بیمه پاسارگاد، «سلب دوباره آسایش» و دست در جیب مردم/ کاهش تعهدات بیمه‌ای پس از رنج بیماری!
بیمه پاسارگاد، «سلب دوباره آسایش» و دست در جیب مردم/ کاهش تعهدات بیمه‌ای پس از رنج بیماری!

در بیمه پاسارگاد با یک مورد عجیب روبه‌رو می‌شوید که بیمه‌گر پس از رنج بیماری و حتی عجیب‌تر از آن، با یک مشکل کوچک اقدام به کاهش تعهدات می‌کند تا مبادا روزی لازم باشد که جبران خسارت کند. به گزارش سرویس اقتصادی تابناک، بیمه پاسارگارد، در نگاه اول بسیار شیک و تمیز. درجه یک و […]

بیمه پاساگارد «سلب دوباره آسایش» و دست در جیب مردم/ کاهش تعهدات بیمه‌ای پس از رنج بیماری!

در بیمه پاسارگاد با یک مورد عجیب روبه‌رو می‌شوید که بیمه‌گر پس از رنج بیماری و حتی عجیب‌تر از آن، با یک مشکل کوچک اقدام به کاهش تعهدات می‌کند تا مبادا روزی لازم باشد که جبران خسارت کند.

به گزارش سرویس اقتصادی تابناک، بیمه پاسارگارد، در نگاه اول بسیار شیک و تمیز. درجه یک و متعهد و البته آنطور که در شعارش آمده، «پیدایش دوباره آسایش» با این حال وقتی وارد مجموعه بیمه‌ای پاسارگار می‌شوید، از درجه یک بودن، تعهد و البته آسایش نشانه‌ای نمی‌بینید.

بیمه پاسارگاد نگاه متمرکزی روی بیمه‌های عمر و تأمین آتیه داشت. به همین منظور همراه با سایر رقبای خود، مشتریان خوبی هم در این زمینه جذب کرد. با این رویا فروشی که پس از ۱۰ سال به حقوق بازنشستگی می‌رسید یا با ارقامی خوب، بازخرید می شوید. البته با رشد عجیب و غریب تورم در اقتصاد کشور که عامل بخشی از آن هم بنگاه‌داری بانک‌ها و بیمه‌ها است، حالا هر بانک یک شرکت بیمه هم دارد، ارقام پرداختی بیمه‌ها برای بازخرید هم اعداد اعجاب‌انگیزی نیست که حتی باری از دوش بیمه‌گذار بردارد. بنابراین شاید استفاده از بخش‌های دیگر تعهدات بیمه عمر و تأمین آتیه از جمله بیماری‌های خاص، حادثه و احیاناً فوت که پرداخت آن به بازماندگان خواهد بود، منطقی‌تر به نظر برسد.

توهین بیمه پاسارگاد به شیوه نوین؟

به تازگی مورد عجیبی در زمینه بیمه عمر و تأمین آتیه مشتریان بیمه پاسارگاد رخ داده که همین عاملی شده تا بسیاری از مشتریان این بیمه تصمیم بگیرند تا زودتر از موعد خود را بازخرید کرده تا بیشتر از این مورد توهین قرار نگیرند. تغییر شرکت بیمه‌گر هم یکی دیگر از راه‌هایی است که برخی مشتریان بیمه پاسارگاد آن را مطرح کرده‌اند تا بلکه بتوانند شرایط بهتری را تجربه کنند و موجب «پیدایش دوباره آسایش» آنها شود. چراکه بیمه پاسارگاد پس از کوچک‌ترین آسیبی تعهدات خود را کاهش می‌دهد که مبادا لازم باشد در روز نیاز، کنار مشتریان خود باقی بماند.

موضوع از این قرار است که مراجعه کنندگان بیمه پاسارگاد، در صورتی که اقساط معوقه‌ای داشته باشند لازم است که برگه‌ای را تکمیل کرده و مشخصات و وضعیت سلامت خود را بار دیگر برای بیمه‌گذار شرح دهند. حالا اگر از زمان شروع بیمه‌نامه خود تغییری در سلامت آنها ایجاد شده باشد، بیمه‌گذار الحاقیه‌ای را روی بیمه‌نامه پیوست می‌کند تا پوشش‌های خود را کمتر کند. این اتفاق در شرایطی است که مشتری یا همان بیمه‌گذار، خود را بیمه می‌کند تا اگر روزی دچار بیماری یا حادثه شد بتواند با پوشش‌های بیمه‌ای خیال آسوده‌ای داشته باشد، نه اینکه پس از تحمل درد و رنج بیماری، شرکت بیمه نیز با الحاقیه‌ای پوشش‌های خود را کاهش دهد.

