به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، علی خضریان در جلسه علنی امروز در تذکری گفت: گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان بزرگترین خودروسازی کشور و منطقه با داشتن امکانات سختافزاری و تولید قریب به یک میلیون دستگاه و اشتغال مستقیم نزدیک به ۵۰ هزار نفر در شرکتهای اصلی و شرکتهای تابع یکی از بنگاههای اصلی […]
به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، علی خضریان در جلسه علنی امروز در تذکری گفت: گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان بزرگترین خودروسازی کشور و منطقه با داشتن امکانات سختافزاری و تولید قریب به یک میلیون دستگاه و اشتغال مستقیم نزدیک به ۵۰ هزار نفر در شرکتهای اصلی و شرکتهای تابع یکی از بنگاههای اصلی اقتصادی کشور و تاثیرگذار در صنعت خودرو است.
وی ادامه داد: صنعتی که خود سهمی نزدیک به هفت درصد از تولید ناخالص کشور را دارد به شرط قرار گرفتن در ریل صحیح و بهرهگیری از تمام ظرفیتهای زنجیره ارزش نقش پر رنگی در تحقق رشد اقتصادی دارد در این شرایط شاهد تعارض منافع در ساختار مدیریتی شرکت خودروسازی هستیم که باعث بسیاری از عقبماندگیهای این گروه صنعتی شده است که آن هم شامل این تعارض منافع و حضور قطعهسازان در هیاتمدیره خودروسازی میشود. این تعارض منافع که حضور قطعهساز در هیات مدیره خودروسازی است اتفاقی است که ما از آن تحت عنوان لابیها و جریانهای مافیای خودروسازی یاد میکنیم.
خضریان افزود: خصوصیسازی اهمیت دارد و میتواند راه نجات صنعت خودروسازی ما باشد اما سپردن خودروسازها به شرکتی که امروز این شرایط را ایجاد کرده، حتما به مصلحت کشور نیست.
وی در پایان گفت: بنده از وزارت صنعت، معدن و تجارت و شورای رقابت درخواست دارم به این واگذاری و شائبهای که رخ میدهد که به نام خصوصی سازی، خودروسازی را به مافیای خودروسازها تحویل دهد، جلوگیری کنند. در غیر این صورت مجلس نسبت به عملکرد وزیر صمت ورود خواهد داشت.