی ۲ ماه آینده به ۱.۱ میلیون نفر از مردم نوار غزه کمک غذایی برسانیم باید رزانه ۴۰ تریلی حامل کمک‌های بشردوستانه وارد این منطقه شود.

بر اساس این بیانیه، مردم غزه برای رفع نیازهای هنگفت به کمک مستمر نیاز دارند و سوخت نه تنها برای نانوایی‌ها بلکه برای مکان‌های مربوطه نیز مورد نیاز است.

فیلیپ لازارینی، کمیسر عمومی آژانس امدادرسانی و کاریابی ملل متحد برای پناهندگان فلسطینی (آنروا) در مقاله خود در گاردینچ، روزنامه بریتانیایی در ۲۶ اکتبر اعلام کرد که تقریبا ۵۰۰ تریلی هر روز قبل از ۷ اکتبر وارد نوار غزه می شدند و ۴۵ کامیون‌ از آنهاها حامل سوخت بودند.

 حملات توپخانه ای رژیم اشغالگر به غزه

خبرنگار الجزیره گفت که گلوله باران توپخانه ای شرق اردوگاه های البریج و المغازی در مرکز غزه توسط رژیم اشغالگر از سر گرفته شد.

 حماس: همه اسرای فلسطینی باید آزاد شوند

رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه خبر داد که این جنبش آماده توافقی است که بر اساس آن، همه اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی در قبال همه اسرای نزد مقاومت، آزاد شوند.

یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه از آمادگی این جنبش برای توافق با رژیم صهیونیستی بر سر اسرای بین دو طرف خبر داد.

السنوار گفت که حماس آماده توافقی است که بر اساس آن، همه اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی در قبال همه اسرای نزد مقاومت، آزاد شوند.

«ابوعبیده» سخنگوی کتائب القسام هم پیش از این گفت که ۵۰ اسیر صهیونیست در بمباران نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی به هلاکت رسیدند. کتائب القسام طی چند روز گذشته چهار اسیر را با میانجی‌گری قطر و مصر، آزاد کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی هم گفته بود که نیروهای مقاومت حماس، ۲۰۰ نفر را به اسارت گرفته‌اند.پیش از این ارتش رژیم اشغالگر مدعی شده بود که حماس، ۱۵۵ نفر را اسیر کرده است.

ابوعبیده پیشتر گفته بود که تعداد اسرای صهیونیست در غزه نزدیک به ۲۵۰ نفر هستند که ۲۰۰ نفر آن‌ها در نزد القسام و بقیه نیز در نزد دیگر گروه‌های مقاومت هستند.

شبکه «الجزیره» هم روز گذشته خبر داد که مذاکراتی برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه و تکمیل توافق تبادل اسرا در جریان است.

الجزیره به نقل از منابع خود نوشت: «مذاکرات برای توافق آتش‌بس و تکمیل توافق تبادل اسرا بین حماس و اسرائیل با میانجیگری قطر به‌سرعت در جریان است .  »

مسئولان صهیونیستی که از عملیات زمینی در غزه به شدت می‌ترسند، مدعی هستند که با ادامه عملیات در این شهر، آزادی گروگانهای صهیونیست آسانتر خواهد بود. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم امشب ادعا کرد که «شاید حمله زمینی، به آزادی گروگانها کمک کند ».

شرط مهم حماس برای آزادی اسرای اسرائیلی

ابوعبیده سخنگوی گردان‌های عزالدین قسام، با بیان اینکه دوران فروپاشی صهیونیسم فرا رسیده است، تاکید کرد : در جنگ زمینی منتظر دشمن هستیم.

ابوعبیده سخنگوی گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس گفت: ما به دشمنی که هر روز تهدید خود را تکرار می‌کند، اعلام می‌کنیم که همچنان منتظر او هستیم.

وی اظهار داشت: حملات رژیم اشغالگر و انجام هولوکاست و کشتار ملت فلسطین تنها نشانه درد شدیدی است که تحمل می‌کند. دشمن طعم شکستی بسیار بزرگتر از آنچه انتظار داشت، خواهد چشید.

ابوعبیده در ادامه گفت: دوران برتری نظامی و اطلاعاتی که دشمن ادعای آن را داشت، دیگر به پایان رسیده است.

سخنگوی قسام خاطرنشان کرد: به رهبران جهان عرب می‌گویم که عجز و ناتوانی شما تا بدانجاست که از ارسال کمک‌ها عاجز هستید.

وی تأکید کرد: ما مجدداً از مردمان شریف جهان اسلام دعوت می‌کنیم که این نبرد را نبردی سرنوشت ساز در تاریخ ملت بدانند.

سخنگوی قسام افزود: در مورد پرونده اسرا تماس‌هایی صورت گرفت و فرصتی برای توافق پیش آمد، اما دشمن وقت کشی کرد.

ابوعبیده اظهار داشت: دشمن در مذاکرات اخیر در خصوص اسرا وقت کشی کرد، و بمباران وحشیانه‌اش به کشته شدن تقریباً ۵۰ نفر از آن‌ها منجر شد.

وی خاطرنشان کرد: آزادی تعداد زیاد اسیران دشمن مستلزم خالی کردن همه زندان‌های صهیونیستی از وجود همه اسرای فلسطینی است.

سخنگوی قسام ادامه داد: ما برای پایان دادن یکجا به قضیه اسرا و یا حل و فصل مرحله ای آن آماده ایم.

   منبع : جماران

منبع خبر: رکنـا

23 خرداد 1403

فال و طالع بینی امروز ۲۳ خرداد

فال روزانه خود و عزیزان تان را در ادامه بخوانید.

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده! 23 خرداد 1403

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده!

تصویری از محمدرضا مهدوی در صداوسیما و کت عجیب او در فضای مجازی پربازتاب شد.

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟ 20 خرداد 1403

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟

اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با مو‌های صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم می‌کند که پیش از انجام وظیفه مو‌های صورتشان را بتراشند.