حواله شاهین و تارا چند است؟/همراهی ایران خودرو و سایپا با دلالان خودرو!
حواله شاهین و تارا چند است؟/همراهی ایران خودرو و سایپا با دلالان خودرو!

با راه افتادن طرح‌های پیش‌فروش ایران خودرو و سایپا بازار معامله حواله در شبکه‌های مجازی داغ می‌شود و به دنبال آن کاسبی‌های میلیونی جان می‌گیرد. به طوری که دلالان و حتی افراد عادی از اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد استفاده کرده و برخی‌ها مبلغ اولیه پیش پرداخت خودرو را جور کرده و با فروش […]

با راه افتادن طرح‌های پیش‌فروش ایران خودرو و سایپا بازار معامله حواله در شبکه‌های مجازی داغ می‌شود و به دنبال آن کاسبی‌های میلیونی جان می‌گیرد. به طوری که دلالان و حتی افراد عادی از اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد استفاده کرده و برخی‌ها مبلغ اولیه پیش پرداخت خودرو را جور کرده و با فروش حواله بدون زحمت پول خوبی به جیب می‌زنند. 

 

به گزارش سرویس اقتصادی تابناک، بسیاری از متقاضیان خودرو‌های داخلی صرفا برای کسب سود اقدام به ثبت نام اولیه کرده، اما برنامه‌ای برای تامین مالی بعد از برنده شدن در قرعه‌کشی ندارند و قصد فروش حواله خودرو دارند چراکه فروش حواله خودرو مسیر راحت‌تر و سودآورتری است. 

 

حواله شاهین و تارا چند؟/همراهی ایران خودرو و سایپا با دلالان خودرو

بررسی ها نشان می دهد فروش حواله طرح حمایت از فرزندآوری نسبت به دیگر حواله ها خرید و فروش داغ تری دارد؛ چراکه شرط‌های فروش خودرو مشمول بسیاری از مادران نمی‌شود؛ بنابراین فروش حواله انتخاب راحت تری است. البته ایران خودرو چندی پیش با انتشار اطلاعیه‌ای، نسبت به خرید و فروش حواله محصولات این شرکت، هشدار داد.

 

در اطلاعیه ایران خودرو ذکر شده است که بعد از اعلام نتایج قرعه کشی سامانه یکپارچه خودرو، برخی از برندگان ایران خودرو، اقدام به درج آگهی فروش حواله ایران خودرو کرده‌اند در صورتی که ممنوعیت معامله حواله خودرو، در انواع شرایط فروش ایران خودرو، مورد تاکید قرار گرفته است.

حواله شاهین و تارا چند؟/همراهی ایران خودرو و سایپا با دلالان خودرو

 

با این حال جست‌و‌جو در فضای مجازی و حتی سایت‌های فروش اینترنتی نشان می‌دهد خرید و فروش حواله‌های ایران خودرو و سایپا همچنان به قوت خود باقی است و بازار داغی هم دارد. 

 

حواله شاهین و تارا چند؟/همراهی ایران خودرو و سایپا با دلالان خودرو

 

به گزارش تابناک، درحالی که سیاست گذار با راه انداختن سامانه یکپارچه قصد داشت تا بساط دلالان را جمع آوری کند تا خودرو به دست مصرف کنندگان واقعی برسد اما تجربه نشان داد که هرجا که صحبت  از اعطای سهمیه‌ها و رانت‌ باشد دلالان جلوتر از مصرف کنندگان واقعی آنجا حضور دارند. به همین دلیل نه تنها بازار خودرو کنترل نشد بلکه بازار غیررسمی فروش حواله و کد ملی رونق گرفت. 

 

از سویی دیگر به گفته کارشناسان به نظر می رسد حذف گواهینامه برای ثبت‌نام‌کنندگان نیز خطایی بزرگ بود که طیف گسترده ای که فاقد گواهینامه دارند را به سوی این طرح ها کشانده و عملا هدفی جز فروش حواله ندارند چرا که امکان استفاده از خودرو را ندارند. بنابراین این شائبه پیش می آید که ایران خودرو و سایپا آگاهانه از محدودیت های فنی چشم پوشی کرده تا تعداد متقاضیان را افزایش دهد و در عمل گویی اهمیت ندارد که این خودروها به دست متقاضیان واقعی برسد نه دلالان!

+