به گزارش تابناک به نقل از مهر، ابراهیم کریمی گفت: در کشور ما فاصله علمی زیادی میان سطح جامعه و متخصصان وجود دارد که رسانه‌ها باید این فاصله را پُر کنند. وی با اشاره به برگزاری کنفرانس «تازه‌های سارکوم سر و گردن»، افزود: یکی از معضلات موجود در درمان انواع سرطان کودکان از جمله سارکوم […]

معضل تأخیر خانواده‌ در روند درمان سرطان کودکان

به گزارش تابناک به نقل از مهر، ابراهیم کریمی گفت: در کشور ما فاصله علمی زیادی میان سطح جامعه و متخصصان وجود دارد که رسانه‌ها باید این فاصله را پُر کنند.

وی با اشاره به برگزاری کنفرانس «تازه‌های سارکوم سر و گردن»، افزود: یکی از معضلات موجود در درمان انواع سرطان کودکان از جمله سارکوم تأخیر از سوی خانواده به دلیل وجود فاصله علمی زیاد میان متخصصان و عامه جامعه است. رسانه‌ها می‌توانند در قالب اطلاع‌رسانی و برنامه‌سازی در این حوزه این فاصله را پُر کنند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به قانون دو هفته‌ای توضیح داد: خانواده‌ها تداوم یک علامت در کودک خود را باید یک زنگ خطر بدانند و با وجود اینکه بیشتر برجستگی‌ها خوش‌خیم هستند، به متخصص اطفال برای انجام امور تشخیصی مراجعه کنند؛ چرا که اگر درمان با تأخیر انجام شود می‌تواند به کودک آسیب وارد کند.

کریمی همچنین با اشاره به اینکه سارکوم‌های کودکان نادر هستند، افزود: برگزاری کنفرانس تازه‌های سارکوم سر و گردن فرصتی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات علمی پزشکان و استادان است و دانش کاربردی آنها را افزایش می‌دهد. و چه نیکوست این کنفرانس بین‌المللی شود.

+