به گزارش «تابناک» به نقل از همشهری، مدیر کل بحران مازندران با اعلام این خبر گفت: «سیل در روزهای ۶، ۷ و ۸ مهر ماه سبب رانش زمین در محورهای اصلی استان و تخریب بخشی از زمین های زراعی روستایی شد. هم اکنون با تلاش نیروهای راهداری تمام مسیرها بازگشایی شده‌است.» حسینعلی محمدی افزود: «محور […]

- آخرین جزئیات از رانش زمین در مازندران

به گزارش «تابناک» به نقل از همشهری، مدیر کل بحران مازندران با اعلام این خبر گفت: «سیل در روزهای ۶، ۷ و ۸ مهر ماه سبب رانش زمین در محورهای اصلی استان و تخریب بخشی از زمین های زراعی روستایی شد. هم اکنون با تلاش نیروهای راهداری تمام مسیرها بازگشایی شده‌است.»

حسینعلی محمدی افزود: «محور کندوان به واسطه اقدامات پیشگیرانه روز شنبه (۷ مهر) مسدود شده بود و همان روز رانش در محدوده سیاه بیشه اتفاق افتاد که خوشبختانه به واسطه مسدود بودن مسیر شاهد هیچ حادثه‌ای نبودیم.»

محمدی ادامه داد: «محدودیت تردد در محور هراز هم سبب کنترل تردد شد و رانش زمین آسیبی به بار نیاورد. هم اکنون مسیر بازگشایی شده است. در مسیر سواد کوه در محدوده جوارم نیز رانش زمین سبب مسدود شدن موقت محور شد که هم اکنون مسیر باز است.»

مدیر بحران مازندران یادآور شد: «رانش زمین سبب خسارت جدی در محورهای روستایی نشده‌است. فقط در برخی از روستاهای شهرستان نور، نوشهر، سوادکوه و ساری حجم بالای آورده سیلاب را شاهد هستیم که تلاش برای خروج مصالح مازاد به کمک ماشین‌آلات در دست انجام است. لایروبی نیز در حال انجام است تا در سیلاب‌های بعدی نیز شاهد خسارت مالی نباشیم.»

+