بین الملل تابناک: سخنرانی مقام معظم رهبری در نماز جمعه امروز تهران بازتاب گسترده ای در رسانه های خارجی داشته است. وبگاه فلسطینی شهاب‌نیوز گزارش داد: مردم ایران در نماز جمعه امروز که در آن مراسم بزرگداشت شهید سید حسن نصرالله برگزار می‌شود، مشارکت عظیمی داشتند. سی‌ان‌ان: آخرین نماز جمعه آیت‌الله خامنه‌ای پس از حمله […]

- بازتاب سخنرانی مقام معظم رهبری در رسانه های خارجی؛ ایران اقتدارش را نشان داد

بین الملل تابناک: سخنرانی مقام معظم رهبری در نماز جمعه امروز تهران بازتاب گسترده ای در رسانه های خارجی داشته است.

وبگاه فلسطینی شهاب‌نیوز گزارش داد: مردم ایران در نماز جمعه امروز که در آن مراسم بزرگداشت شهید سید حسن نصرالله برگزار می‌شود، مشارکت عظیمی داشتند.

سی‌ان‌ان: آخرین نماز جمعه آیت‌الله خامنه‌ای پس از حمله به عین‌الاسد بود

سی‌ان‌ان با اشاره به حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه این هفته، در تاکید اهمیت آن نوشت، آخرین حضور آیت‌الله خامنه‌ای در نماز جمعه تهران بعد از شهادت سردار قاسم سلیمانی و حمله به پایگاه عین‌الاسد بود.

شبکه خبری اسکای نیوز انگلیس ضمن بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران (۱۳ مهر ۱۴۰۳) نوشت که ایشان مسلمانان را به اتحاد علیه «دشمن مشترک» و «متجاوز» اسرائیل دعوت کردند.

این شبکه تلویزیونی با پخش تصاویری از مصلای تهران، حضور رهبر معظم انقلاب در این برهه حساس را که منطقه غرب آسیا در پی تحولات غزه و لبنان با تنش مواجه است حائز اهمیت توصیف کرد.

اسکای نیوز در صفحه ویژه مربوط به تحولات خاورمیانه، فرازهایی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب را بازتاب داد و نوشت: این برای نخستین بار طی چهار سال گذشته است که آیت‌الله علی خامنه‌ای نماز جمعه را در تهران اقامه می‌کنند. ایشان در فرمایشات خود از ملت‌های مسلمان، از افغانستان تا یمن و از ایران تا غزه و لبنان خواست تا کمربند استقلال را ببندند. رهبر ایران همچنین عملیات هفتم اکتبر و پاسخ موشکی ایران را اقدامی مشروع علیه (رژیم) اسرائیل توصیف کردند.

بر اساس گزارش این شبکه خبری، بیانات رهبر معظم انقلاب، کمتر از یک هفته پس از ترور حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در جریان حمله هوایی (رژیم) اسرائیل مطرح می‌شود.

شبکه‌های خبری پاکستان از ساعاتی قبل ضمن انعکاس خبر حضور تاریخی مقام معظم رهبری در نماز عبادی و سیاسی جمعه تهران اعلام کردند که آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای اظهارات مهمی را درخصوص تحولات خاورمیانه و راهبرد آتی جمهوری اسلامی ایران علیه دشمنان این کشور عنوان می کنند.

همه شبکه‌های خبری پاکستان با پخش مستقیم خطبه اول رهبر معظم انقلاب اسلامی به زبان فارسی و خطبه دوم ایشان به زبان عربی، عنوان کردند که آیت‌الله خامنه‌ای بر مشروع بودن پاسخ موشکی ایران علیه اسرائیل تاکید و افزودند که دشمنان همه ما مشترک است و باید جلوی نسل کشی فلسطینیان توسط اسرائیل وحشی را گرفت.

شبکه دنیا نیوز پاکستان گزارش داد که همه مقام‌های بلندپایه کشوری و لشکری ایران در نماز جمعه تهران شرکت کرده و صدها هزار نفر شعارهایی در دفاع از فلسطین و حزب‌الله سر می دهند.

شبکه سماء نیوز در اسلام‌آباد نیز با قطع برنامه‌های عادی خود با استناد به اظهارات مقام معظم رهبری در خطبه دوم ایشان به زبان عربی گزارش داد: رهبر عالی ایران از همه مسلمانان و دولت‌های اسلامی خواست تا برای فلسطین متحد شوند.

شبکه جیو نیوز پاکستان نیز گزارش داد: آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر عالی ایران به صراحت اعلام کردند که هر کشوری حق دفاع از آب و خاک خود را دارد و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با عملیات موشکی علیه رژیم اسرائیل از حق مشروع خود استفاده کردند.

شبکه خبری سچ تی وی نیز در گزارش خود اعلام کرد: حضرت آیت الله خامنه‌ای تاکید داشتند که هر ضربه به رژیم صهیونی خدمت به تمام بشریت است، آمریکا و متحدانش با حمایت از صهیونیست‌ها و تامین امنیت آنان درپی تسلط بر تمام منطقه و همه منابع منطقه هستند.

