در آخرین روز از بهار سال ۱۳۸۵ اتفاق عجیبی برای فوتبال ایران به وقوع پیوست که تبعات آن تا مدت‌ها همچون سایه‌ای بالای سر تیم ملی بود. ملی‌پوشان کشورمان که برای شرکت در جام جهانی ۲۰۰۶ راهی آلمان شده بودند، نتوانستند نتایج خوبی بگیرند و به واسطه شکست مقابل مکزیک و پرتغال عملا از گردونه […]

- ماجرای اخراج پرسروصدای رئیس فدراسیون فوتبال/ روزی که فوتبال ایران تعلیق شد!

در آخرین روز از بهار سال ۱۳۸۵ اتفاق عجیبی برای فوتبال ایران به وقوع پیوست که تبعات آن تا مدت‌ها همچون سایه‌ای بالای سر تیم ملی بود.

ملی‌پوشان کشورمان که برای شرکت در جام جهانی ۲۰۰۶ راهی آلمان شده بودند، نتوانستند نتایج خوبی بگیرند و به واسطه شکست مقابل مکزیک و پرتغال عملا از گردونه رقابت‌ها حذف شدند. آن‌ها ۳۱ خرداد سال ۱۳۸۵ به مصاف آنگولا رفتند تا آخرین مسابقه خود در آن دوره از جام جهانی را برگزار کرده و به ایران بازگردند. مسابقه با تساوی یک بر یک خاتمه یافت و سهراب بختیاری‌زاده مدافع اسبق استقلال گل ایران را به ثمر رساند.

دقیقا پس از همان بازی بود که برانکو ایوانکوویچ سرمربی وقت تیم ملی که بعدا هدایت پرسپولیس را بر عهده گرفت، در داخل رختکن از همه ملی‌پوشان خداحافظی کرد و گفت دیگر سرمربی ایران نیست! همان زمانی که برانکو مشغول خداحافظی بود تصمیم مهم دیگری در ایران اتخاذ شد و بر اساس آن‌چه که «تصمیم شورای معاونین سازمان تربیت بدنی» اعلام شد، محمد دادکان رئیس فدراسیون فوتبال که به وضوح با محمد علی‌آبادی، رئیس آن زمان سازمان تربیت بدنی مشکل داشت، از سمت خود برکنار شد! در واقع دادکان حتی پیش از این‌که به سوی تهران پرواز کند، اخراج شد و این مسئله مثل بمب در رسانه‌های ایران صدا کرد.

برخلاف ادعای مدیران وقت ورزش ایران مبنی بر داخلی بودن مسئله و دخالت نکردن فیفا، اتفاقا فیفا وارد عمل شد و فوتبال ایران را در آذر ماه همان سال ۸۵ تعلیق کرد تا زمینه برای ایجاد کمیته‌ای تحت عنوان کمیته انتقالی فراهم آید.

منبع: خبـر ورزشی

23 خرداد 1403

فال و طالع بینی امروز ۲۳ خرداد

فال روزانه خود و عزیزان تان را در ادامه بخوانید.

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده! 23 خرداد 1403

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده!

تصویری از محمدرضا مهدوی در صداوسیما و کت عجیب او در فضای مجازی پربازتاب شد.

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟ 20 خرداد 1403

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟

اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با مو‌های صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم می‌کند که پیش از انجام وظیفه مو‌های صورتشان را بتراشند.