ریشه بسیاری از طلاق‌ها و همسرآزاری‌ها در اعتیاد است
ریشه بسیاری از طلاق‌ها و همسرآزاری‌ها در اعتیاد است

اطلاعات نوشت: علیرضا کاظمی در نشست مجمع عمومی و انتخابات هیأت امنا و هیأت مدیره مجمع خیرین یاریگران زندگی استان همدان، اظهار داشت: تشکیل مجمع خیرین یاریگران زندگی در استان یک اتفاق بسیار خوب در همدان است که آغاز یک راه بزرگ و تأسیس نهادی است که در آینده ثمرات زیادی خواهد داشت و تبدیل […]

- ریشه بسیاری از طلاق‌ها و همسرآزاری‌ها در اعتیاد است

اطلاعات نوشت: علیرضا کاظمی در نشست مجمع عمومی و انتخابات هیأت امنا و هیأت مدیره مجمع خیرین یاریگران زندگی استان همدان، اظهار داشت: تشکیل مجمع خیرین یاریگران زندگی در استان یک اتفاق بسیار خوب در همدان است که آغاز یک راه بزرگ و تأسیس نهادی است که در آینده ثمرات زیادی خواهد داشت و تبدیل به یک درخت تنومندی می‌شود که اثرات و برکات آن در ساخت آینده ایران مشاهده خواهد شد.

وی افزود: امروزه بدون استثناء خبرهای جهانی نشان می‌دهند که آسیب‌های اجتماعی در سطح دنیا رشد فزآینده‌ای دارند و طبق آخرین آمارهای اعلام شده در گزارش‌های رسمی سازمان‌های بین‌المللی میانگین رشد آسیب‌های اجتماعی نسبت به یک دهه قبل در سطح جهان ۲۳۲درصد رشد داشته که آمار نگران‌کننده‌ای است و نظریه‌پردازان بین‌المللی ۴ مورد فقر و شکاف اجتماعی، سلاح‌های کشتارجمعی، محیط زیست و اعتیاد را از عوامل بنیان‌کن و ویران‌کننده نظام جهانی می‌دانند که گل سر سبد و علت‌العلل آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد است.

کاظمی با بیان این که اعتیاد به علت داشتن پیامدهای مخرب مهمترین و ویران‌کننده‌ترین آسیب اجتماعی است و بیشترین پیامدهای اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و سیاسی را به دنبال دارد، تاکید کرد: با وجود این که ۱۱۴سال در حوزه مبارزه جدی با موادمخدر در دنیا اقداماتی انجام و ساختارهای قانونی در این زمینه شکل گرفته است اما با این حال اعتیاد هنوز یکی از بحران‌های اساسی و بنیان‌کن است به نحوی که ۵۵درصد طلاق‌ها، ۶۵درصد همسرآزاری‌ها، ۳۵درصد کودک‌آزاری‌ها و ۲۵درصد سرقت‌ها ریشه در اعتیاد دارد.

وی با بیان این که وضعیت آسیب‌های اجتماعی روز به روز بدتر و شرایط بحرانی‌تر می‌شود و امروز با تغییرات الگویی در حوزه آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد مواجهیم که به شدت نگران‌کننده است، ادامه داد: وضعیت آسیب اعتیاد در آینده طبق تحلیل رئیس مرکز مطالعات ملی اعتیاد در گزارش خود در سال ۲۰۲۳اروپا هر جا، هر چیز و هر کار را مطرح می‌کند و پیامدهای اعتیاد در هر جای جهان و نقطه جغرافیایی دیده می‌شود و خسارت‌های باور نکردنی به اقتصاد و امور مالی کشور وارد کرده و این پیامدها به صورت مستقیم و غیرمستقیم ما و خانواده‌هایمان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و امروز به علت تنوع و پیچیدگی اوضاع و تغییرات الگو هر چیزی ممکن است اعتیادآور باشد و تاکنون در دنیا ۱۱۸۴ماده‌مخدر و روانگردان و ماده‌های صنعتی کشف شده است.