شبکه بین المللی اخبار الجزایر گزارش داد که آیت الله سیدعلی خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی ایران با اشاره به اینکه سیاست مستکبران و زورگویان بر اساس تفرقه افکنی و اختلاف بین مسلمانان است، افزودند: هر ملتی حق دارد که از سرزمین و حاکمیت خود در برابر اشغالگران و غاصبان دفاع کند.

این شبکه الجزایری به نقل از معظم له ادامه داد: دشمن امت اسلامی همان دشمن مردم فلسطین و لبنان و یمن است.

شبکه العهد لبنان نیز به نقل از حضرت آیت الله خامنه ای افزود: “کسانی که مردم فلسطین را کمک می کنند، وظیفه دینی خود را انجام می دهند و هیچ کس نمی تواند معترض شود که شما چرا از غزه دفاع می کنید. “

العهد اضافه کرد: امام خامنه ای فرمودند که دفاع شجاعانه مردم لبنان از مردم فلسطین مشروع و قانونی است و هیچکس حق ندارد از دفاع حمایتی آنها از غزه انتقاد کند.

این شبکه لبنانی ادامه داد: امام خامنه ای عملیات طوفان الاقصی را حرکتی منطقی و صحیح و حق ملت فلسطین دانسته و افزودند: کسانی که مردم فلسطین را کمک می کنند، وظیفه دینی خود را انجام می دهند و هیچ کس نمی تواند معترض شود که شما چرا از غزه دفاع می کنید.

العهد افزود: امام خامنه ای با اشاره به پاسخ موشکی اخیر ایران به رژیم صهیونیستی افزودند که در انجام این وظیفه نه معطل می شویم، نه عکس العمل نشان می دهیم، نه عجله می کنیم و نه کوتاهی می کنیم.

العهد همچنین اضافه کرد که امام خامنه ای عملیات موشکی اخیر ایران علیه رژیم صهیونیستی را شرعی و قانونی دانستند.

شبکه المیادین نیز با بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: آیت الله خامنه ای با اشاره به تلاش دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه بین کشورهای اسلامی افزود که امروز ملت اسلام آگاه شده و می‌تواند بر این نقشه‌های دشمنان مسلمانان فائق آید.

شبکه NTV ترکیه گزارش داد: ما حضور بی نظیر مردم در نماز جمعه تهران را شاهد هستیم . آیت الله خامنه ای خطبه‌های ظفر و پیروزی ایراد کرد.

وی افزود: پیام آیت الله خامنه ای به دنیای اسلام پیام وحدت بود. آیت الله خامنه ای تاکید اگر بار دیگر لازم باشد، این بار با شدت پاسخ می‌دهیم.

خبرنگار این شبکه سخنرانی امروز مقام معظم رهبری با حضور گسترده مردمی و سفر وزیرخارجه ایران به بیروت را نمایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد.

سازمان رادیور و تلویزوین سوریه نیز افزود: آیت الله سید علی خامنه ای به این نکته اشاره کردند که سیاست دشمنان اسلام بر اساس تفرقه افکنی و نزاع بین مسلمانان است و فرمودند که دشمنان امت اسلامی همان دشمنان لبنان و فلسطین و ایران و سوریه هستند.

تلویزیون سوریه افزود: آیت الله خامنه ای فرمودند که مردم فلسطین حق کامل دارند در مقابل اشغالگران صهیونیست بایستند.

خبرگزاری فرانسه (آژانس فرانس پرس) در بازتاب سخنرانی مقام معظم رهبری چنین تیتر زد: رهبر ایران حین سخنرانی پس از حمله به اسرائیل اسلحه‌ای کنار خود داشت.

خبرگزاری فرانسه ادامه داد رهبر معظم ایران آیت الله علی خامنه‌ای هنگام سخنرانی برای نمازگزاران در تهران در خطبه‌ای نادر چند روز پس از حمله موشکی تهران به اسرائیل، اسلحه‌ای در کنار خود داشت.

خامنه‌ای در اولین سخنرانی خود تقریباً در ۵ سال اخیر برای هزاران نمازگزار که تصاویری از رهبر فقید محور مقاومت و تصاویری علیه آمریکا و اسرائیل در دست داشتند به ایراد سخنرانی پرداخت.

شبکه الغد عراق نیز با پخش سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی اضافه کرد: امام خامنه ای فرمودند که برای دفاع از امت اسلامی از افغانستان تا یمن و از ایران تا غزه و لبنان باید کمربند دفاعی خود را ببندیم.

شبکه الجزیره قطر نیز افزود: آیت الله خامنه ای رهبر ایران، دفاع حزب‌الله از غزه و حمایت آن از مسجدالاقصی را خدمتی حیاتی به کل منطقه دانست و افزود: هر ضربه ای که به رژیم غاصب صهیونیستی وارد شود خدمت به منطقه و همه بشریت است.

الجزیره ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی ایران گفت که رژیم صهیونیستی که از آمریکا و غرب کمک های گسترده دریافت کرده است در مقابل چند هزار مجاهد و رزمنده شکست خورد.

این شبکه خبری افزود: آیت الله خامنه ای با بیان اینکه «دشمنان هرگز بر حماس و حزب الله پیروز نخواهند شد» گفتند که مقاومت در منطقه با شهادت رهبران و مردانش عقب‌نشینی نمی‌کند و پیروزی با آن همراه خواهد بود.

+