در چند هفته گذشته لواشک در بسیاری از شبکههای اجتماعی به سوژه داغی تبدیل شده است. به گزارش «تابناک» به نقل از هفت صبح، بالاخره ایرانیها موفق شدند لواشک را به تمام جهان صادر کنند تا حدی که خارجیها برای این خوراکی ترش ایرانی در مغازهها صف ببندند و قفسهها را خالی کنند. چند هفتهای […]
در چند هفته گذشته لواشک در بسیاری از شبکههای اجتماعی به سوژه داغی تبدیل شده است.
به گزارش «تابناک» به نقل از هفت صبح، بالاخره ایرانیها موفق شدند لواشک را به تمام جهان صادر کنند تا حدی که خارجیها برای این خوراکی ترش ایرانی در مغازهها صف ببندند و قفسهها را خالی کنند. چند هفتهای میشود که لواشک ایرانی بین تیک تاکرهای جهان محبوب شده و ویدیوهای امتحان لواشک رولی با دانههای انار در این شبکه اجتماعی چینی، بازدید میلیونی میگیرد. ماجرا اخیرا به اینجا ختم شده که یک زن ایرانی ساکن نروژ، بهدلیل درخواست بالای مشتریانش شروع به درست کردن و فروختن این محصول ترش ایرانی میکند.
مشخص نیست چرا اما چند هفتهای است که تیکتاکرها از هر کجای جهان در حال امتحان کردن لواشک ایرانی جلوی دوربین هستند. این محبوبیت پایش به نروژ هم رسیده و به کسبوکار یک ایرانی در اسلو رونق بخشیده است. زیبا شریفی ۳۰ ساله صاحب یک مغازه «هله و هوله فروشی» در پایتخت نروژ است و به رسانههای نروژی میگوید از سه هفته پیش افرادی به مغازهاش میآمدند و درخواست لواشک میکردند.
او و خواهرش دست به کار میشوند و با سس اناری که مادرشان درست میکند با دانههای انار، بستهبندیهای لواشک رول شده میفروشند. در کمال ناباوری تنها ۲۳دقیقه طول میکشد تا تولیدیهای سری اول تمام شود.
قبلا هم چنین تجربههایی در کشورهای دیگر تکرار شده بود. یکی از پربازدیدترین ویدئوها را یک سرآشپز مشهور آمریکایی در یوتیوب دو سال پیش منتشر کرد که روی لواشک اسم «میوه چرمی» را گذاشت.
آلیکس یک آشپز دیگر است که او هم صفحه شبکه اجتماعی مشهوری در اینستاگرام و یوتیوب دارد. این زن آشپز حدود ۱۱ ماه پیش ویدئویی منتشر کرد و فکر میکنید چه اسمی برای لواشک گذاشت؟ رول میوه.