یکی از مشتریان بیمه پاسارگاد در این خصوص به خبرنگار تابناک گفت: من چند روز پیش به یکی از دفاتر بیمه پاسارگاد مراجعه کردم تا خودروی خود را بیمه بدنه کنم. برای استفاده از تخفیف، کارشناس بیمه خودرو اعلام کرد که اقساط معوقه چند ماه اخیر بیمه عمر را پرداخت کنم تا تخفیف شامل حالم شود. چند باجه آن طرف‌تر برای پرداخت اقساط معوقه بیمه عمر مراجعه کردم و برگه شرح حال و سلامت را پر کردم. که مورد عجیب اینجا اتفاق افتاد.

فلسفه بیمه دقیقا برای چیست؟!

این بیمه‌گذار ادامه می‌دهد: از سال ۱۳۹۳ تحت پوشش بیمه عمر هستم. سال ۱۳۹۷ در ورزش دچار آسیبی شدم که این آسیب با ۱۰ جلسه فیزیوتراپی حل و فصل شد و مدارک آن را هم به علت اینکه یک حادثه بود به بیمه ارائه کردم. بنابراین تمام سوابق من در بیمه موجود است و از سال ۹۷ تا امروز هم چند باری اقساط معوقه داشتم. اما این بار وقتی برگه سلامت را پر کردم و به این حادثه جزئی اشاره کردم، اعلام شد به دلیل اینکه شما دچار آسیب شده‌اید، بیمه پاسارگاد برخی از پوشش‌های شما را کاهش می‌دهد. سؤال من این است که آیا من بیمه شده‌ام که هنگام حادثه خیال آسوده‌ای بابت هزینه‌ها داشته باشم یا اینکه اگر حادثه دیدم، بیمه بگوید که به دلیل حادثه دیگر تعهدی نمی‌دهم یا از تعهداتم کم می‌کنم؟

خبرنگار تابناک در این خصوص با بخشی از کارمندان یکی از دفاتر بیمه پاسارگاد هم گفت‌وگو کرد و درباره اینکه چرا باید شرکت بیمه پس از حادثه‌ای هرچند جزئی، از پوشش‌ها یا همان تعهداتش کم کند، اعلام کردند «این قانونی است که در دیگر شرکت‌های بیمه نیز اجرایی می‌شود!» هرچند این پاسخ قانع کننده‌ای نیست و حتی اگر سایر شرکت‌های بیمه‌ای نیز پس از درد و رنج بیماری، از پوشش‌های خود می‌کاهند، سؤال این است که پس حضور آنها بابت چیست و به چه دردی می‌خورند؟

لطفا دروغگو باشید!

در دفتر بیمه پاسارگاد با یکی دیگر از مشتریان که در حال بازخرید زودهنگام خود بود مواجه شدیم که او در خصوص علت بازخرید زودهنگام اش گفت: برای پرداخت اقساط معوقه مراجعه کرده بودم که برگه‌ای برای شرح سلامت مقابل من گذاشتند. سؤالی در مورد سوابق بیماری نزدیکان نوشته شده بود که در این باره واقعیت را نوشتم که مادرم را بر اثر بیماری سرطان از دست داده‌ام. این موضوع مربوط به سال ۱۴۰۳ است و من هم از سال ۱۳۹۴ تحت پوشش بیمه عمر هستم. با این حال کارکنان بیمه گفتند که باید برای شما الحاقیه‌ای اضافه کنیم که از پوشش‌های شما کم شود، چون در خانواده شما مورد سرطان دیده شده است. من در حال حاضر در سلامت کامل به سر می‌برم، اما حتی در صورتی که سرطان در خانواده من ژنتیکی باشد، من خودم را بیمه می‌کنم و حق بیمه پرداخت کرده‌ام که در چنین مواقعی بیمه برای من جبران خسارت کند. وقتی چنین تعهدی را نمی‌بینم، ترجیح می‌دهم که خودم را بازخرید کنم و سرمایه‌ام را به شرکت دیگری ببرم یا حداقل به جای پرداختی به بیمه، با همان پول طلا و دلار بخرم که در صورت نیاز آن را بفروشم و جبران خسارت کنم.

مشاهدات خبرنگار تابناک و البته روایت مشتریان بیمه پاسارگاد نشان می‌دهد که آنچنان هم که گفته می‌شود، خبری از تعهد در زمینه بیمه‌های عمر و تأمین آتیه نیست یا حداقل شرکت بیمه تلاش می‌کند اگر با حادثه‌ای مواجه شد، از تعهدات خود کم کند. یعنی دست در جیب مردم و بدون تعهد به آنها؛ مشتری حق بیمه پرداخت کند، اما اگر دچار رنج و دردی شد، پوشش‌های لازم را نداشته باشد. بیمه‌گذار که روزی به دنبال آرامش و آسایش می‌گشت، حالا با روند جدید بیمه‌ها «سلب دوباره آسایش» را حس می‌کند.

+