شعر همزاد تاریخ ایرانیان است/ از لالایی تا شعر روی سنگ مزار
شعر همزاد تاریخ ایرانیان است/ از لالایی تا شعر روی سنگ مزار

به مناسبت سالروز درگذشت استاد شهریار، شاعر معاصر ایران، محفل ادبی ویژه‌ای توسط انجمن شعر و ادب شهرستان کهگیلویه برگزار شد.

سید عبدالکریم عبودی در گفت و گو با خبرنگار مهر افزود: به مناسبت سالروز درگذشت استاد شهریار، شاعر معاصر ایران، محفل ادبی ویژه‌ای توسط انجمن شعر و ادب شهرستان کهگیلویه برگزار شد.

وی تصریح کرد: این انجمن، یکی از با سابقه‌ترین انجمن‌های فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان کهگیلویه است که هر هفته روزهای یکشنبه محفل ادبی خود را با موضوعات مختلف ادبی و شاعری برگزار می‌کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه، در این باره گفت: شعر و ادب فارسی همواره در خون و جان ما جاری و ساری است و از لالایی‌های مادران در گهواره آغاز و با شعرهایی که بر سنگ قبور ما حکاکی می‌شود، ادامه دارد.

عبودی شعر را همزاد تاریخی ایرانیان خواند و خاطر نشان کرد: شعر زبان گویای فرهنگ و هنر ما است.

عبودی تاکید کرد: با تصویب شورای انقلاب فرهنگی، سالروز درگذشت استاد شهریار به نام روز شعر و ادب فارسی نامگذاری شده است و این نشان از اهمیت و جایگاه والای شعر و ادب در فرهنگ ما ایرانیان دارد.

وی خاطر نشان کرد: در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه همواره در تلاشیم تا با برگزاری محافلی، فرهنگ شعر و شاعری را ترویج و گسترش دهیم.

عبودی با اشاره به برگزاری محفل لدبی در کهگیلویه با بیان اینکه این محفل ادبی پرشور به یاد و بزرگداشت استاد شهریار، شاعر بزرگ معاصر ایران، اختصاص داشت ادامه داد: با حضور ادب دوستان این محفل با شعرخوانی‌های زیبا و دلنشین، فضای فرهنگی و هنری شهرستان کهگیلویه را غنی‌تر کرد.

وی همچنین افزود: در این محفل ادبی ارزشمندترین مفاهیم دینی، تاریخی و هنری ما در قالب شعر بیان شد.

عبودی استقبال خوب از این محفل ادبی را نشان‌دهنده علاقه و توجه مردم به شعر و ادب فارسی توصیف کرد.

منبع: مـهر

23 خرداد 1403

فال و طالع بینی امروز ۲۳ خرداد

فال روزانه خود و عزیزان تان را در ادامه بخوانید.

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده! 23 خرداد 1403

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده!

تصویری از محمدرضا مهدوی در صداوسیما و کت عجیب او در فضای مجازی پربازتاب شد.

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟ 20 خرداد 1403

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟

اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با مو‌های صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم می‌کند که پیش از انجام وظیفه مو‌های صورتشان را بتراشند.