وضعیت آسیب های اجتماعی در ایران

کاظمی در ادامه گفت: امروز آسیب‌های اجتماعی مهمترین دغدغه و نگرانی را در سطح کشور ایجاد کرده که راه برون‌رفت و غلبه بر مشکلات و مسائل آسیب‌های اجتماعی به ویژه بر اعتیاد، پیشگیری و توانمندسازی آینده‌سازان نظام جمهوری اسلامی یعنی جامعه دانش‌آموزی، ارتقاء آگاهی و دانش و مهارت دانش‌آموزان و خانواده‌های آن ها با رویکرد مردمی‌سازی است .

وی با بیان این که برنامه‌ریزی متوازن در حوزه پیشگیری و مقابله از مهمترین اقدامات است و همکاران نیروی انتظامی و اطلاعاتی برای نظام جمهوری اسلامی و بین‌الملل بیش از ۳۸۰۰شهید در این مسیر تقدیم کرده اند، تاکید کرد: در مردمی‌سازی نیاز به نهضت پیشگیری داریم و کسانی می‌توانند این موضوع را به یک جریان فرهنگی تبدیل کنند که بزرگان و الگوهای جامعه هستند که نقش آن ها در ایجاد و توسعه فرهنگ مؤثر، بی‌بدیل و بی‌نظیر است، بنابراین مهمتر از کمک‌های خیری که خیرین در حوزه‌های مختلف انجام می‌دهند، نقش و کار فرهنگی است و اشاعه فرهنگ نیکوکاری، انفاق و ایثار با دستان توانمند خیرین رقم می‌خورد.

 قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر همچنین گفت: در مجمع خیرین یاریگران زندگی زمینه برای کمک و مساعدت همه‌جانبه در حوزه‌های مختلف پیشگیری و درمان مهیا شده و اکنون اولویت در توانمندسازی و اشتغال است که خود ریشه اصلی مشکلات بوده و رفع بیکاری می‌تواند مشکلات زیادی را رفع کند . چشم‌اندازی که برای این مجمع طراحی شده است، زمینه را برای حضور آحاد جامعه در پیشگیری و مقابله با آسیب اعتیاد در حوزه توانمندسازی، کمک به نظام تعلیم و تربیت جامعه دانش‌آموزی، کمک به خانواده‌های بی‌بضاعت، درمان معتادان و اشتغال آن ها و صیانت از بهبودیافتگان فراهم می کند.

وی تاکید کرد: اولویت مجمع خیرین یاریگران زندگی ایجاد اشتغال در مراکز ماده ۱۶است که مقدمات آن مهیا بوده و این بیستمین مجمع خیرین است که در سطح کشور تشکیل می‌شود . بیش از ۲۰۰۰خیر به این مجمع دست یاری دادند و حدود ۳۰۰۰شغل برای معتادان نیازمند در سطح کشور اجرا شده است که بیش از ۳۰۰میلیارد تومان افراد توانمند برای ایجاد زیرساخت‌ها کمک کردند.

مدیرعامل مجمع خیرین یاریگران زندگی هم  گفت: در مجمع خیرین یاریگران زندگی در وهله نخست ایجاد اشتغال برای معتادان را نشانه گرفته‌ایم.

حسن حمزه‌زاده با بیان این که یک‌سال از تشکیل مجمع خیرین یاریگران زندگی می‌گذرد، تاکید کرد: مجوز مجمع خیرین یاریگران زندگی به شماره ۱۴۳۷۷۷توسط وزارت کشور تصویب و صادر شده است.

منبع: اطلاعات انلاین

23 خرداد 1403

فال و طالع بینی امروز ۲۳ خرداد

فال روزانه خود و عزیزان تان را در ادامه بخوانید.

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده! 23 خرداد 1403

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده!

تصویری از محمدرضا مهدوی در صداوسیما و کت عجیب او در فضای مجازی پربازتاب شد.

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟ 20 خرداد 1403

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟

اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با مو‌های صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم می‌کند که پیش از انجام وظیفه مو‌های صورتشان را بتراشند.