علت قطعی برق اعلام شد
علت قطعی برق اعلام شد

محمدرضا صلابت درباره روند ناترازی در حوزه برق اظهار کرد: در این روزها گرمای نامتعارفی را تجربه کردیم که در سال‌های قبل شاهد آن نبودیم. بر همین اساس نیز با رشد چند برابری مصرف برق مشترکین رو به رو شدیم که نسبت به سال‌های قبل افزایش یافت و عمده این مصرف به وسایل سرمایشی ارتباط داشت.

به گزارش زیرنویس، محمدرضا صلابت درباره روند ناترازی در حوزه برق اظهار کرد: در این روزها گرمای نامتعارفی را تجربه کردیم که در سال‌های قبل شاهد آن نبودیم. بر همین اساس نیز با رشد چند برابری مصرف برق مشترکین رو به رو شدیم که نسبت به سال‌های قبل افزایش یافت و عمده این مصرف به وسایل سرمایشی ارتباط داشت.

وی در مصاحبه رادیویی افزود: با یک درجه گرما ۱۸۰۰ بار به شبکه اضافه می‌شود که موجب خاموشی‌های ناخواسته است. این خاموشی‌ها ناشی از آسیب به تجهیزات و عملکرد حفاظت شبکه است.

معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان تهران با اشاره به اینکه در روزهای میانی شهریور از درجه بالای گرما کاسته می‌شود، افزود: همکاران ما تلاشی شبانه روزی دارند تا خاموشی اتفاقی را در کوتاه‌ترین زمان رفع کنند.

صلابت تصریح کرد: همواره باید مدیریت مصرف را در نظر بگیریم؛ به ویژه که جلوگیری از اسراف که از آموزه‌های دینی ماست. اگر در روز می‌توان از روشنایی طبیعی استفاده کرد، چه نیازی به روشن کردن لامپ به ویژه در واحدهای تجاری است؟

صلابت گفت: اوج مصرف ساعت ۱۱ تا ۱۲ ظهر است و تا ۲۰ شب ادامه دارد که حداقل نباید از وسایل پرمصرف استفاده کرد.

معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان تهران خطاب به خانوارها و اداره‌ها تاکید کرد استفاده از وسایل برقی پرمصرف را به ساعات اولیه صبح منتقل کنند.

وی همچنین خطاب به مردم گفت: وسایلی که مورد استفاده نیستند، باید از منابع تغذیه جدا شوند و کولرهای آبی نیز بهتر است روی دور کند باشد.

منبع: مـهر

23 خرداد 1403

فال و طالع بینی امروز ۲۳ خرداد

فال روزانه خود و عزیزان تان را در ادامه بخوانید.

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده! 23 خرداد 1403

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده!

تصویری از محمدرضا مهدوی در صداوسیما و کت عجیب او در فضای مجازی پربازتاب شد.

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟ 20 خرداد 1403

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟

اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با مو‌های صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم می‌کند که پیش از انجام وظیفه مو‌های صورتشان را بتراشند.