آقای فدراسیون فوتبال! هیچ دلیلی برای بیانیه شبانه وجود ندارد/ چه کسی از موفقیت تیم ملی زانوی غم بغل می‌گیرد؟!
آقای فدراسیون فوتبال! هیچ دلیلی برای بیانیه شبانه وجود ندارد/ چه کسی از موفقیت تیم ملی زانوی غم بغل می‌گیرد؟!

هیچ دلیلی برای حمله به منتقدان در این شرایط وجود ندارد؛ حتی افرادی که به هر دلیلی از صداوسیما کارت دعوت می‌گیرند.

 

به گزارش زیرنویس، در این‌که مشخص نیست بخش‌های مختلف ورزشی صداوسیما هنوز نمی‌دانند باید مربی خارجی تیم ملی را از دم تیغ بگذارنند یا ازسرمربی ایرانی و فدراسیونی که حکم او را امضا زده انتقاد کنند، تردیدی وجود ندارد.

این بار که دیگر پای کارلوس کیروش در میان نیست (که قبل از جام ملت‌های آسیا یا جام جهانی در تلویزیون به ساحت تیم ملی حمله کنند)، فدراسیون فوتبال و تیم ملی سیبل شدند تا منتقدان حاضر در صداوسیما که حالا یکی از آن‌ها حمید استیلی است، حرف‌هایشان را بزنند؛ فعلا هم گویا خبری از انتقادات جواد خیابانی نیست که به‌زودی شاهد آن هم خواهیم بود! هر چه هست این‌که فدراسیون فوتبال بابت این نقدها، بدجوری عصبانی شده و درست شب دیدار دوستانه تیم ملی مقابل اردن در بیانیه‌ای سراسر گلایه‌آمیز از عملکرد دستگاه متبوع خود دفاع کرده است.

فدراسیون در این بیانیه شبانه، جوری از عملکرد خود دفاع کرد که گویی تاریخ فوتبال کشور در این مدت کوتاه کن فیکون و تمام مشکلات لاینحل این ورزش در ایران حل و فصل شده است! نه، مسلما چنین نیست و این فدراسیون هم نقطه‌ضعف‌های خودش را دارد و می‌تواند به سادگی اجازه بدهد منتقدان هر چه می‌خواهند بگویند؛ حتی اگر آن‌ها در صداوسیما و شب بازی با اردن نقدهایی را به کیفیت فنی تیم ملی و مدیریت فدراسیون وارد بدانند.

فدراسیون فوتبال که در رده‌های ملی شکست‌های مختلفی را تجربه کرده (که آخرین آن فجایع تیم امید است) باید به فکر روزهایی باشد که کار تیم ملی در جام ملت‌های آسیا به پایان رسیده است. اگر به فرض کارنامه‌ای غیرقابل دفاع از تیم ملی ثبت شود، آن‌وقت فدراسیون چگونه می‌تواند بیانه شبانه دیگری منتشر و از عملکرد مشعشع خود بنویسد و افکار عمومی را قانع کند؟

هیچ دلیلی برای حمله به منتقدان در این شرایط وجود ندارد؛ حتی افرادی که به هر دلیلی از صداوسیما کارت دعوت می‌گیرند و روی آنتن می‌روند. این روزها کیفیت این برنامه‌ها و میزان جذب مخاطبشان آن‌قدر نیست که حمله‌های بی‌وقفه‌شان تاثیری بر عملکرد تیم ملی بگذارد. فدراسیون با انشار چنین بیانه‌هایی، تنها به آن‌هایی واکنش نشان می‌دهد که شکل و فرم مدیریت فعلی و تیم ملی کنونی را نمی‌پسندند؛ در حالی که خیلی ساده می‌شود منتقدان تندرو را هم به صورت یک «منتقد» نگاه کرد و برایشان حق آزادی بیان و انتقاد قائل شد.

فدراسیون و دست‌اندرکاران تیم ملی نیز هر حرفی دارند در زمین مسابقه و جام ملت‌های آسیا خواهند زد و هر چه در چنته دارند، می‌توانند در آن‌جا رو کنند. کیست که از موفقیت تیم ملی زانوی غم بغل بگیرد و چه کسی است که جام رویاییِ ملت‌های آسیا را پس بزند اما وقتی چهارم شدن در قطر ۲۰۲۳ نتیجه‌ای رویایی فرض می‌شود، باید به منتقدان حق داد که مقابل فدراسیون قد علم کنند و به مدیرانش هشدار دهند در همیشه بر یک پاشنه نمی‌چرخد. حتی نقد بازی دوستانه تیم ملی مقابل اردن هم باید خیلی راحت تحمل شود؛ چون اگر امروز ایرادهای تیم ملی برملا و عنوان نشوند، فردا خیلی دیر است…

در همین ارتباط بخوانید: حمله عجیب فدراسیون فوتبال به صداوسیما؛ شوی شبانه برای کودتا علیه تیم‌ملی

منبع: خبـر ورزشی

23 خرداد 1403

فال و طالع بینی امروز ۲۳ خرداد

فال روزانه خود و عزیزان تان را در ادامه بخوانید.

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده! 23 خرداد 1403

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده!

تصویری از محمدرضا مهدوی در صداوسیما و کت عجیب او در فضای مجازی پربازتاب شد.

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟ 20 خرداد 1403

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟

اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با مو‌های صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم می‌کند که پیش از انجام وظیفه مو‌های صورتشان را بتراشند.