عدم نتیجه‌گیری کشتی‌گیر به بدنسازی ربط ندارد
عدم نتیجه‌گیری کشتی‌گیر به بدنسازی ربط ندارد

مربی کشتی فرنگی معتقد است بدنسازی در رده نوجوانان جوابگو نیست و آن چیزی که در این رده سنی اهمیت دارد حفظ آرامش است که باید از سوی سرمربی تزریق شود.

روح الله میکائیلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران و نزول یک پله‌ای در مسابقات آسیایی گفت: اصلی‌ترین موضوع در رده‌های پایه نوجوانان و جوانان مسائل فنی و روحی و روانی است. این کشتی‌گیران از خانه و زندگی و دوستانشان دور هستند و مدت‌ها در اردو تمرینات سخت را پیگیری می‌کنند و قطعاً مسائل روحی و روانی در نتیجه‌گیری آن‌ها تأثیر می‌گذارد. موضوع دیگر که ممکن است عملکرد آن‌ها را تحت الشعاع قرار دهد برگزاری انتخابی‌های متعدد است.

وی گفت: من شنیدم بعد از مسابقات آسیایی برای حضور در مسابقات جهانی اردن دوباره انتخابی برگزار می‌شود. برگزاری انتخابی در این مدت کوتاه و در هشت وزن کاهش توانایی کشتی‌گیران به همراه دارد. کشتی‌گیری که تنها در یک اردو بوده و در مسابقات حضور نداشته و صرفاً به خاطر یک انتخابی در ترکیب تیم قرار گرفته، مسلماً تجربه کافی ندارد. به نظرم برگزاری انتخابی برای مسابقات جهانی اصلاً راه منطقی نیست و امیدوارم کادر فنی این فشار و استرس را کم کند تا کشتی‌گیران بتوانند بهتر نتیجه بگیرند.

مربی کشتی فرنگی خاطرنشان کرد: البته سوریان یکی از مربیان خوب و فنی کشتی فرنگی است، اما به نظرم اگر در رده سنی پایه بدنسازی کار نکنند خیلی بهتر است. در ترکیب تیم مربی بدنسازی حضور داشته، سیدرحمانی از مربیانی خبره بدنسازی است که فکر می‌کنم با تیم ملی بزرگسالان هم کار می‌کند. اما ما در باشگاه در رده سنی نوجوانان با کشتی‌گیران بدنسازی کار نمی‌کنیم چرا که آن‌ها در رده نوجوانان هستند و به لحاظ سنی فاصله زیادی با هم ندارند. زمانی که به صورت مداوم کشتی بگیرند ایراداتشان برطرف می‌شود و در هر مسابقه نتایج متفاوتی کسب می‌کنند.

میکائیلی عنوان کرد: تیم ملی کشتی نوجوانان در مسابقات آسیایی از ۹ مبارزه رودررو با ازبک‌ها در هفت مسابقه شکست خورد، من خودم از این نتیجه تعجب کردم. این تیم چند سال پیش در رده نونهالان با اقتدار قهرمان آسیا شده بود و امسال در رده نوجوانان در مسابقات آسیایی به میدان رفت و نایب قهرمان شد. مطمئناً رده نونهالان و نوجوانان کاملاً متفاوت از هم هستند اما به نظر من رسالت یک سرمربی در رده پایه صرفاً نتیجه‌گیری نیست و تنها باید موضوعات فنی را پیش ببرد، تا این کشتی‌گیران در رده‌های بالاتر نتیجه بگیرند.

وی گفت: من فکر نمی‌کنم رئیس فدراسیون هم در رده پایه به دنبال نتیجه باشد. تیم نوجوانان در مسابقات آسیایی عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد و نتیجه بدی به دست نیاورد، اما باید علت این شکست‌ها را بررسی کرد و در یک بازه زمانی کوتاه با کشتی‌گیران کار کرد تا عملکردشان بهتر شود. آن‌ها از نظر سنی خیلی زود یاد می‌گیرند و راه می‌افتند. به نظرم موضوع بدنسازی تنها ایراد نتیجه نگرفتن این تیم نیست. کشتی‌گیران همگی در یک رنج سنی هستند و به لحاظ قدرتی فاصله زیادی با هم ندارند. شاید آن‌ها از نظر روحی شرایط مناسبی نداشتند و همین باعث عدم نتیجه‌گیری آن‌ها شده است.

میکائیلی خاطرنشان کرد: به نظرم در رده‌های پایه باید این احساس به کشتی‌گیران القا شود که آن‌ها اصلاً به نتیجه فکر نکنند و بدون استرس کشتی بگیرند. فکر کردن به برد و باخت یک بار روانی برای کشتی‌گیر ایجاد می‌کند و نمی‌تواند نتیجه خوبی بگیرد. فدراسیون باید به این موضوع توجه کند. مربی باید در رده پایه به کشتی‌گیر آرامش بدهد. اینکه کشتی‌گیران تا لحظه آخر نمی‌دانند که در ترکیب تیم هستند یا خیر، یا آیا انتخابی برگزار می‌شود یا نه باعث ایجاد استرس می‌شود. به نظرم این مسائل در عدم نتیجه گیری تیم ارتباط مستقیم داشته است.

وی در پاسخ به این سوال که امسال در لیگ کشتی فرنگی حضور دارد، یا خیر گفت: با تیم دانشگاه آزاد در رده نوجوانان در لیگ حضور داریم اما در رده بزرگسالان هنوز صحبتی نشده و مشخص نیست امسال با این تیم هستم یا خیر.

میکائیلی همچنین در مورد پیش‌بینی‌اش از عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات المپیک عنوان کرد: امسال تیم خیلی خوبی داریم که با سهمیه کامل به مسابقات المپیک اعزام می‌شود، من فکر می‌کنم در دو وزن به مدال طلا برسیم اما در مابقی اوزان هم شانس مدال آوری داریم. شرایط المپیک بسیار متفاوت‌تر از سایر مسابقات است، امیدوارم کشتی‌گیران خوب کشتی بگیرند چون همگی شایسته کسب مدال هستند.

منبع :خبرگزاری مهر

23 خرداد 1403

فال و طالع بینی امروز ۲۳ خرداد

فال روزانه خود و عزیزان تان را در ادامه بخوانید.

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده! 23 خرداد 1403

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده!

تصویری از محمدرضا مهدوی در صداوسیما و کت عجیب او در فضای مجازی پربازتاب شد.

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟ 20 خرداد 1403

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟

اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با مو‌های صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم می‌کند که پیش از انجام وظیفه مو‌های صورتشان را بتراشند.