به گزارش زیرنویس ، « حسین مذنب » در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت: «خدا خودش خوب شاهد است که ما هرچه در توانمان بود ایستادگی کردیم، هرچه توانستند کردند، از ما چندین شکایت هم کردند اما ما لحظه‌ای در دفاع از حقوق شهروندان عقب ننشستیم؛ دیوان عدالت اداری حکم نهایی خود مبنی بر عدم […]

به گزارش زیرنویس ، « حسین مذنب » در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت: «خدا خودش خوب شاهد است که ما هرچه در توانمان بود ایستادگی کردیم، هرچه توانستند کردند، از ما چندین شکایت هم کردند اما ما لحظه‌ای در دفاع از حقوق شهروندان عقب ننشستیم؛ دیوان عدالت اداری حکم نهایی خود مبنی بر عدم دخالت دولت در قیمت گذاری بلیت هواپیما را ابلاغ کرد، شرمنده شما شدیم …».

وی افزود: رای مذکور (۲۱ آذرماه ۱۴۰۲) صادر شد، چون دفاع از حقوق شهروندان را وظیفه خود می‌دانستیم با دستور وزیر از همه اختیارات قانونی خود استفاده کردیم، حتی در راستای ماده ۹۱ قانون، پیگیر ابطال رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری شدیم، تا جایی که حکم موقوف الاجرا شد. اما پس از ۶ ماه هیات تخصصی رای هیات عمومی را خلاف قانون ندانستند.

شرکت‌های هواپیمایی داخلی از اواخر آذر ۱۴۰۲ با استناد به رای دیوان عدالت اداری اقدام به افزایش قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی کردند که وزارت راه و شهرسازی نامه‌ای در خصوص اعمال ماده ۹۱ برای رأی دیوان ارسال کرد که در مقابل رئیس دیوان نیز رأی را تا اطلاع ثانوی موقوف‌الاجرا کرد تا پس‌از برگزاری جلسات کارشناسی شده، مجدد رأی نهایی اعلام شود.

در ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ رئیس دیوان عدالت اداری در نامه ای به وزیر راه و شهرسازی، درخواست اعمال ماده ۹۱ قانون نسبت به رأی مذکور در هیأت تخصصی را واجد ایراد قانونی تشخیص نداد. بر این اساس با شکایت برخی شرکت‌های هواپیمایی، دیوان عدالت اداری رای داد که ستاد تنظیم بازار مجاز به نرخ‌گذاری در بخش حمل‌ونقل هوایی داخلی نیست.

منبع : ایرنا

منبع خبر: رکنـا

23 خرداد 1403

فال و طالع بینی امروز ۲۳ خرداد

فال روزانه خود و عزیزان تان را در ادامه بخوانید.

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده! 23 خرداد 1403

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده!

تصویری از محمدرضا مهدوی در صداوسیما و کت عجیب او در فضای مجازی پربازتاب شد.

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟ 20 خرداد 1403

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟

اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با مو‌های صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم می‌کند که پیش از انجام وظیفه مو‌های صورتشان را بتراشند.