بزرگترین «بسته حمایتی» وزارت صمت ابلاغ شد
بزرگترین «بسته حمایتی» وزارت صمت ابلاغ شد

عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخشنامه‌ای به معاونان و مدیران کل صنعت، معدن و تجارت ۳۱ استان و جنوب کرمان، بزرگترین بسته حمایتی وزارت صمت با هدف جهش صادرات دانش بنیان و صنایع پیشرفته را ابلاغ کرد.

به گزارش زیرنویس، عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخشنامه‌ای به معاونان و مدیران کل صنعت، معدن و تجارت ۳۱ استان و جنوب کرمان، بزرگترین بسته حمایتی وزارت صمت با هدف جهش صادرات دانش بنیان و صنایع پیشرفته را ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه آمده است: «با هدف تحقق اقتصاد دانش‌بنیان به‌عنوان دغدغه همیشگی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی (صدقه امالی) و یکی از محورهای اصلی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و همچنین در راستای اجرایی‌سازی تکلیف بند «ب» ماده ۱ قانون جهش تولید دانش‌بنیان و نیز زمینه‌سازی جهت توسعه صنعتی صادرات محور فناورانه و دانش‌بنیان به‌عنوان شعار اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت طی سال‌های اخیر از تاریخ ابلاغ این بسته تمام شرکت‌های صادرکننده ذیل کد تعرفه‌های فناوری بالا و فناوری‌های راهبردی وزارت صمت مشروح در پیوست یک مشروط به دارا بودن توانمندی تحقیق و توسعه مورد تأیید دفتر فناوری و نوآوری با دارای توانمندی طراحی و مهندسی و عمق ساخت داخل مورد تأیید دفتر تخصصی مربوطه پس از تأیید معاونت تخصصی و ابلاغ معاونت هماهنگی و محیط کسب و کار مشمول حمایت‌های زیر در محدوده فعالیت‌های تولیدی مرتبط با آنکه تعرفه خواهند بود.

همچنین در مورد بنگاه‌های دارای واحد تحقیق و توسعه رتبه‌بندی شده توسط وزارت صمت با رتبه ۱ و ۲ در صورت به‌کارگیری فناور دارای تجربه تحقیق و توسعه در یکی از مراکز یا بنگاه‌های پیشگام جهانی با تأیید دفتر فناوری و نوآوری با همکاری مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری و پس از ابلاغ معاونت هماهنگی و محیط کسب و کار میزان صادرات لازم جهت قرار گرفتن در هر دسته حمایتی با ضریب ۲ حساب خواهد شد.

معاونت هماهنگی و محیط کسب و کار موظف است ضمن نظارت دقیق بر اجرای مؤثر این بسته مهم هر ۶ ماه یک بار نسبت به به روز رسانی که تعرفه‌های فناوری بالا و فناوری‌های راهبردی وزارت صمت پیوست یک اقدام کند.

گفتنی است، یکشنبه دهم تیرماه سال ۱۴۰۳ و در بیست و هشتمین سالروز ملی صنعت و معدن، طی مراسمی که در محل اجلاس سران برگزار شده بود، از بسته حمایتی «خادم‌الرضا» برای فعالان تولید و تجارت کشور رونمایی شد.

منبع: مـهر

23 خرداد 1403

فال و طالع بینی امروز ۲۳ خرداد

فال روزانه خود و عزیزان تان را در ادامه بخوانید.

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده! 23 خرداد 1403

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده!

تصویری از محمدرضا مهدوی در صداوسیما و کت عجیب او در فضای مجازی پربازتاب شد.

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟ 20 خرداد 1403

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟

اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با مو‌های صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم می‌کند که پیش از انجام وظیفه مو‌های صورتشان را بتراشند.