به گزارش تابناک؛ فرمانده فراجا در برنامه صف اول شبکه خبر گفت: به نظر می‌رسد در تجهیزاتمان باید تجدید نظری بکنیم به نظر می‌رسد سمند برای مقابله با عملیات تروریستی مناسب نیست به نظر می‌رسد برخی از تجهیزات ما باید تغییر ناگهانی و جهشی ایجاد بکند خودرو‌های ضد گلوله ما باید افزایش پیدا کند. البته […]

- توصیه جالب سردار رادان به خودروسازان داخلی

به گزارش تابناک؛ فرمانده فراجا در برنامه صف اول شبکه خبر گفت: به نظر می‌رسد در تجهیزاتمان باید تجدید نظری بکنیم به نظر می‌رسد سمند برای مقابله با عملیات تروریستی مناسب نیست به نظر می‌رسد برخی از تجهیزات ما باید تغییر ناگهانی و جهشی ایجاد بکند خودرو‌های ضد گلوله ما باید افزایش پیدا کند. البته ناگفته نماند بیش از صد‌ها درگیری با تروریست‌ها اشرار و سارقین مسلح داشتیم که همکاران در تمامی آنها فائق آمدند.

وی بیان کرد: امنیت استان سیستان و بلوچستان با خون نیرو‌های فراجا تامین شده است.

سردار رادان بیان کرد: در زمان حضور آمریکایی‌ها در افغانستان کشت موادمخدر زیادتر شد. بالغ بر ۲۱۸ تن کشفیات مواد مخدر از ابتدای سال تا کنون کشف شده است و مردم باید بدانند که ماموران پلیس برای کشف این موادمخدر جان خود را کف دستشان قرار داده اند. فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: موضوع تصادفات یک موضوع تلخ اجتماعی است و همه باید بدانند که اکنون سالیانه ۲۰ هزار کشته ناشی از تصادفات رانندگی را تجربه می‌کنیم؛ این تعداد تلفات حوادث رانندگی ناشی از آن است که رانندگان نسبت به قانون و مقررات بی توجه هستند چراکه سرقت و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ بیشترین علت تصادفات به ویژه تصادفات فوتی است. وی با اشاره به چرایی افزایش جرائم رانندگی بیان کرد: جرائم افزایش یافت و تا حدودی مناسب بود، اما ما درخواست داشتیم برای سرعت و سبقت غیرمجاز حداقل مبلغ ۲ میلیون تومان جریمه تعیین شود، اما رقم کمتری در طرح افزایش جرائم رانندگی ثبت شد.

وی افزود: ۵۰ الی ۶۰ درصد علت تصادفات فوتی مربوط به خودرو‌های ناایمن است چراکه در تصادفات نتوانسته است جان سرنشین را حفظ کند موضوع ایمنی خودرو در کاهش جان باختگان تصادف نقش اصلی دارند. فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: به خودروسازان پیشنهاد میدهم خودشان و خانواده هایشان از پایین‌ترین مدل خودرویی که تولید کرده به مدت زیادی استفاده کنند تا مشخص شود ضریب اعتماد و ایمنی خودرو‌های داخلی چقدر است.

وی تاکید کرد: اگر ضدگلوله بودن خودرو‌های ایرانی به درستی انجام شود اولین نهادی که از خودرو‌های ضدگلوله ایرانی استفاده می‌کند فرماندهی انتظامی است، اما ما خوروی سمند را به این دلیل برای ماموریت رد می‌کنیم چراکه مناسب کمین نیست نه اینکه صرفا بگوییم ایمن نیست. سردار رادان با بیان اینکه به دنبال فناوری‌های نوین از جمله پلاک سوم هستیم، گفت: با پلاک سوم می‌شود مساله ارسال اشتباه پیامک‌های جریمه رانندگی را رفع کرد، چون دیگر پلاک سوم قابل دستکاری نیست. به جرات می‌گویم اگر پلاک سوم خودرو‌ها نصب شود جرائم اشتباهی صفر می‌شود.

+